Blog

Különleges webshop remarketing tippek ShopRenterhez

Különleges webshop remarketing tippek ShopRenterhez

Mit tegyek, hogy hirdetésnél ne az ablakon szórjam ki a pénzem?
Megoldás: garantáltan működő webshop remarketing kampányok
VIGYÁZAT! Homlokracsapós!

Kampányolsz. A konkurenseid pedig ilyenkor csak a töredékét forgalmazzák annak, mint amennyit valójában tudnának. (Ha eddig Te is az asztalon hagytad a pénz egy részét, akkor tartsd meg magadnak ezt a titkot, de mostantól használd ezt a tudást!)

A webshoposok többsége nagyon keményen dolgozik minden nap. Harcol a látogatókért, dolgozik azon hogy ezek a honlaplátogatók vásároljanak, néha pedig kisebb csodát is tesz annak érdekében, hogy a vásárló a lehető leghamarabb megkapja a kért terméket. Ráadásul az is előfordul, hogy kénytelen mondvacsinált kifogásokat is elfogadni a rossz vagy nem fizető ügyfeleitől. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy a megérdemelt profitnak csak egy részét keresi meg… Pedig csak néhány jól összerakott  hirdetés kéne hozzá.

Bemutatkozik a webshop remarketing – Néha ijesztő!

Biztosan előfordult már hogy keresgettél a neten, majd a Facebookra visszatérve szembe jött veled a korábban megnézett cég vagy épp termék reklámja. Nem, nem látnak a fejedbe. Vagyis csak részben.
Ugyanis nem a gondolataidban olvas a marketingesük, egyszerűen csak jól végzi a munkáját. Mondjuk ott voltál a honlapjukon, megnéztél néhány terméket és árat, de végül nem vásároltál. Hát hogy jön ő ahhoz hogy valamit, amit nagyon szerettél volna megvenni, nem adja oda Neked?

Viccesen hangzik? Pedig komolyan gondolom. Mondok egy nagyon morbid, szélsőséges, és tutira fals példát, de ez alapján szerintem pontosan érteni fogod, hogy mire gondolok.

Tegyük fel, hogy csak és kizárólag a Te webshopodban lehet megvenni a rák ellenszerét. Egy beteg vagy egy hozzátartozója valahogy rátalál az oldaladra és megnézi az árakat. Most épp nincs annyi pénze hogy azonnal megvegye, csengetett a postás, a macskája ráugrott a billentyűzetére, vagy szimplán csak szeretne még tájékozódni, körbenézni a neten. Úgyhogy elkattint, és 10 perc múlva már nem emlékszik arra, hogy hol találta az előbb ezt a tök jó gyógyszert. Szegény nem tudja azt sem, hogy hogy kell megnézni a böngészési előzményeket, így már soha többé nem talál vissza az oldaladra. És hogy mi történik ilyenkor? Konkrétan megöltél egy embert.

Mondtam hogy morbid lesz a példám, de így már érted, mekkora súlya van ennek. Elvégre Te nem eladni akarsz, hanem a forgalmazott termékeiddel megoldod az emberek egy bizonyos problémáját, vagy jobbá teszed az életüket. Szebbek lesznek, egészségesebbek, okosabbak, kipihentebbek, boldogabbak. És ne legyünk álszentek: igen, ezért még pénzt is kapsz.

Most már érted, hogy ha Te lennél a testvérem, miért nem tudnám azt mondani Neked, hogy a remarketing felesleges, hagyd a csudába?

A webshop remarketing alapja – A jó listázás

A remarketing akkor működik jól, ha jó listákat állítasz be. Olyan listákat, amikbe a weboldalad látogatóid teszed, és később ezeknek a listáknak célirányosan hirdethetsz. Ezeknek a listáknak fogsz a későbbiekben hirdetést készíteni. Alapból a rendszer automatikusan is készíthet Neked listákat, mint Ads esetében például

  • az összes látogatód
  • a konvertált látogatód (ha korábban állítottál be konverziót)
  • hasonló az összes látogatóhoz (ez haladó, a non plus ultra)

Ezt a rendszer egy szabály alapján hozza létre, de szabályokat Te is bármikor hozzá tudsz adni a remarketinghez, tehát egyedi listákat tudsz készíteni.

Ads és Facebook hirdetés esetében is meg tudod csinálni ezeket a listákat, méghozzá egyszerűbben, mint gondolnád. Ugyanis mind a két fiók esetében a látogatott URL-ek alapján is tudsz listákat készíteni.

Ezeknek a listáknak az elkészítését viszont nem most beszéljük meg. Ha szeretnéd szívesen segítek Neked benne, de ha nem haragszol, most inkább konkrét, működő webshop remarketing mintát mutatok.

0. Dinamikus termékremarketing

Ezt a webshop remarketing hirdetést KÖ-TE-LE-ZŐ-VÉ TENNÉM webshop tulajdonos számára.
Ennél a webshop remarketing hirdetésnél visszaküldöd a termék oldalra azokat, akik már jártak ott az elmúlt mondjuk 7 vagy 14 napban, de valamiért nem vásároltak. Meg fogsz lepődni, ha meglátod hogy mennyien vannak. Attól pedig dobsz egy hátast, mennyi pénz van benne.

Dinamikus termékremarketing
Dinamikus termékremarketing

 

…és ezen kívül van még 12 remarketing trükkünk a számodra

1. webshop remarketing tipp

A termékedet reklámozhatod olyanoknak, akik meglátogatták a weboldaladat, de nem vásároltak. És itt jön a csavar: adj nekik valamivel többet, mint amit a webshopodban elérnek. Adhatsz például valamilyen extrát, bónuszt, ajándékot vagy mondjuk kuponos ingyenes szállítást.

2. webshop remarketing tipp

Ha a látogatód nem vett semmit, adj el neki egy olcsó, szinte beszerzési áron lévő belépő terméket. Ezen nem kell most feltétlenül keresned semmit, csak végre lépjen át a vevőd egy képzeletbeli küszöböt. Később majd eladsz neki valamit upsellben.

3. webshop remarketing tipp

Olyan termékeket árulsz, amire egy hónap múlva megint szüksége lesz a vevődnek? Szerencsés vagy. Egy hónap múlva ajánld Neki ugyanazt a terméket. Itt már van egy kis trükközés, hiszen az idő miatt legalább 2 lista kombinációját kell használnod. Plusz a termék szűrés sem lesz egy leányálom.

4. webshop remarketing tipp

Ajánlj egy olcsóbb terméket, egy helyettesítő terméket vagy a kategóriaoldalt ahelyett amit megnézett, de nem vett meg.

5. webshop remarketing tipp

Kuponozol? Akkor a vásárlás nélkül távozóknak ajánlj fel egy 2-3 napig érvényes kedvezményt.

6. webshop remarketing tipp

Érdemes minden blog olvasódnak egy olcsó, belépő terméket ajánlani.

7. webshop remarketing tipp

Ha külső blogot használsz, vagy ismersz keresztmarketingre nyitott, a Te témáddal foglalkozó bloggert, simán hirdethetsz külsős olvasókra is.

8. webshop remarketing tipp

Ennél olcsóbban csak nagyon nehezen gyűjtheted a Facebook oldalad követőit: a látogatóidat hívd meg az FB oldaladra.

9. webshop remarketing tipp

Beszélj a követőidnek a Facebookon, építs bennük bizalmat. Így valószínűleg később is Nálad fognak vásárolni. Kizárhatod azt aki vásárolt, de szerintem mindenkit gyűjts a Facebookra. Ha „csak” posztokat hirdetsz meg nekik, kevésbé leszel direkt, és közvetett módon bírod rá őket, hogy csatlakozzanak hozzád.

10. webshop remarketing tipp

Még kifinomultabb, ha egy olyan blogcikket hirdetsz, ami elad. Tudod, izgalmas, érdekes, és tettél mellé kapcsolódó terméket.

11. webshop remarketing tipp

Iratkoztasd fel azokat akik jártak a weboldaladon, de nem iratkoztak fel a hírleveleidre. Ezután már mehet nekik az automata bemutatkozó sorozat és a sales kampány.

12. webshop remarketing tipp

Leiratkoztak a hírleveledről? Elképzelhető, hogy egy utolsó próbát megér egy „Megértjük, bocs, itt van 4 ebook. Lehet, hogy valamelyik épp aktuális” mondanivalójú reklám.

Hogyan tovább?

Ideális esetben most azonnal nekiállsz, és a hirdetéseid feltuningolod a legalább a dinamikus termékremarketing hirdetések beállításával. Jó ha tudod, amennyire macerás, annyira hatékony.

Szerintem Te magad is simán boldogulsz az FB hirdetésekkel, úgyhogy csak megemlítem: rengeteg megkeresést is kaptunk, hogy állítsuk be a célközönségeket, illetve jónéhány FB oldalhoz már a remarketing hirdetéseket is megcsináltuk.

Ha nincs időd vagy kedved bíbelődni a beállításokkal, szólj nekünk és segítünk megcsinálni.. 😉

Author

Mátéh Csaba

Hogy honnan van ehhez bátorságom?
Na és egyáltalán jogom?

’97-től hosszú évekig én voltam az a marketing-nindzsa, aki bár tökéletesen elvégezte a feladatát, mégsem látta soha senki.
• Szinte a kezdetektől ShopRenter-t használok, így a határai és korlátai megkerülésére olyan módszereket dolgoztam ki az évek alatt, amik mára kipróbált, bevált, letesztelt, működő megoldások.
• Aztán 2014-ben és 2015-ben a Facebook Marketing Napok meghívott előadójaként segíthettem cégvezetőknek kihasználni az FB nyújtotta lehetőségeket az áruházukban,
2016-ban az 5 legjobb közt léphettem színpadra az Év marketingese versenyen.
2017-től rendszeresen marketing szemináriumot tartok ShopRenter előfizetőknek, amivel már több mint ezer vállalkozásnak segítettem
2020-ban felkérésre 4 órás marketing előadást tartottam a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatóinak
Minden nap fejlesztjük magunkat és a tudásunkat, mert csak így tudunk a legújabb marketing irányvonalaknak és trendeknek megfelelően kommunikálni a céged nevében, és csak így tudjuk a legújabb technikákat alkalmazni.

Leave a comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.