A szórólap a mai napig igen erős marketing eszköz, amely nagymértékben hozzájárul vállalkozásod üzleti sikeréhez. Leginkább az offline reklámozásban használják, de egyre jobban elterjed az úgynevezett online formájú szórólap is.
Kialakítása könnyűnek tűnhet, de ez csak a látszat. Ahhoz, hogy az emberek valóban megnézzék és el is olvassák, tervezésre és igazán figyelemfelkeltő designra van szükség. Fontos, hogy az egyes elemek hogyan és hol helyezkednek el. Fontos az is, hogy kiket szeretnénk elérni. Teljesen más design és kommunikáció fog kelleni fiatal női célközönségnek és az idősebb férfi célközönség számára is. Ennek tudatában lehet meghatározni milyen színeket, grafikát, szöveget kell alkalmazni. Minden szórólap adott célt kell hogy szolgáljon, mint például jöjjön el egy rendezvényre, vagy vásároljon a webshopból…
Ezek azok a dolgok amelyeken jobb ha nem spórolsz. Egy rosszul megtervezett szórólap nagyon könnyen landolhat olvasatlanul a kukában, így nem a vállalkozásod fog gyarapodni, csupán csak a környezeti hulladék lesz több.
Szórólap fajtái
Online
Igen népszerű a szórólap online formája. Előnye, hogy a grafikai tervezésen kívül magának a reklám anyagnak nincs más költsége. Megoszthatod közösségi csatornán, honlapon, vagy akár hírlevélben is. Alkalmazhatsz bármilyen ütős effektet amit csak szeretnél, nincs megvalósíthatósági korlát. Azonban jó ha arra figyelsz, hogy ha egyszerre szeretnél online és offline hirdetési anyagokat alkalmazni, azok legyenek egységesek. A leendő ügyfeleid csak megzavarod vele, ha különböző platformokon eltérő kinézettel találkoznak.
Igazán nagy előnye az azonnali cselekvés lehetőségében rejlik. Ha a végső cél számodra egy regisztráció, vagy akár egy akciós termék vásárlásának ösztönzése, akkor azonnal, a felmerült igény hatására egy kattintással a weboldalra terelhető a látogató, ahol a kívánt tevékenységet elvégezheti. Offline szórólap esetében előfordulhat, hogy érdeklődik a kínált tartalom iránt, viszont mivel nem tud azonnal cselekedni, elteszi, hogy majd később újra előveszi az ajánlatot. De tudjuk, hogy később mégsem érdekli annyira…
Apró hátránya lehet, hogy a nyomtatott reklám anyagtól eltérően igazából csak egyoldalas szórólap készíthető, viszont ezt ellensúlyozza, hogy nem kell figyelned sem a papírtípusra, sem a papírvastagságra. Mérete nem kötött, többnyire A4 vagy A5-ös méretben készítik.
Offline
Habár az online szórólap egyre nagyobb teret hódít, felmérések szerint a nyomtatott marketing még mindig kihagyhatatlan eszköze vállalkozásod reklámozásának. Ennek egyik oka, hogy igen jelentős réteg egyszerűen több bizalmat ad a kézzel fogható dolgoknak. Nagyobb konverzió érhető el ha az olvasó még csak döntési fázisban van, mert a félretett szórólapot később is előveheti. A félretett szórólap pedig már50 %-ban biztos siker.
A nyomtatott reklámanyagot fontos, hogy hozzáértő tervezze meg, ugyanis csak a direkt grafikus programok képesek CMYK színmód állítására, amivel a nyomda dolgozik. Ha képeket is szeretnél használni aminek nincs átállítva a színmódja, akkor nyomtatás után ezek hibásan fognak megjelenni. Több 1000 hirdetési anyag gyártása után pedig igen kellemetlen lenne ezzel szembesülni.
A nyomtatott szórólapok esetében választhatsz több megjelenített forma közül is. Figyelemfelkeltő lehet egy hajtogatott, vagy valamilyen formát követő úgynevezett stancolt szórólap.
A hajtogatott elrendezéssel elkerülheted azt az alapvető hibát, hogy egy oldalon túl sok információ jelenjen meg, ezáltal az egész zsúfoltnak, esztétikátlannak tűnjön.
A formára vágott szórólappal pedig valóban kitűnhetsz a tömegből, ezáltal a célcsoport részéről nagyobb figyelmet fogsz kapni. Ennek a kiugró figyelemnek viszont ára van. Sajnos sokkal drágább a gyártása, mert eleve vastagabb papírt használnak, a formához pedig külön vágóformát kell készíteni.
Szórólap – konklúzió
Összességében tehát a szórólap szinte kihagyhatatlan reklámeszköz, mely tükrözi vállalkozásod stílusát. Hozzáértő kezekben támogatja céged, és a sikerhez is nagymértékben hozzájárul. Terjesztése viszonylag olcsó.
Ha jól csinálod, a szórólap a webshop marketing stratégiád szerves része lesz.
Ha javítani akarsz a boltodon, várlak szeretettel a ShopRenter előfizetőknek ingyenes Webáruház Marketing Szemináriumon. Ha nem, akkor sok szerencsét!