Blog

Webmester eszközök

Webmester-eszközök

A Google webmester eszközök a keresőoptimalizálásban nyújtanak segítséget. Google Search Console néven ismerheted, mely ingyenesen használható regisztrációt igénylő szolgáltatás. Segítségével nyomon követheted egyebek között weboldalad találati listában elfoglalt helyezését, tehát megnézheted, hogy különböző kulcsszavakra milyen helyezéseket értél el.

Használata igen egyszerű, csupán egy generált kódot kell elhelyezni weboldalad head részébe, mellyel igazolod, hogy a weboldal hozzád tartozik. Ha nem teljesen világos miről beszélek, akkor sem kell megijedni, mert az oldalon keresztül képpel illusztrált lépésekkel bemutatják mit csinálj. Ha így sem boldogulsz, akkor pedig bármely tárhelyszolgáltató webmestere segít neked.

Milyen előnyei vannak a webmester eszközök használatának?

Új weboldal esetén elérheted, hogy a Google keresőrobot előbb bejárja weboldalad a részére beküldött sitemap segítségével. Itt meg is tekintheted ha a feltérképezés megtörtént, vagy probléma esetén információt ad számodra. Láthatod hány oldalt indexelt már le, és kilistázza amiknek indexelése hibába ütközött. Ezeket ellenőrizzük le, mert lehetségesek olyan nem indexált oldalak is, amelyeket a webmester tiltott le gyenge tartalom végett. Ezzel lehet védeni a keresőoptimalizálás szerint figyelembe vett tartalom gyengesége végetti hátrasorolás elkerülését.

Megtudhatod, hogy milyen kulcsszavak alapján találták meg a felhasználók a weboldalad. Képet kaphatsz arról is, hogy milyen hivatkozások mutatnak honlapodra, és még arra is választ kapsz, hogy mobiltelefonról hogy teljesít az oldalad.

Nem csak azt mutatja meg milyen kulcsszavakra jelent meg a weboldalad, de azt is világosan látod, hogy a keresőből összesen hány ember érkezett, vagyis kattintott át. Láthatod azt is, hogy hányszor jelent meg oldalad a felhasználók előtt. Nyilván ez jóval magasabb érték lesz, mint aki rá is kattintott .Ettől nem kell megijedni.

Rendben, ennyi mindent ki tudsz olvasni a programból, de mit tudsz ezekkel kezdeni?

Első sorban oldalad eredményét tudod javítani. Mivel egy átlagosan karbantartott weboldalon több száz potenciális kulcsszó található amivel szeretnénk, hogy előrébb kerüljön a találati listában, így a Search Console-ban megteheted, hogy szépen sorba rakod az összes használt kulcsszavad, majd egyesével kielemzed melyik hogy teljesít. Amelyik helyezése nem megfelelő azt javítsd. Már ezzel a beavatkozással is hatalmas látogatottság növelés érhető el, ha volt több alacsonyan teljesítő kulcsszó az oldalon. A javítást mindig a legnagyobb megjelenési értékű kulcsszóval kezd, melynek a helyezése nem megfelelő. A legmegfelelőbb eredményeket a magas megjelenésű, és alacsony kattintás arányú kulcsszavakkal érheted el. Javítás után nem fogsz azonnali változást tapasztalni. Pár hét múlva újra ellenőrizheted, ennyi idő alatt a Google keresőmotorja újra bejárja az oldalad.

Mivel a Search Console megmutatja számodra a külső linkeket is, vagyis milyen oldalak hivatkoznak weboldaladra, azon belül mely tartalmakra, így láthatod a felhasználókat mi érdekli jobban, és arra célirányosan írhatsz még pár tartalmat.

Tartalomgyártás esetén a helyezés javítható egyedi, minőségi tartalommal, mely minimum 500 szóból áll. Több szavas kulcsszó esetén ezzel jó eséllyel elérhetünk egészen a 11. oldalig. Természetesen ehhez több hónap kell, ne várd a helyezés javulást másnapra. Az egy szavas kulcsszavakra jóval nagyobb a verseny, ezekhez ennyi módosítás még kevés lesz, hogy eljuss a 11. helyig.

A Search Console az említetteknél jóval mélyebb elemzésre képes, de az már az eszköz használatához tartozik, és jellemzően marketinges feladat, mely egyből átlátja az összefüggést az adatok között. Mint weboldal tulajdonos jó ha tisztában vagy ezekkel az alap dolgokkal, és mi az amit nézned kell, de ha szeretnéd weboldalad folyamatosan kontroll alatt tartani arra keress egy szakembert aki segít neked ebben.

Author

Mátéh Csaba

Hogy honnan van ehhez bátorságom?
Na és egyáltalán jogom?

’97-től hosszú évekig én voltam az a marketing-nindzsa, aki bár tökéletesen elvégezte a feladatát, mégsem látta soha senki.
• Szinte a kezdetektől ShopRenter-t használok, így a határai és korlátai megkerülésére olyan módszereket dolgoztam ki az évek alatt, amik mára kipróbált, bevált, letesztelt, működő megoldások.
• Aztán 2014-ben és 2015-ben a Facebook Marketing Napok meghívott előadójaként segíthettem cégvezetőknek kihasználni az FB nyújtotta lehetőségeket az áruházukban,
2016-ban az 5 legjobb közt léphettem színpadra az Év marketingese versenyen.
2017-től rendszeresen marketing szemináriumot tartok ShopRenter előfizetőknek, amivel már több mint ezer vállalkozásnak segítettem
2020-ban felkérésre 4 órás marketing előadást tartottam a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatóinak
Minden nap fejlesztjük magunkat és a tudásunkat, mert csak így tudunk a legújabb marketing irányvonalaknak és trendeknek megfelelően kommunikálni a céged nevében, és csak így tudjuk a legújabb technikákat alkalmazni.

Leave a comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.