Az e-kereskedelem rohamosan fejlődik, és a mobilalkalmazások új dimenziót nyitnak a webáruházak számára. A mobil vásárlások terjedése és a technológia fejlődése a mobilappokat az online kereskedelem egyik kulcsfontosságú elemévé tette. A Statista szerint 2023-ban a globális e-kereskedelmi értékesítés 60%-a mobil eszközökön történt, összesen 2,2 billió dollár értékben.
Webshop app előnyei
- Hatékonyabb a honlapnál. A mobilalkalmazások elköteleződési aránya magasabb, mint a mobilra optimalizált webhelyek vagy az asztali webes megtekintés, és 100-300%-kal magasabb a konverziós arány.
- Push értesítések és személyre szabott ajánlatok: Az értesítések és a személyre szabott ajánlatok nagyban hozzájárulnak a vásárlói elköteleződés növeléséhez. Ezen funkciók révén közvetlenül kommunikálhatunk a vásárlókkal, fenntartva érdeklődésüket.
- Gyorsabb fizetési folyamatok és könnyű kezelhetőség: A mobilapplikációk segítségével a fizetési folyamatok gyorsabbá és zökkenőmentesebbé válnak, növelve a felhasználói elégedettséget és a konverziós arányokat.
- Költséghatékony megoldások: Az applikációk havidíjas modellje jelentős költségcsökkentést jelent, különösen a magas fejlesztési költségekkel szemben.
- Egyedi testreszabási lehetőségek: A személyre szabható design lehetővé teszi, hogy az applikáció teljes mértékben illeszkedjen a webáruház márkaidentitásához.
- Könnyen megvalósítható a perszonalizálás és szegmentálás. Míg a weboldalaknál hamarosan eljön a cookieless world ideje, addig mivel bejelentkezve használják a userek az adott webshop appot, pontosan tudni fogjuk, hogy ki az a személy, aki az applikáció felületén böngészik.
- Statisztika: Az app admin felületén részletes statisztikát találsz a vásárlásokról.
Célcsoportok: kinek éri meg mobilapplikációt használni?
Ideális célcsoportok a nagy forgalmú webáruházak, melyeknek sok ismétlődő vásárlójuk van, és a vevőik intenzíven használják a mobil eszközöket. A kisebb, kezdő webáruházak számára a mobilapplikációk kevésbé lehetnek előnyösek, mivel az ő vásárlóik még nem igénylik a mobilalkalmazások által nyújtott kényelmet és személyre szabottságot.
A webshop app szerepe az értékesítési tölcsérben
Felmérések bizonyítják, hogy míg 7 egységnyi erőforrásba kerül egy új vásárló megszerzése, addig nagyjából ennek az egy hetedébe kerül az, hogy egy korábbi vásárlót rábírjunk arra, hogy újra nálunk vásároljon. Az applikációk kiválóan alkalmasak az elégedett törzsvásárlók megtartására. A hűségprogramok és egyéb vásárlói ösztönzők révén a mobilappok segítenek megerősíteni a vásárlói lojalitást, ami hosszú távú üzleti sikerhez vezet.
Gyors és hatékony mobilalkalmazás-bevezetés
A mobilapplikációk mindössze 2 hét alatt elkészülnek, és a LEAPP Creators által biztosított email és Optimonk popup sablonok segítségével hatékonyan népszerűsíthetőek. Ezek a sablonok megkönnyítik a marketing kampányok hatékony lebonyolítását. Csak beilleszted a sablon szövegbe a céged adatait, és már ki is küldheted a levelet az email listádra. (Ezen kívül érdemes PPC hirdetési kampánnyal is növelni a letöltők számát, és ebben A LEAPP Creators és az srMarketing is szívesen segít neked.) Aztán dőlj hátra, és figyeld, hogyan nő az app letöltések száma.
LEAPP Creators és a Shoprenter együttműködése
A LEAPP Creators és a Shoprenter együttműködésének köszönhetően mostantól minden Shoprenter webáruház gyorsan és egyszerűen juthat saját, testreszabott mobilapplikációhoz. Az alkalmazások iOS és Android rendszerre is elérhetők, így maximális elérhetőséget biztosítanak. Költség- és kötelezettségmentesen kipróbálhatod: 14 nap alatt lefejlesztik és publikálják a webshopod appját, majd a próbaidőszak lejárta után ha szeretnéd, a Leappcreators által készített applikációra már akár havi 15.000 Ft-tól előfizehetsz.
Konklúzió
A mobilalkalmazások bevezetése kulcsfontosságú lépés minden olyan webáruház számára, amely szeretne lépést tartani az e-kereskedelem dinamikus változásaival.