Hírlevél

Hírlevél… Elég sok ember viszolyog tőle, pedig nagyon erős marketing eszköz. Sok vállalkozó esik abba a hibába, hogy teljesen a Facebookra támaszkodik, hírlevél küldésétől pedig egyszerűen a hideg rázza. Sokan úgy gondolják ha maguk sem szeretnek leveleket kapni, akkor mást sem szeretnének ezzel zaklatni. Pedig nagyon is működik.

Ez a legnagyobb hiba amit elkövethetsz, te ne tedd ezt. Igenis kellenek a feliratkozók és igen is kell, hogy legyen hírlevél listád. A Facebook csatorna nem a tiéd, bármikor törölhetik az egész oldalad még ha több százezer követőd is volt. Nem egy alkalommal találkoztam már ilyen esettel, és volt akit annyira padlóra küldött, hogy be is zárta a kis boltját, nem volt ereje újra felépíteni.

Mit oldana meg ebben az esetben a hírlevél lista megléte? Egyszóval és röviden kifejezhető. Mindent!

Képzeld el hogy törlődik a Facebook oldalad ahol idáig kommunikáltál a potenciális ügyfeleiddel. Ha van egy listád, arra azonnal kiküldhetsz egy emailt mindenkinek, ahol elmagyarázod mi történt, és ha visszafordíthatatlanul törlődött az oldalad az új oldaladra irányíthatod egyből az összes feliratkozót. Egy nap alatt visszaszerezted a követőid nagyon nagy százalékát.

Emellett a normál mindennapokban is fontos eszköz, mivel ez is egy csatorna amit ingyen használhatsz, és olyan embereket érsz el, akik biztosan érdeklődtek már a te terméked iránt. Indítasz egy akciót, egy gombnyomással kiküldheted több ezer olyan embernek akik elköteleződtek feléd.

Induláshoz majdnem mindegy milyen hírlevélküldő rendszert használsz, a lényeg, hogy elérd a követőid. Ahhoz, hogy listát tudj építeni, kell valamilyen ingyenes termék, úgynevezett csalianyag, melynek a fejében feliratkoznak. Webáruház esetén vásárlás alkalmával is felkínálhatod a feliratkoztatást.

Hírlevélküldő rendszerek

Nagyon sok hírlevélküldő rendszer közül tudsz válogathatsz, de van pár ami a haza piacon hódít. Bemutatok párat ami egészen a kezdő vállalkozástól a már befutott vállalkozásig alkalmas a használatra.

Listamester: Előnye, hogy nagyon olcsó és jól közvetít freemail, és citromail-re is. Tömeges kiküldésre már nem biztos annyira jó, de kezdésnek kiváló.

Mailchimp: Nagyon szeretik használni, mert igen kedvező a 2000 feliratkozóig ingyenes használati lehetőség. Viszont kis hátránya, hogy kezelése kicsit bonyolult elsőre.

Active Campaign, Sales Autopilot: Ezek már a nagyágyúk közé tartoznak. Nem a legolcsóbbak, de akinek már van komolyabb listája, az simán kitermeli. Kezelésük felhasználóbarát, egyszerűen összeállítható. A legnagyobb előnye az automatizáció beállítása.

Hogy nézzen ki a hírlevél

Tudd, hogy mi a cél. Kezdetben ez a cél a szem elé kerülés, majd ha már megy a vállalkozás, vagy gyorsan kell pénz akkor az átkattintás a legnagyobb lényeg. Fontos szempont, hogy valóban releváns legyen a címlistád, akik érdeklődnek termékeid iránt.

A küldött emaileket 2 típusba lehet sorolni. Szöveg, vagy képes típusúak. A Szöveg típusú emailek legfőképp tanácsadó típusú vállalkozásoknál jó. Megnyitási arányt ezeknél nem lehet mérni. Egy hatalmas előnye van, hogy az elsődleges mappába kerülnek a beérkező levelek, így ha kitalálsz egy ütős címsort, akkor biztosan ki is fogják nyitni és el fogják olvasni. Designban annyira nem szép, de ilyen levél is nyugodtan kiküldhető.

A másik a képes típusú emailek: Általában amelyik levélben látunk képeket az ezerszer jobban elad. Főleg termék esetén. Azonban arra figyelj, hogy nem minden kliensen fog megjelenni a kép. Megeshet, hogy üres kockák jelennek meg. Van még egy hátulütője a képes hírleveleknek, mégpedig, hogy nagy valószínűséggel spam, vagy promóciós mappába fog landolni a képekkel rendelkező levél.

Gmail promóciós mappa: Sajnos ezt befolyásolni nem tudjuk. Ez adott ember egyéni, saját felhasználói tulajdonságától függ. Próbálhatunk segíteni ezen, ha kifejezetten megkérjük a felhasználót, hogy tegye át az elsődleges levelek közé, de nem tudhatjuk biztosan ez meg is valósul-e.

Hírlevél webáruházaknál

Webáruházaknál a küldött levél nem feltétlenül más mint bármilyen hírlevél. Ahhoz, hogy eredményt érj el, piacképesnek kell lennie a termékednek. Egy jól felépített marketingrendszerrel hatalmas támogatást adhatsz webáruházadnak. Milyen leveleket tudsz webáruház tulajdonosként küldeni?

  • Termékek képeit. Ezek szinte kifogyhatatlanul küldhetők.
  • Akciók
  • Újdonságok, új termék érkezése
  • Termékek használatával, tesztjével kapcsolatos írások
  • Automatikus visszajelzés is kérhető vásárlás után
  • Készíthetsz külön csoportokat, és a már vásárlóknak küldhetsz speciális ajánlatokat

Mint láthatod igen sok téren erősítheti vállalkozásod. Építs listát és küldj hírleveleket mindenképp.

Author

Mátéh Csaba

Hogy honnan van ehhez bátorságom?
Na és egyáltalán jogom?

’97-től hosszú évekig én voltam az a marketing-nindzsa, aki bár tökéletesen elvégezte a feladatát, mégsem látta soha senki.
• Szinte a kezdetektől ShopRenter-t használok, így a határai és korlátai megkerülésére olyan módszereket dolgoztam ki az évek alatt, amik mára kipróbált, bevált, letesztelt, működő megoldások.
• Aztán 2014-ben és 2015-ben a Facebook Marketing Napok meghívott előadójaként segíthettem cégvezetőknek kihasználni az FB nyújtotta lehetőségeket az áruházukban,
2016-ban az 5 legjobb közt léphettem színpadra az Év marketingese versenyen.
2017-től rendszeresen marketing szemináriumot tartok ShopRenter előfizetőknek, amivel már több mint ezer vállalkozásnak segítettem
2020-ban felkérésre 4 órás marketing előadást tartottam a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatóinak
Minden nap fejlesztjük magunkat és a tudásunkat, mert csak így tudunk a legújabb marketing irányvonalaknak és trendeknek megfelelően kommunikálni a céged nevében, és csak így tudjuk a legújabb technikákat alkalmazni.

Leave a comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.