Tudni kell, hogy a közösségi oldalak közvetlenül nem értékesítési csatornák, itt sosem fogsz eladni még ha vannak egyesek akik itt árusítanak. A tényleges vásárlás nem itt történik, hanem a webáruházadban. A közösségi csatorna csak mint ahogy a neve is mutatja közösség építésére, kommunikációra van. Viszont egy nagyon erős platform mellyel vásárlókat tudsz webáruházadba terelni. Vállalkozói szempontból közösségi oldalak használatát kihagyni nem érdemes, hisz itt ingyen sok embert érhetsz el.
Számos közösségi oldal létezik, de hazánkban jellemzően pár ismert platform a használatos. Ezek pedig a következők.
Legismertebb a közösségi oldalak között – Facebook
Ez az a platform amit kihagyni tilos. Mivel mindenki számára ingyenesen elérhető, így millió potenciális ügyfél van jelen naponta. Arra használd, hogy ismeretséget szerezz, lássanak minél többször. Ha nagyobb vállalatok Facebook oldalait megnézed, mind PR jelenlétű kapcsolattartásról szól, egyik sem közvetlen eladásra használja. Minél többet tudsz publikálni annál jobb, de legalább 2 naponta kis posztok legyenek. Blogbejegyzéseket is ossz meg, mellyel a webáruházad is erősíted.
Igen népszerű az Instagram is
Hasonlít a Facebookra. Muszáj folyamatosan képeket feltenni különben bele se kezdj. Egy-két napig látszik egy új poszt aztán már nem. Ha tudsz közé személyes képeket tenni az sokat szokott segíteni. Imádják az emberek ha kicsit a kulisszák mögé láthatnak. Munka közbeni fotókat is nagyon szeretik, ami akár egy csomagolás, vagy dobozok, hogy ez mind várja a kiszállítást.
Termékek esetén ismét jó helyzetben vagy, mert kiváló fotókat lehet feltenni folyamatosan. Amire nagyon figyelj, hogy itt mindenképp szép képet használj, ne csak valami fotót tegyél fel, hogy letudva a mai nap is. Hash tagek használata kötelező, mely a #után valami egybeírt szó. Nyugodtan használj több hashtag-et. Ha ékezetes a szó, akkor ugyanúgy írd le ékezet nélkül is.
Egyre jobban előtérbe kerülő média csatorna – Youtube
Egyre több vállalkozás használja, de még így is egy kiaknázatlan terület. Mivel itt külön befektetett munka kell, semmiképp nem elég ha valaki csak jópofizik, vagy idézetes képeket oszt meg. Ide videókat kell készíteni, ami külön erőforrást és nagyobb elkötelezettséget igényel.
Ha belevágsz csatorna indításba, akkor nagyon figyelj arra, hogy szakértői csatorna maradjon. Egyre erősebb marketing eszköz, mert az emberek a mozgó képet jobban kedvelik. Webáruház esetén kifogyhatatlan téma áll rendelkezésedre. Készíthetsz akár minden termékedről egy-egy felvételt ahol bemutatod a használatát, vagy elmondod az előnyeit. Műszaki cikkek esetén imádják a kicsomagolós videókat, ahol láthatják hogy működik.
Női célközönséghez – Pinterest
Online marketing szempontjából is egyre hasznosabb közösségi média felület. Weboldalról is lehetséges képek behúzása, így weboldalad linkje is megjelenik. Ez a keresőoptimalizálásnak is nagyon jó. Itt is hasonló a megjelenés frissítése mint a Facebooknál, vagyis minél frissebb a poszt annál nagyobb az esélye, hogy tetején megjelenik. Viszont ami itt a kihagyhatatlan, hogy egyáltalán nem kell követőnek lenni, hogy lássák a képeidet. Ha nem raksz fel huzamosabb ideig új képet, akkor is ugyanúgy megtalálható lesz a keresési találatok között mindenkinek. Fiók létrehozásánál ajánlom az üzleti fiók készítését, melynek igen nagy előnye, hogy mutatja a statisztikát hány ember nézi az oldalad.
Közösségi oldalak – amit kihagytunk
A TikToktól a Clubhouse-ig van még számtalan közösségi oldal, de hidd el, webshoposként a nagy része számodra érdektelen – legalábbis egyelőre.
Utoljára egy rövid tipp..
Nézd meg, hogy a céged célcsoportja melyik közösségi médián található leginkább és oda mindenképp célozni kell. Ott folyamatosan muszáj jelen lenni.