Full-Service ShopRenter webáruház marketing
LEGFRISEBB CIKKEINK
Blog

Reklámeszköz

Reklámeszköz

Reklámeszköz: minden olyan eszköz, mely segítségével a meghatározott célt szolgáló reklám mondanivalóját a célcsoporthoz juttatjuk. Ez az eszköz vállalkozásonként más, mivel az aktuális céltól függ.

Reklámeszköz – 4 csoportba sorolhatjuk megjelenési formájuk szerint:

  • Vizuális reklámeszközök – látható eszközök, melyek a megfelelő hatás eléréséhez design elemeket használnak. Ide tartoznak a nyomtatott és online reklám fajták, mint szórólapok, prospektusok, megállótáblák, plakátok, molinók, zászlók, táblák, kirakatok, fénytáblák, stb…
  • Auditív reklámeszközök – halláson keresztül fejtik ki hatásukat. Inkább figyelemfelkeltésre használhatók, részletes és nagyobb mennyiségű információ átadására nem a legmegfelelőbb eszköz. Ilyenek a rádióreklámok.
  • Audiovizuális reklámeszközök – egyszerre hallható és látható. Jellemzően igen magas költségű eszköz. A figyelmet a látáson és halláson keresztül jobban megragadják. Ilyen eszköz a TV reklám.
  • Egyéb eszközök – Online reklámozási lehetőségek. Maga a weboldal is egy reklámeszköz, de ide tartoznak a bannerek, hírlevelek, stb…

Reklámeszköz kis- és középvállalkozások számára

Szóbeszéd

Bármilyen hihetetlen, maga a szóbeszéd is egy reklámeszköz. Méghozzá a leghatásosabb reklámeszköz. Hiteles tapasztalat termékről vagy szolgáltatásról. Kisebb rétegben ismerősökön keresztül folyik az információáramlás, viszont az ismeretségből adódóan erősebb a vélemény elfogadása is.

Nagyobb rétegben terjedhet közösségi média csatornákon keresztül is. Ha a közösség felkap egy-egy jól terméket vagy szolgáltatást, pillanatok alatt végigsöpör a közösségi médián, milliós nagyságrendű felhasználót elérve.

Arra azonban nagyon figyelj, hogy erősen kétélű fegyver ez. A rossz tapasztalat jóval gyorsabban terjed mint a jó. Statisztikák szerint a pozitív tapasztalatokat átlagosan 3-4 emberrel osztjuk meg, míg a rosszakat 9-10 emberrel is.

Szórólap

A szórólap a mai napig igen erős és kihagyhatatlan marketing eszköz. Leginkább az offline reklámozásban használják, de egyre jobban elterjed az úgynevezett online formájú szórólap is.

  • Online szórólap: Előnye, hogy a grafikai tervezésen kívül magának a reklám anyagnak nincs más költsége. Megoszthatod közösségi csatornán, honlapon, vagy akár hírlevélben is. Az azonnali cselekvés lehetősége igen nagy előny számára. Képzeld el, hogy webáruházad számára szeretnél online szórólapot használni, melynek a végső célja egy akciós termék vásárlásának ösztönzése. A fogyasztónak ahogy sikerült felkelteni az igényét adott árucikkre, azonnal egy kattintással a webáruházba terelhető, ahol a kívánt tevékenységet elvégezheti.
  • Offline szórólap: Népszerűsége veretlen. Célcsoporttól is függ, de létezik még mindig egy igen jelentős réteg, mely egyszerűen több bizalmat ad a kézzel fogható dolgoknak. Mérési adatok szerint, ha az olvasó még csak döntési fázisban van, akkor nagyobb konverzió érhető el vele, mivel félretehető. Egy félretett szórólap pedig már fél siker.
Ez a cikk is érdekelhet:
BCG mátrix

Megállótábla

Jellemzően vendéglátó egységek, kávézók, bárok, szállodák kedvelt reklámhordozói. Elhelyezésének lényege, hogy a járókelők mindenképp észrevegyék. Érdekessége, hogy kültéri krétával írható bevonattal készítik, így a napi akciók, ajánlatok, menük könnyen közzétehetők.

Hírlevél

A hírlevél is nagyon erős marketing eszköz, melyet ingyen használhatsz potenciális ügyfeleid elérésére. A hírlevelekkel olyan embereket érhetsz el, akik biztosan érdeklődtek már termékeid iránt. Egy gombnyomással több ezer embernek küldheted ki, akik már valamilyen szinten elköteleződtek feléd.

Webáruház tulajdonosként hírlevelet küldhetsz például:

  • Bármiről, ami az olvasóid számára hasznos
  • Termékek képeiről, leírással. Ezek szinte kifogyhatatlanul küldhetők.
  • Akciókról
  • Újdonságokról, új termék érkezéséről
  • Termékek használatáról, tesztjeiről kapcsolatos írásokról
  • Visszajelzésekről vásárlás után

Plakát

A plakát is kiváló reklámeszköz, melynek erőssége abban rejlik, hogy nagy tömegek elé kerül mivel az utcán van. Figyelemfelkeltő hatása a méret növekedésével sokszorozható. Sajnos hátránya is létezik. Ami az előnyök közé tartozott, hogy az utcán található, épp ez a hátrányai közé is tehető, mivel sajnos előszeretettel rongálják.

Author

Mátéh Csaba

Hogy honnan van ehhez bátorságom?
Na és egyáltalán jogom?

’97-től hosszú évekig én voltam az a marketing-nindzsa, aki bár tökéletesen elvégezte a feladatát, mégsem látta soha senki.
• Szinte a kezdetektől ShopRenter-t használok, így a határai és korlátai megkerülésére olyan módszereket dolgoztam ki az évek alatt, amik mára kipróbált, bevált, letesztelt, működő megoldások.
• Aztán 2014-ben és 2015-ben a Facebook Marketing Napok meghívott előadójaként segíthettem cégvezetőknek kihasználni az FB nyújtotta lehetőségeket az áruházukban,
2016-ban az 5 legjobb közt léphettem színpadra az Év marketingese versenyen.
2017-től rendszeresen marketing szemináriumot tartok ShopRenter előfizetőknek, amivel már több mint ezer vállalkozásnak segítettem
2020-ban felkérésre 4 órás marketing előadást tartottam a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatóinak
Minden nap fejlesztjük magunkat és a tudásunkat, mert csak így tudunk a legújabb marketing irányvonalaknak és trendeknek megfelelően kommunikálni a céged nevében, és csak így tudjuk a legújabb technikákat alkalmazni.

Leave a comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük