Webshop marketing stratégia. A konkurensed ott rontja el, hogy azt sem tudja, mi az. Neked van?
Emberek, ennél nincs jobb tipp!
Tudom, több idő megy el a rendelések feldolgozásával mint minden mással együttvéve, de hidd el, megéri elolvasni ezt a cikket.
Szerintem Te is azt látod, hogy mindig rohanunk, kapkodunk. Ez így rendjén is van, hiszen egy igazi kereskedő nem ül le, nem a csodát várja, hanem pörög, hajtja a pénzt.
Azonban a marketingnek is a napi életed részévé kell válnia. Az online marketing segítségével szerzel vevőket, a marketing növeli meg a profitod.
Ha nem használod ki az ingyenes marketinglehetőségeket – merthogy vannak ám ilyenek – akkor az olyan, mintha elengednéd a vevődet fizetés nélkül. Ha rossz médiában reklámozol, akár át is utalhatnád a hirdetés összegét a hirdetési felületet üzemeltető cégnek, anélkül hogy hirdetnél. Ha nem foglalkozol a régi vevőddel, az olyan, mintha a konkurenseidnek átadnád a nevét és a címét, mondván: nagyon jó vevő, legyen a tiéd.
Ugye milyen banálisan hangzanak ezek? Pedig a konkurenseid pontosan ezt csinálják.
Online marketing – enélkül csak bukdácsolni lehet
A webshopokat elnézve azt látom, hogy csak kevesek tudják, mitől működik igazán jól az online kereskedelem. A többiek pedig sorra ugyanazt a 6 hibákat követik el:
- Nem ismerik a vevőiket, az igényeiket, a szokásaikat, ezért a reklámköltségük nagy része ablakon kidobott pénz.
- A webshopjuk nagyon hasonlít egy konkurensére. Extrém esetben – mert ilyet is láttam már – még a logójuk is hasonló. Így arra kárhoztatja magát, hogy maximum annyi forgalma lehet a boltnak mint a konkurensnek. DE NEM LESZ! Nem lesz, hiszen nem ad más lehetőséget a vevőnek, mint hogy az ár alapján válasszon…
- Laposak, hatástalanok a hirdetéseik. Nem csak hogy szegényes a vevőszerző arzenáljuk, de általában a reklámjaikban nem használják a legalapvetőbb reklámpszichológiai trükköket sem.
- Hatalmas pénzeket hagynak az asztalon azzal, hogy nem hozzák be a honlapra a lehetséges vevőket, vagy ha mégis, akkor nem tesznek meg mindent azért, hogy vásárló legyen belőlük.
- Nincs upsell (mint a Mekiben a “Lehet supersize? vagy a “Sült krumplit kérsz hozzá?”), pedig soha nem olyan egyszerű még többet eladni egy vásárlónak, mint amikor nyitva a pénztárcája.
- A végére hagytam a kedvencem, a legnagyobb profitgyilkos hibát. Mindig elképedek azon, milyen keveset tesznek a webshoposok azért, hogy a régi vevőjüket újra és újra visszahozzák az oldalra vásárolni.
Ez lesz a Te fegyvered
A konkurencia gyengesége nekünk jó. Nagyon jó! Kihasználjuk, és erre épül majd az a webshop marketing stratégia, amit használunk.
Tudod hogy mi a legjobb stratégia? Hát az, hogy a lehető legtöbb releváns látogatót tereled a webshopodba, ott vásárlásra bírod őket, és megszerzed az email címüket, hogy majd az automatizmusok segítségével törzsvásárló legyen.
Hogy igazán jól menjen a webáruházad, ismerned kell a vevőid, egyedinek kell lenned. Kihagyhatatlan a social média, tehát használnod kell a közösségi média felületeket (például Facebook, Instagram), ütős Facebook és/vagy Google Ads hirdetések kellenek, be kell hoznod az érdeklődőket a honlapodra, vásárlásra kell őket bírnod, kell egy jó termék, és meg kell tartanod az ügyfeleid.
Hidd el, sokkal könnyebb jól megcsinálni, mint elsőre hinnéd.
Kezdhetünk?
Tudod, mi az a 3 terület amikre fókuszálnod kell ahhoz, hogy könnyen javíts az üzleted eredményén?
Cél a sok-sok sikeres vásárlás. Gondolj csak bele, ehhez semmi mást nem kell tenned, mint azt elérned hogy
- több új vevő jöjjön a honlapodra, mint eddig
- egy vevőnek több terméket adj el mint eddig, azaz növeld az egy főre eső forgalmat, és
- a régi vevőidet gyakrabban vedd rá arra, hogy újra meg újra, folyamatosan Nálad vásároljanak.
Így tud tökéletes lenni a gépezet, így nem kerül légy a levesedbe. Hogy biztos legyen a siker, inkább pontosan határozd meg a célszámaid.
Nézzünk egy példát:
Az egyik ügyfelem példáján fogunk számolni.
Tehát a webshopban az elmúlt hónapban 1102 új vevő vásárolt fejenként 7.110 Ft-ért és 473 régi vevő, akik 567 alkalommal átlagosan 7.825 Ft-ot költöttek, így (1102*7.110 + 567*7.825) 12.271.995 Ft havi bevétellel számolhatunk a példánkban.
Tegyük fel, hogy meghatározzuk a célokat, átveszem a marketingjét, és ennek eredményeként még csak nem is drámai változásokat érünk el, épp csak annyit, hogy
- 10%-kal megnöveljük az új vevők számát,
- 10%-kal megnöveljük az egy főre eső bevételt, és
- 10%-kal gyakrabban hozzuk vissza a régi vevőit.
Ha ezekkel újra számoljuk az előző példát, akkor a bevétele (1102*1,1*7.110*1,1 + 567*1,1*7.8251,1) = 14.849.114 Ft lesz, azaz 21%-os növekedést ér el. Ez majdnem olyan, mintha minden hónap végén ajándékba kapna plusz egy heti forgalmat. De képzeld csak el, mi történik, ha nem csak 10%-okat tudunk javítani!
Mérj, tesztelj, finomíts!
Az első és legfontosabb feladatod az lesz, hogy (ha még nem tetted meg) előkészítsd a mérést.
A boltod Admin felületén Beállítások – SEO & analitika beállítások menüpontok alatt találod meg ezeket. Mindegyiket állítsd be, mert ezek később mindenképp kelleni fognak. A beállításokról van is egy jó leírás a blogon, a https://support.shoprenter.hu/hc/hu/articles/215106288-Keresőoptimalizáció-és-analitika- linken.
Minden webshop más
Mint ahogy nincs két teljesen egyforma ember, úgy nincs két teljesen egyforma webshop sem. Ahhoz hogy tudd, a Te marketingedben melyik pillér a legbiztosabb és a leggyengébb, érdemes elkészítened egy auditot.
Tudom, hogy több olyan terület is van, amikben egy kis javulás már rövid távon is eredményt fog hozni a számodra, de az elhagyott kosarak számának csökkentése lesz az egyik alapvető feladatod.
Ennél sokkal, de sokkal részletesebben kivesézzük a témát a ShopRenter előfizetőknek ingyenes Webáruház Marketing Szemináriumon. Ha javítani akarsz a boltodon, várlak szeretettel. Ha nem, akkor sok szerencsét!
Itt tudsz INGYEN jelentkezni
https://marketing.shoprenter.hu/