Stratégiába illesztett Facebook reklám nélkül baromi nehéz profitábilisan működtetni egy webáruházat. Mivel egy vállalkozás életéből szinte kihagyhatatlan közösségi média felület a Facebook, így naponta láthatunk ilyen-olyan hirdetést, melynek a többsége csak a pénzt viszi. Ha te nem szeretnéd ezt a hibát elkövetni akkor ne aggódj, csak olvass tovább, és segítek számodra pár hasznos tanáccsal.

 

A sikeres online marketing jelenlét szinte elkerülhetetlen eleme a Facebook reklám alkalmazása. Hirdetés feladása előtt viszont tisztázd le magaddal mi is a konkrét cél. Termék eladás, hírlevélre feliratkoztatás, regisztráció, webináriumra való jelentkezés, stb…

Hirdetés feladásához természetesen rendelkezned kell egy élő Facebook accounttal, melyhez a hirdetéskezelő hozzárendel. Ebből adott felhasználónak csak egy lehet. Viszont hirdetési fiókot tudsz többet is létrehozni, így ha több vállalkozásod is van, akkor itt külön tudod kezelni a hirdetéseit.

Kezdd itt: http://www.social-contests.com/check-image/

Hirdetés feladása elsőre elég bonyolultnak tűnik, de tanulható. Azonban főleg az első időkben erősen ajánlott szakértőre bízni.

Facebook reklám – hirdetések felépítése

Ahhoz, hogy hirdetni tudj, kell, hogy legyen egy kampányod. Azon belül legalább egy hirdetés sorozatnak , és azon belül legalább egy hirdetésnek.

Ha szakember végzi a beállítását, akkor induláskor több hirdetéssorozatot és mindegyiken belül több hirdetést fog beállítani. Ez azért szükséges, hogy vizsgálni tudja melyik reklám hogy teljesít, majd a legjobban teljesítő fut tovább, a többit pedig lekapcsolja. Ezt nevezik A/B/X tesztnek, split tesztnek, de van még vagy 20 másik neve is.

Ezt úgy tudod elképzelni leginkább, hogy létrehozol egy kampányt, amelyen 3 hirdetéssorozat van, és mindegyik hirdetéssorozatban beállítasz 3 hirdetést, akkor összesen 9 hirdetés fog futni. Például a kampányod egy Facebook oldallájk gyűjtő kampány, amiben van 3 hirdetéssorozat külön-külön célközönségekkel 21-30, 31-40 és 41-50 évesekre célozva, ezeken belül pedig 3-3 hirdetés más más képekkel.

Ezt azért jó tisztázni az elején, mert mindegyik hirdetéshez meg kell adni egy minimum összeget melyet szeretnél rááldozni, hogy a Facebook az embereknek megmutassa. Így nem mindegy, hogy 1 hirdetés árát nézed, vagy ugye a teszt miatt 9 hirdetést figyelsz. Azért annyira nem kell megijedni, mert az összes hirdetés között lesz ami egyáltalán nem is teljesít, vagyis a pénzt sem fogja vinni. Olyan nincs, hogy a tesztelésre beállított összes hirdetés jól teljesítsen.

Facebook reklám – hirdetési kampány beállítása

Most kezd izgalmassá válni a dolog. Figyeld a lépéseket, és indítsd útra első reklámod.

Mielőtt bármit is csinálsz, nulladik lépésként ajánlom a Facebook Pixel beállítását, mely egy sima kis script amit a weboldal head részébe kell integrálni. Ha ez most kínai volt számodra, akkor se ijedj meg, mert ha jelzed mit szeretnél, készségesen segítünk neked. A haszna óriási, mert ez a kis kódrészlet azt eredményezni, hogy bárki aki meglátogatja weboldalad, a Facebook rendszere eltárolja, hogy ott járt az illető. Reklám feladásakor pedig tudsz úgy célozni, hogy csak azoknak az embereknek mutassa meg akik meglátogatták a webáruházad. Hihetetlen hasznos, ne felejtsd el ennek beállítását.

1. Hirdetés célja:

A leges legfontosabb hirdetés előtt tudni, hogy annak a hirdetésnek mi a célja. Ez a legelső dolog amit be kell állítanod. Egy kampánynak viszont csak egyetlen célja lehet. Olyat nem tehetsz, hogy szeretnéd hogy jelentkezzen egy rendezvényre, de közben vásároljon is egy táskát gyorsan mert akció is van ám…

Jellemzően a forgalom, aktivitás, videómegtekintés, konverziók lehetőséget szokták használni, de persze ez a vállalkozástól is függ.

Facebook hirdetés célja

2. Hirdetés helye:

Ki kell választanod, hogy a hirdetés hol jelenjen meg. A hirdetésed már megjelenhet Facebookon és Instagramon is egyaránt. Ezt a reklám létrehozásakor az elhelyezések részen lehet beállítani. A Facebook felajánlja, hogy automatikusan elhelyezi. Ez nem teljesen rossz, viszont ha alacsonyabb kerettel tudsz csak indulni, akkor azt ajánlom inkább csak a Facebook résznél a Folyamok legyen bepipálva, a többinél pedig vedd ki a pipát. (A bannervakság miatt jobban észreveszik a hírfolyam görgetése közben felbukkanó reklámokat, mint a jobb oldali sávban lévőket.)

