Upsell

Az upsell egy másik termék, vagy magasabb árú termék felajánlása vásárlás közben. Könnyebb érthetőség végett pár példán keresztül érthetően bemutatom számodra. Webáruházadban valaki épp egy telefont szeretne vásárolni. Miután megtalálta a számára megfelelő terméket, és rányomott a kosárba teszem, vagy megrendelem gombra, akkor azonnal felkínálsz számára egy másik ajánlatot is. Ez lehet telefonhoz tartozó kiegészítő, vagy akár plusz 2 év garancia is. Mindezt csomagban ajánlva. Végeredményként többet fog fizetni mint a tervezett, de mégis jobban jár a kedvezőbb árú csomagajánlat végett.

A legtipikusabb példa amit előszeretettel használ a marketing szakma, McDonald’s esetén ha csak egy hamburgert kérsz, egyből felajánlják, hogy adhatják-e menüben?

Szolárium bérlet esetén az egy havi bérlet vásárlásakor felajánlod a 3 havi, vagy fél éves bérletet. Számára olcsóbb mintha fél évig havonta vásárolná meg, számodra pedig fél évig biztosan a vendéged lesz.

Fogyókúrás termékeket árusító webshopod van, ahol az ügyfél valamilyen fogyókúrás port szeretne vásárolni. Felajánlhatod számára upsellként egyszerre 2 doboz vásárlását kedvezőbb áron, vagy a por mellé felajánlhatsz különböző vitaminokat, táplálékkiegészítőket.

Pár alkalmas ingyenes kurzus esetén, egy komplexebb tudást adó fizetős tanfolyam ajánlása, amely az ingyenes kurzusra épül. Arra viszont figyelj, ha a terméked egyösszegű fizetése elég magas áron történne, azt az emberek jobban elutasítják. Ebben az esetben ha felajánlod a részletfizetési lehetőséget havi lebontásban, egyből kifizethetőbb az ajánlat. Nem mindegy, hogy egy összegben ki kellene fizetni mondjuk 700 000 forintot, vagy egy éves tanfolyam esetén 12 részletre lebontva.

Tehát a lényeg, hogy adott ügyfél aki épp vásárol, mivel már elköteleződött feléd, könnyebben elfogad egy másik, számára is kedvező ajánlatot is, mellyel kosárértéket növelsz.

Előnye, hogy egyszer kell létrehozni, és utána folyamatosan működik minden vásárlás alkalmával. Statisztikák szerint az upsell megfelelő alkalmazásával minimum 25%-os bevétel növekedés érhető el.

Ez a cikk is érdekelhet:
Kérdőív

Az, hogy hány vásárló fog élni az upsell ajánlattal az nagyban függ magától az ajánlattól, mennyire bíznak meg benned, mennyire hasznos számára a felkínált ajánlat. Az ár is elég döntő kérdés, de előfordulhat az eredeti vásárlási ár többszöröseként kínált ajánlattal is élnek. Ilyen eset lehet például egy online könyv vásárlása esetén, upsell ajánlatként felajánlasz hozzá egy webináriumot, vagy tökéletes kosárérték növelő ajánlat lehet ebook esetén még, ha pár ezer forintért örökre megkaphatja a további frissített verziókat.

Vásárlók szempontjából az a kecsegtető ajánlat, ha vagy pénzt, vagy időt takaríthat meg. Tanfolyam esetén például ha felajánlasz számára egy másik kurzust is, mely segíteni fogja őt, hogy elvégzésével gyorsabb, jobb munkát végezhet, akkor számára ez idő megtakarítási haszon lesz.

Upsell ajánlat automatizálását általában weboldalba integrált úgynevezett pluginokkal oldják meg. Ez a vállalkozásod bevételét fogja automatikusan és folyamatosan növelni, ezért itt ne az ár legyen a döntő. A bővítmények platformonként változnak. Egyes platformok, mint például a Shoprenter, sokkal több bővítményt kínál, mint mások.

Végszó
Ha még soha nem gondoltál arra, hogy bevételed upsell technikával növeld, itt az ideje, hogy kipróbáld. Azonban azt mindig tartsd szem előtt, hogy az értékesítés kulcsa, hogy a vevő számára értéket teremtsen, pénzbeli vagy időbeli haszna származzon

Author

Mátéh Csaba

Hogy honnan van ehhez bátorságom?
Na és egyáltalán jogom?

’97-től hosszú évekig én voltam az a marketing-nindzsa, aki bár tökéletesen elvégezte a feladatát, mégsem látta soha senki.
• Szinte a kezdetektől ShopRenter-t használok, így a határai és korlátai megkerülésére olyan módszereket dolgoztam ki az évek alatt, amik mára kipróbált, bevált, letesztelt, működő megoldások.
• Aztán 2014-ben és 2015-ben a Facebook Marketing Napok meghívott előadójaként segíthettem cégvezetőknek kihasználni az FB nyújtotta lehetőségeket az áruházukban,
2016-ban az 5 legjobb közt léphettem színpadra az Év marketingese versenyen.
2017-től rendszeresen marketing szemináriumot tartok ShopRenter előfizetőknek, amivel már több mint ezer vállalkozásnak segítettem
2020-ban felkérésre 4 órás marketing előadást tartottam a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatóinak
Minden nap fejlesztjük magunkat és a tudásunkat, mert csak így tudunk a legújabb marketing irányvonalaknak és trendeknek megfelelően kommunikálni a céged nevében, és csak így tudjuk a legújabb technikákat alkalmazni.

Leave a comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük