Online marketing szakemberektől igen sokszor hallani a konverzió kifejezést és fontosságát, azonban kevesen vannak tisztában a valódi jelentésével. Érthetően megfogalmazva konverzióról akkor beszélünk, ha egy weboldal látogató teljesít egy általunk meghatározott fontos célt. Ilyen cél lehet a látogatószám emelkedése, kattintások számának emelkedése, feliratkozók létszámának emelkedése, regisztrálás, ajánlatkérés, fájl letöltés, stb

Mint láthatod számos konverzió létezik. Nem lehet egységesíteni, hogy hasonló vállalkozások mely konverziót használják, mivel akár két ugyanolyan szolgáltatást nyújtó, vagy terméket kínáló weboldal között is jelentős eltérések lehetnek az aktuális növekedési céljukban. Éppen ezért minden cég konverziója más és más.

Webáruházak esetén a legfontosabb konverzió maga a vásárlás. Azok a felhasználók akik elérik ezt a kitűzött célt, magasabb besorolású ügyfelekké válnak. Ők értékesebb felhasználók lesznek számodra, és törekedned kell arra, hogy minél több mindent megtudj róluk, hogy hasonló tulajdonságokkal rendelkező látogatókat tudj weboldaladra irányítani.

A konverzió tipusaiból láthatód, hogy egy weboldalon akár több konverziós esemény is megadható egyidőben. Miért ne lehetne fontos cél egyszerre a vásárlás és a feliratkozás is?

Konverzió mérése

Ahhoz, hogy megtudd állapítani, hogy a kívánt cél teljesült-e, mérni kell az eredményeket. Ez sokféle módszerrel mérhető. Egyik megfelelő eszköz a Google Analytics, melynek használata ingyenes. Ha Google Ads hirdetések is futnak azon keresztül is tudsz konverziót mérni. Amit figyelned kell, hogy mennyit költöttél egy-egy hirdetésre, és abból mennyi eredményed származott.

Az eredmények kiértékelése után, láthatod ha egy hirdetés sikeres vagy csak a pénzt viszi. A sikertelen hirdetéseket pedig vagy leállítod, vagy módosítasz rajta. Arra figyelj, hogy mérni csak azokat a célokat tudod, melyek a honlapon jönnek létre. Egyik látványos példa erre ha a vásárlást telefonon keresztül intézik. Amennyiben nem a weboldalon keresztül indítottak hívást, így ezt mérni nem tudod. Viszont ha webáruházadban az elérhetőségnél megadott telefonszámot kattintható formában illesztették be, mely egyből a shop-ot tárcsázza, az már tökéletesen mérhető konverzió. A lényeg, hogy pontosan tudd mennyibe kerül számodra 1 ügyfél megszerzése.

A mérés azonban nem indul el magától, be kell állítani a mérőkódokat. Ezt nagyon könnyen megteheted ha belépsz a Google Analytics fiókodba, majd a bal oldali menüpontoknál kiválasztod a Konverziók fület, azon belül pedig amit mérni szeretnél. Például a célok fül alatt, választhatsz előre beállított úgynevezett sablon célokból, és választhatod az egyéni lehetőséget is, ahol el is nevezheted a mérni kívánt célt.

Azok a cégek, akik megfelelő időt és energiát képesek fektetni a konverzió mérésébe, pontosan meg tudják határozni, hogy az egyik hirdetésre elköltött 150.000 forintból lett 30.000 látogató és 30 vásárló, míg a másik hirdetésre költött 150.000 forintból csak 15.000 látogató lett, viszont 300 vásárlóval. (Vagy hogy 160 ezer forintból lett 16 millió bevétel.) Ebből világosan meg tudja határozni a további online marketing költségvetését.