A legideálisabb helyzet az, amikor létrehozzuk a webáruházat, feltöltjük a termékeket, és szép lassan, – de inkább gyorsan – beindul az üzlet. Elkezdenek jönni a vásárlók, szépen vásárolnak, és minden rózsaszín.

De az élet ritkán tündérmese.

Számtalan helyzet adódhat, ami a siker útjába állhat, és jobb, ha ezeket az áruház nyitása előtt megismered. Mik a legnagyobb buktatók? Vegyük ezeket sorra.

10. A jó terméket árulod?

Ez a leggyakoribb hiba amit az új üzlet tulajdonosok elkövetnek. Sőt, hogy őszinte legyek, ez a hiba már az üzleti tervnél ki szokott bukni. Ha a webáruháznál jelentkezik, akkor annak a jele, hogy se az üzleti terv, se a piackutatás nem a megfelelő módon készült.

Sokan készítenek vagy vásárolnak egy terméket és megpróbálják eladni. Ez már itt bukta. Fordítsd meg a folyamatot! Ne próbálj eladni random valamit az embereknek, hanem keresd meg, mi az amire vágynak, és kínáld nekik azt!

9. Találd meg az ideális vásárlódat!

Meg van, mi kell az embereknek? Hát még ez se garancia, hisz tudniuk kell, hogy ez nálad kapható. Te pedig olyan vásárlókkal akarsz üzletelni, akiknek van elkölteni való pénzük, és vásárolni is szeretnének. Őket kell megtalálnod. Megismerni, kik ők, hol szörfölnek a neten, hogyan éred el őket. Ahhoz, hogy megfelelően tudj hirdetni, ezek alapvető információk.

8. Megfelelő forgalom generálása

Hiába látogatják több ezren naponta a webáruházadat, ettől még simán felkophat az állad. Ugyanis neked nem sok látogató, hanem sok vásárló kell. Itt megint a 2-es pont jön fel: tudod kik ők? Ha igen, őket célozd meg! Nekik hirdess, használd az ő nyelvüket, adj nekik értékes akciókat, ajándékokat.

7. Jó címszöveg írása

Ha már megvannak a jó vásárlóid, a figyelmüket is meg kell ragadnod. Nagyon fontos, hogy a weboldalad, webshopod szövege megfelelő legyen. A figyelemfelkeltésre az első tized másodperced van, semmi több. Ránéznek, és ha az első mondat nem jó, el is vesztetted a vásárlódat. A szövegírás külön tudomány, megragadni, vezetni a figyelmet.

6. Van email listád?

Ó, hányan temetik a listákat. Hisz ott a bérelhető webáruház, a facebook. Csak van egy bökkenő: az itt épített közönség összes kontaktja bizony a facebooké. Ha valamiért letilt a fiókodból, búcsút mondhatsz a kontaktjainak.
Ha van listád, kommunikálsz rendszeresen? Érthetően, értékes tartalmakat küldve?

5. Tölcsér – hogy lesz a látogatóból, nézelődőből vásárló

A legjobb webshopok olyan ügyesen terelik az embert a nézegetésből a vásárlás felé, hogy észre sem veszik. Vagy még inkább ők akarnak menni, vásárolni, hisz olyan meggyőző és egyértelmű a felépítés.
Még mielőtt bármibe belevágsz, kell hogy legyen egy üzleti terved, egy értékesítési tölcséred. E köré épül az egész gépezet, enélkül minden egyéb csak kidobott pénz. Legyenek rendben az alapok, kezdve az üzleti és az erre épülő marketing tervvel!

4. Becsüld meg a visszatérő vásárlóid!

Az új vásárlók becsalogatása mindig nehezebb, mint azok meggyőzése, akik már vásároltak nálad, és elégedettek voltak. Tartsd meg őket! Adj kedvezményt nekik, speciális programot, VIP státuszt, kupont, bármit, amitől különlegesnek érzik magukat. Ők képesek eltartani egy üzletet, ha egyszer már elégedettek voltak, visszamennek hozzád, bátorítsd őket erre!

3. Hosszútávú tervek

Ne feledd: Hosszútávra tervezel. Jó dolog egy sikeres hónap, de van terved egy évre? Ötre? Hogy reagálsz egy piaci változásra? Egy komplett beszakadásra, mint amit a koronavírus okozott? És egy elképesztő felívelő időre, ami szintén a vírushelyzetnek volt köszönhető az online piacon?

2. Megfelelő partnerek

Válaszd meg okosan, kikkel működsz együtt. A beszállítóid, partnereid rólad is sokat elmondanak. Legyél rájuk is büszke, ismerd őket és becsüld meg, hogy nehéz helyzetben is számíłthass rájuk.

1. Megfelelő munkatársak

Rajtuk áll vagy bukik a sikered. Egy idő után nem tudsz mindent magadtól megcsinálni, ki kell adnod feladatokat. Figyelj arra, hogy a megfelelő embereket alkalmazd, és ha beválltak, becsüld meg őket. Ha eléred, hogy úgy tekintsenek a te bizniszedre, mint a sajátjukra, nyert ügyed van.