Nem kell bemutatni, mekkora területről beszélünk. A közösségi média robbant és azóta is nő, a leggyorsabban fejlődő trend a történelemben, gyorsabban növekszik, mint anno az Internet maga.

Az Internet, ahogyan a nagyközönség számára elérhetővé vált, az első 10 évben elérte az 1 milliárd felhasználót. Elég impresszív.

Egészen addig amíg össze nem hasonlítjuk a közösségi média számaival: Csak a Facebook 2 milliárd felhasználót tudhatott a magáénak az első 10 év alatt.

Noha a Facebook nem egyedüli tagja a közösségi média csoportnak, de vitathatalanul a legnagyobb szereplő, kis túlzással egy önálló digitális ország. Az emberek ráadásul nem csak napi egyszer vagy kétszer néznek rá, hanem nagyon gyakran. Ellenőrzik az üzeneteiket, a visszajelzéseket, van akinél folyamatosan nyitva van egy ablakban a gépen vagy appként a telefonon. Annyira hogy már függőségről is beszélhetünk, külön neve is van (Nomophobia) és aggódó orvosi cikkek születnek róla.

Ez a mi szempontunkból azt jelenti hogy rendkívüli erejű marketing eszközről beszélünk, ha eddig nem használtad, akkor vagy megtanulod hogyan kell vagy veszítesz a többiekkel szemben a versenyfutásban.

Jó pár csatorna létezik, noha egy-kettő lassan eltűnik, mint a magyat iwiw, ami egy időben nagyon népszerű volt, de mára teljesen bezárt, ugyanígy elérte a vég a Google+ szolgáltatását is. Vannak, amelyek törtelenül őrzik a népszerűségüket, vagy növekednek, mint a Facebook, Twitter, Instagram vagy a Snapchat.

A közösségi média használata

Nem azt akarom megmagyarázni, hogy hogyan posztolj vagy like-olj, azt biztos hogy tudod magadtól is már. Ami marketing szempontból fontos, hogy a közösségi média használatával nemcsak forgalmat terelhetsz az oldaladra, de a vásárlói hűséget erősítheted, bizalmat építhetsz és nagyon aktív kapcsolatot tarthatsz a vásárlóiddal.

2017/2018 azt is megmutatta, hogy számos marketing stratégia félrecsúszott, és ahelyett hogy elköteleződést váltott volna ki, inkább elfordította az embereket. Túl agresszív, nyomulós, erőltetett módon használták, ami nem hozta a várt eredményt.

Hogyan használd akkor a közösségi média csatornákat?

Adj valós értéket

Gondolj a vásárlóidra, képzeld magad az ő helyükbe. Aligha azért logolnak be a Facebookra vagy a Pinterestre, hogy a kedvenc pl. bútorgyártójukkal chateljenek. Szórakozni szeretnének, képeket nézegetni, kapcsolatban lenni az ismerőseikkel.
Cégként is erre gondolj: adj érdekes, szórakoztató tartalmat, és ne folyton az eladást nyomd, mert nagyon hamar megunnak.

Mutasd meg az emberi arcodat is

Felrakni egy logót nagyon egyszerű, de ha az emberek nem látják a valódi személyt, személyeket a cégér mögött, jóval kevésbé bíznak a kommunikációdban. Természetesen a céget képviseled, de a napi interakcióban nyugodtan megmutathatod, ki vagy. Lehetsz te, vagy egy munkatársad, de ne csak az arctalan vállalat kommunikáljon.

Ne nyomulj túlzottan

Az állandó promotálás, termék hastagolás elveszi az emberek kedvét attól, hogy kövessenek, olvassanak. Ezért sül el sok marketing stratégia rosszul, amikor gépiesen csak az eladást nyomják. A közösségi média ugyanolyan könnyedén engedi a követőket leiratkozni, mint ahogy követni kezdtek.

Publikálj értelmes, értékes tartalmat

Ugyanúgy ahogy a blognál itt is érvényes, hogy a legjobb módszer a követők szerzésére a valós, értékes tartalom. Ezt nem lehet megúszni, legyen ez cikk, videó, infografika, podcast: adj értéket.

Formázd a posztjaidat

Legyen értelmes, releváns cím, alcím, url és releváns rövid szöveg, ami megjelenik a megosztásoknál.

Használj jó képeket

Legyünk őszinték, a közösségi média leginkább a képekről szól. Gyorsan görgetnek az emberek, egy jó, hatásos kép megállítja őket, de a szimpla szöveg hamar a süllyesztőbe kerül.

Optimalizálj mindent mobilra

Az emberek 80-90%-a a közösségi médiát a telefonján használja. Akármilyen jó a kép, poszt, ha az oldalad, amire irányít, nem mobilra optimalizált, vesztettél.

Légy időtálló

Cégként, márkaként csak olyan dolgot posztolj, ami a jelenlétedet, nevedet erősíti. Ne feledd, bármi visszakereshető, n add a neved semmi múló, divatos dolog mellé ami visszájára fordulhat.

Mérj

Itt is, mint minden másnál a sikeresség mértéke számokban mérhető. Ugyanakkor ne vessz el a lájkok között, ha cél új elköteleződés, akkor azt mérd, és így számolj hatékonyságot.

Légy kreatív

Próbálj egyedi, akár teljesen új módokat, lehetsz könnyedebb itt mint általában, próbálgasd, mi működik, mi nem. Ne félj visszajelzést kérni, a legjobb dolog a közösségi médiában hogy közvetlenül tarthatsz kapcsolatot az emberekkel.

A közösségi média erős és hatásos eszköz, de megvannak a maga szabályai. Ha jól használod hatalmasat lendíthet az eladásaidon, elkötelezett tábort alakíthatsz ki. De mint minden hatékony dolog, ez is kétélű, rosszul használva bizony inkább kárt okoz mint hasznot.