3. Célközönség kiválasztása:

Nagyon fontos a jó célközönség beállítása. Ha ez hibás, akkor az egész reklám felesleges lehet. Itt határozod meg, hogy pontosan kinek jelenjen meg a hirdetésed. Ha jól célzol lehetséges, hogy 1 embert nagyon alacsony áron, akár 1 Ft-ért elérsz. Persze az is előfordulhat, hogy hibás a célzás, így olyan emberek is találkoznak a hirdetéssel, akik abszolút nem lesznek a vásárlóid, nem is érdekli őket a terméked. Előfordulhat ilyen esetekben, hogy egy felhasználó akár több száz forintba kerül, de nem ritkán találkozni akár több ezer forintos összeggel is. Na ilyenkor szokott sok ember felhördülni, hogy csak a pénzt viszi a hirdetés, de vásárlás meg nincs belőle.

Célközönségnél 3 szintet különböztethetünk meg.

  • Idegen közönségek – első megközelítés. Bármikor alkalmazható, új vállalkozás esetében pedig ez az egy megoldás amit alkalmazni tudsz. Itt még nincsenek saját adatok, általános piaci adatokból próbálsz összeállítani egy célközönséget.
  • Saját közönségek. Ha már vannak lájkolóid, honlap látogatóid, akkor közvetlenül őket tudod célozni.
  • Hasonmás közönségek. Ha elegendő saját látogatód, vagy lájkolód van, akkor a Facebook saját adatbázisát felhasználva kialakíthatsz úgynevezett hasonmás közönségeket. Ez a meglévő követőidhez nagyon hasonló emberek megcélzását teszi lehetővé. Általában igen jó eredményeket szokott hozni. Ezek közül a saját kedvencem az, mikor feltöltesz egy listát a legjobb vevőid eddigi költéseivel, és ennek a hasonmás célközönségére hirdetünk. Egyszerűen zseniális!

Létrehozhatsz egyéni mentett célközönséget is, mint például 25-37 év közötti egy gyermekes nők akik a fővárosban élnek. Ezt pedig későbbi bármikor elő tudod hívni használatra is.

4. Árazás és optimalizálás:

Itt határozod meg, hogy mennyit vagy hajlandó adni egy hirdetésre és mire optimalizálja a Facebook. Beállíthatod, hogy napi költséget nézzen, vagy teljes élettartamra számolja.

Az ütemezés résznél be tudod állítani, hogy folyamatosan menjen a hirdetés a mai naptól kezdve, és majd egyszer leállítod, vagy megadhatsz egy kezdő és egy záró dátumot.

5. Képek:

Ha idáig eljutottál jöhet az a rész, hogy beállítsd a hirdetésed kinézetét (kreatívját). Az első a kép. Fontos, hogy ne legyen rajta 20%-nál több írás, mert a Facebook nem fogja megjeleníteni, vagy csak drágábban. Itt ellenőrizheted a képet: https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay

Nagyon kell figyelni, hogy milyen képeket használsz, mert egy nem támogatott kép esetén előfordulhat, hogy le is tiltja az egész oldalad a rendszer. Tipikusan ilyen lehet ha női mell szerepel a képen.
De mondok cifrábbat. Egy régi hirdetésemnél próbababa szerepelt a képen. Tudod, olyan, mint amilyenek a butikok kirakataiban állnak, csak ebben az esetben maga a próbababa volt a termék. Meztelenségért kaptam egy tiltást.
Sőt, egyszer egy üres, emberek nélküli homokos tengerparti képre is azt írta a Facebook, hogy túl sok a fedetlen test.

6. Szöveg:

Ha honlapra akarsz terelni látogatót, akkor a célhelynél írd be a honlap elérését. A szövegnél a weboldal tartalmától függően valamit behúz a Facebook, de ezt nem muszáj megtartani, átírhatod.

Főcím rész a kép alatti cím. Értelemszerűen töltsd ki a kép feletti részt, és a kép alatti szöveget is. Elrontani nem tudod, mert menet közben jobb oldalon mutatja hogy fog kinézni, mi hol fog megjelenni. Itt tudod meghatározni a felhívás résznél, hogy legyen e kattintható gomb vagy sem. Ha lehet legyen valamilyen akcióra való felhívás (CTA, call-to-action), mint kattints és ….. csinálj valamit.

Ha rám hallgatsz, az első Facebook reklám, amit beállítasz, az az elhagyott kosár megmentését célozza. https://www.srmarketing.hu/blog/elhagyott-kosar-mit-tehetek-ellene/

Ez is elengedhetetlen anyag egy webáruház tulajdonosnak:

Reszponzív kép ShopRenter blogban