Stressz

A stressz és a marketing lassan szinonímákká olvadnak, annyira képes ez a fajta munka megterhelni az embereket. Ha induló vagy kisvállalkozásként az egész ráadásul a cégvezetéssel együtt ül a nyakadban, akkor garantált, hogy síkideg vagy, illetve leszel hamarosan.

Tudtad hogy egy amerikai felmérés a 10 leginkább stresszes foglalkozás közé sorolta a marketing/PR munkát? Jó, nem a tetején van, megelőzi a pilóta, repirányító, orvos és hasonlók, de az mond valamit, hogy a top 10-be befért.

Mitől ennyire magas a stressz ebben a szakmában?

Elsősorban attól, hogy emberekkel kell foglalkoznod. Ez mindig komplikált, ráadásul mint tudjuk, a folyamat minden részén különböző emberekkel, viselkedésekkel kell megbirkóznod.

Emellett egyedül végezni mindent, az is nagyon fárasztó és lélekölő. Mindig van mit csinálni, úgy érzed, soha nem érsz végére a dolgoknak. Folyamatos mérések, követések, kampányok kidolgozása, posztolni ezerfelé, az egészet kézben tartani.

Ráadásul nem csak követni és kiértékelni kell, hanem reagálni is: ha nem jó a kampány, mozdítani rajta valamerre, igen ám, de merre. A futó dolgok követése, monitorozása mellett nincs idő az újak kidolgozására, közben kutatni is kellene, aztán kifogásokat vagy reklamálásokat kezelni. A termékfejlesztés vagy az új szolgáltatás kidolgozása szintén egy teljes embert kívánna, arról nem is beszélve, hogy az új dolgokkal újra még egyszer annyi marketing szakad a nyakadba.

Csak érdekességképpen, ha már az elején az amcsikkal meg a felméréseikkel jöttem: Az átlag marketinges 5 napból minimum 3-at full stressz alatt él meg. Gondold el, több mint a felét a munkában töltött napjainak.

Ha ezzel együtt még cégvezető is, ez az idő jelentősen meghosszabbodik, gyakorlatilag a teljes munkaidejét a stressz uralja. Annyira, hogy ez kihat a szabadidejére is, nem tud kikapcsolni, a munkán jár az esze este és hétvégén is. Ezek az emberek a pihenőidejükben is dolgoznak,, hogy bepótoljanak valamit, vagy előre menjenek, egyszerűen nem tudnak kikapcsolni. És ez egyenesen vezet a kiégéshez, pótszerekhez. Nem lehet senkinek a saját egészségével sem visszaélni büntetlenül.

Ez a cikk is érdekelhet:
Internetes vásárlás

A stressz közvetlen okai

Az eddigiekből nyilvánvalóan következik pár:

  • rengeteg munka
  • komplikált, nehéz feladatok
  • feszített tempó, határidők
  • alacsony büdzsé
  • amit folyton még lejjebb vágnak

Azonban azok a tényezők is stressz faktorok, amiket először nem gondolna az ember problémának, de nagyon hamar kiderül, hogy a legidegesítőbb dolgok. Ilyen:

  • információ hiánya
  • kevés rendelkezésre álló forrásanyag
  • nem használható visszajelzések

Ezek elsősorban nem a munka mennyiségét hanem a minőségét rontják. Ha állandóan információ után kell futkosni, összevadászni nagy nehezen, az borzalmasan rontja a hatékonyságot. Ugyanígy nehéz mit kezdeni azzal, ha visszajelzésként azt mondja a felhasználó hogy a termék rossz. Jó de milyen rossz? Hát nagyon rossz.
Köszi.

Fejleszteni, javítani is akkor lehet, terméken, szolgáltatáson, stratégián, ha látja, tudja az ember, hol a hiba.

További stressz faktor a marketingben az is, ami nem tőlünk függ, de bármit romba dönthet, és ez a nagy algoritmus frissítés a keresőkben. Hát ez az, amivel bármelyik SEO-s szakembernek lehet soron kívüli rémálmokat okozni. Pusztán ezt követni, erre aktualizálni a tartalmat, blogokat, bejegyzéseket kiteszi egy ember teljes munkáját.

Stresszcsökkentés módszerei

A jóga és a meditáció, valamint a stressz-labda és a hiszti-párna mellett azt tudom javasolni: amit csak tudsz. szervezz ki. Ha te értesz a termékfejlesztéshez, sokkal többre mész, ha azzal foglalkozol, és lehet hogy pénzbe kerül, de a marketinget, SEO-t vagy webáruházat kiszervezed. Sokkal többre megy az üzlet, ha nem a saját károdon tapasztalgatod ki 10 év alatt, hogy kéne, hanem nyomod, amiben a legjobb vagy és kiszervezed azt, amiben nem annyira. Ha csak az adminisztráció, akkor az. Bérelj webshopot, ne küzdj azzal, hogy majd összerakod. Vagy ha nem tudsz blogot írni, keress egy szövegírót. Hosszú távon nemcsak üzletileg tesznek jót ezek a döntések, de megkímélnek a kiégéstől, a magadat halálra dolgozástól is.

Ez a cikk is érdekelhet:
Mitől működik az ügyeskedők és a kóklerek webáruháza?

Tetszett? Oszd meg!

Author

Mátéh Csaba

Hogy honnan van ehhez bátorságom?
Na és egyáltalán jogom?

’97-től hosszú évekig én voltam az a marketing-nindzsa, aki bár tökéletesen elvégezte a feladatát, mégsem látta soha senki.
• Szinte a kezdetektől ShopRenter-t használok, így a határai és korlátai megkerülésére olyan módszereket dolgoztam ki az évek alatt, amik mára kipróbált, bevált, letesztelt, működő megoldások.
• Aztán 2014-ben és 2015-ben a Facebook Marketing Napok meghívott előadójaként segíthettem cégvezetőknek kihasználni az FB nyújtotta lehetőségeket az áruházukban,
2016-ban az 5 legjobb közt léphettem színpadra az Év marketingese versenyen.
2017-től rendszeresen marketing szemináriumot tartok ShopRenter előfizetőknek, amivel már több mint ezer vállalkozásnak segítettem
2020-ban felkérésre 4 órás marketing előadást tartottam a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatóinak
Minden nap fejlesztjük magunkat és a tudásunkat, mert csak így tudunk a legújabb marketing irányvonalaknak és trendeknek megfelelően kommunikálni a céged nevében, és csak így tudjuk a legújabb technikákat alkalmazni.

Leave a comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük