Blog

Kommunikációs stratégia

Kommunikációs stratégia

A kommunikáció az információk cseréje. Vállalkozóként kiemelkedően fontos számodra, hogy a megfelelő információk időben eljussanak a megfelelő helyre. Éppen ezért lényeges kidolgozni céged számára a kommunikációs stratégia, melyben rögzíteni kell, hogy különböző médiacsatornákon mikor milyen információt szeretnél megosztani.

A kommunikációs stratégia írásban rögzített változata a kommunikációs terv. Nagyon sok vállalkozás számára nehézséget okoz online kommunikációjának felépítése. A piaci szereplők számára a végső cél az új ügyfelek szerzése, és piaci részesedésük növelése. Ehhez pedig elengedhetetlen az online marketing, és a különböző kommunikációs csatornák ismerete és megfelelő alkalmazása.

Láttam már egyébként jó termék eladásának stagnálását nem megfelelő kommunikáció végett, és gyengébb termék esetén hatalmas kiugrást a megfelelőkommunikációs stratégia alkalmazása során.

Éppen ezért szeretnék most segíteni számodra pár alap lehetőséggel, melynek alkalmazása esetén sikereket is elérhetsz.

Kommunikációs stratégia készítése

Első lépésként határozd meg mi a célod, mit szeretnél elérni. Eladásaid szeretnéd növelni vagy brandet építeni? Mindegyik részhez más-más kommunikáció fog kelleni, ezért jó ha magad előtt látod egy egészként, nem csak ad hoc jelleggel írogatsz amikor eszedbe jut valami. Ahhoz, hogy megfelelően tudj kommunikálni, ismerned kell nemcsak a célod, de a célpiacot is, azaz akiket szeretnél megszólítani. A célpiac nyelvezetén kell információt szolgáltatni, mellyel szakértelmet és bizalmat is emelsz a felhasználók szemében.

Gondold végig milyen üzenetet szeretnél közvetíteni, milyen kommunikációs csatornákat szeretnél használni, és ezeken a csatornákon milyen rendszerességgel szeretnél kommunikálni. Jegyezd fel azt is, hogy mekkora összeget szánsz ezek hirdetésére.

Kommunikációs csatornák

Webáruház tulajdonosként hazai viszonylatban általában az email, a Facebook, Instagram, Pinterest, Youtube közösségi média csatornák használata javasolt. Termékekkel szinte kifogyhatatlan kommunikációs lehetőségek adódnak a fogyasztók felé.

A közösségi média csatornák közül a Facebook szinte kötelező vállalkozásod támogatásához. Kommunikálni tudsz termékekről, cégedről, indíthatsz nyereményjátékokat, megoszthatod blogposztjaid, sikereid, vásárlói visszajelzéseid, és még sok felhasználókat érdeklő dolgot.

Az Instagram is remek csatorna lehet számodra. Itt kicsit eltérő kommunikációra lesz szükséged mint a Facebookon, de kitűnő hely a termékeid bemutatására.

Pinterest nem kifejezetten erős kommunikációs csatorna, viszont nagy előnye, hogy oda nem kell folyamatosan információt gyártani. Ha egyszer felrakod a képeid, akkor az ott is marad, és ahhoz, hogy a látogatóknak mutassa, nem kell, hogy kövessen téged. SEO szempontból sem érdemes kihagyni ezt a média csatornát, mert minden termék képhez a webáruházad linkjét is elhelyezheted, ezzel látogatókat tudsz generálni weboldalad felé is. Főleg női célközönséggel érdemes Pinterestezni.

A Youtube pedig szinte aranybánya, ha elköteleződsz mellette. Ha nem szeretnél videón szerepelni semmi probléma. Számos termékbemutató videót készíthetsz.

Azonban jó ha tudod, hogy ha elköteleződtél egy-egy média csatorna mellett, akkor ott folyamatosan kommunikálni is kell, vagy különben el se kezd. Ki kell dolgoznod az online megjelenéshez a hírlevél küldés rendszerességét, és tartalmát is, weboldalon releváns posztok írását.

Ha sikerült összeállítani egy használható kommunikációs stratégiát, akkor kötelezd is el magad mellette. Kulcsfontosságú a rendszeresség és folytonosság. Ha javulást érzékelsz és lazítasz a kommunikációs stratégiádon akkor nagyon rövid időn belül érzékelni fogod a negatív hatását. Az nem megoldás, hogy gyorsan újra nekiállsz, majd kis idő múlva újra lazábbra veszed a dolgot, mert ez esetben csak tűzoltást végzel, de növekedni sosem fogsz.

Mint látod ez egy elég sokrétű, és összetett feladat, amely igen nagy tervezési munkát igényel. Ha nincs rá elég időd, vagy egyszerűen nincs hozzá szakértelmed, kedved, akkor keress meg, szívesen segítek webáruházad kommunikációs tervét összeállítani és kivitelezni.

Ha csinálsz üzleti tervet, ezt is írd bele!

Author

Mátéh Csaba

Hogy honnan van ehhez bátorságom?
Na és egyáltalán jogom?

’97-től hosszú évekig én voltam az a marketing-nindzsa, aki bár tökéletesen elvégezte a feladatát, mégsem látta soha senki.
• Szinte a kezdetektől ShopRenter-t használok, így a határai és korlátai megkerülésére olyan módszereket dolgoztam ki az évek alatt, amik mára kipróbált, bevált, letesztelt, működő megoldások.
• Aztán 2014-ben és 2015-ben a Facebook Marketing Napok meghívott előadójaként segíthettem cégvezetőknek kihasználni az FB nyújtotta lehetőségeket az áruházukban,
2016-ban az 5 legjobb közt léphettem színpadra az Év marketingese versenyen.
2017-től rendszeresen marketing szemináriumot tartok ShopRenter előfizetőknek, amivel már több mint ezer vállalkozásnak segítettem
2020-ban felkérésre 4 órás marketing előadást tartottam a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatóinak
Minden nap fejlesztjük magunkat és a tudásunkat, mert csak így tudunk a legújabb marketing irányvonalaknak és trendeknek megfelelően kommunikálni a céged nevében, és csak így tudjuk a legújabb technikákat alkalmazni.

Leave a comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.