Szlogenek

A szlogen egy mondat, egy pár szó, amit könnyű megjegyezni, befészkeli magát az ember elméjébe, és emlékeztet a cégre, vállalatra, termékre.

A szlogenek nem új dolgok, régóta alkalmazzák, jól-rosszul, de sokszor az egészen nyomi, béna szlogenek maradnak meg legtovább, aki elég idős ahhoz, hogy emlékezhet, tuti nem felejtette el a mai napig Skálakópét vagy hogy “Cipőt a cipőboltból”. Fokozhatjuk: nem megmondtam hogy bontott csirkét hozzál?

Híres szlogenek

Az igazán jó szlogen ütős, erős, időtálló. Emellett rövid, erőteljes üzenetet hordoz, könnyen emlékszik rá az ember. Ezeket itthon is és világszerte is jól ismerjük:

“Just do it” – Nike
“I’m lovin’ it” – McDonalds
“Think big” – iMax
“I am what I am” – Reebok
“Innovation” – 3M
“Connecting people” – Nokia

Magyarul is jól működtek:
“Csak a szádban olvad nem a kezedben” – M&Ms
“Mert megérdemled” – Loreal

Más kérdés, hogy a magyar világszinten ismert a kreatív gondolkodásról és – ez van – a tüskés humoráról is, úgyhogy nem egy szlogen végezte gúny tárgyaként. Ez mondjuk már a nagy márkák hazai marketingeseinek a dolga, hogy érezzék, fordítható-e a szlogen magyarra, vagy érdemes angolul hagyni, esetleg egy újat kreálni.

Szlogen készítése

Van pár alapszabály, amit be kell tartani, ha szlogent készítesz. A nagy márkák működő szlogenjei alapján vannak bizonyos dolgok, amik nem működnek másképp.

  1. Legyen rövid
    Maximum 9-10 szó. De tényleg ez a maximum, ha hosszabb, egyszerűen nem működik, nem megjegyezhető.
  2. Következetesség
    A szlogened a branded, a céged arculatának része. Illeszkedjen az eddigiekhez, a logóhoz, a vállalat nevéhez, a hitvallásához.
  3. Arra fókuszálj, ami különlegessé tesz
    Mint cégnek, hiába mozogsz egy közös piacon a többiekkel, kell hogy legyen egy meghatározó eleme, amitől más mint a többi, amitől egyedi. Ezt érdemes a szlogenbe is belevinni, erre reflektálni.
  4. Legyen időtálló
    Sokszor tech cégek kerülnek abba a helyzetbe, hogy a technológia fejlődése ellehetetleníti, röhejessé teszi az addig működő szlogent. Nehéz időtálló ötlettel előjönni, hisz nem tudja senki, milyen innovációk jelennek meg akár holnap.
  5. Álljon meg egy magába is
    Vagyis ne kelljen magyarázni, ábrákkal illusztrálni. Ne legyen rejtélyes, ködös vagy értelmezhetetlen, és főleg ne hangozzon bénán kontextusból kivéve sem.
  6. Vedd figyelembe a vásárlóidat
    Használj olyan szavakat, amiket megértenek, amikhez valahogy kötődnek. Ha lokál biznisz vagy, ne használj angol szavakat, míg tech vagy IT vonalon nyugodtan.

Ha egy kis inspiráció kell, léteznek szlogen generátorok.
Jó, angolul meg kicsit vicces is, de ki tudja, hátha ad egy két jó ötletet.

Mazsolázhatsz itt: https://www.shopify.com/tools/slogan-maker/

Ez a generátor angolul ad pár ötletet, hogyan illeszthető a kulcsszó szlogen panelekbe. Nem mindegyik jó de hátha találsz magadnak pár ötletet.

Author

Mátéh Csaba

Hogy honnan van ehhez bátorságom?
Na és egyáltalán jogom?

’97-től hosszú évekig én voltam az a marketing-nindzsa, aki bár tökéletesen elvégezte a feladatát, mégsem látta soha senki.
• Szinte a kezdetektől ShopRenter-t használok, így a határai és korlátai megkerülésére olyan módszereket dolgoztam ki az évek alatt, amik mára kipróbált, bevált, letesztelt, működő megoldások.
• Aztán 2014-ben és 2015-ben a Facebook Marketing Napok meghívott előadójaként segíthettem cégvezetőknek kihasználni az FB nyújtotta lehetőségeket az áruházukban,
2016-ban az 5 legjobb közt léphettem színpadra az Év marketingese versenyen.
2017-től rendszeresen marketing szemináriumot tartok ShopRenter előfizetőknek, amivel már több mint ezer vállalkozásnak segítettem
2020-ban felkérésre 4 órás marketing előadást tartottam a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatóinak
Minden nap fejlesztjük magunkat és a tudásunkat, mert csak így tudunk a legújabb marketing irányvonalaknak és trendeknek megfelelően kommunikálni a céged nevében, és csak így tudjuk a legújabb technikákat alkalmazni.

Leave a comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.