A SEO tulajdonképpen egy angol mozaikszó, keresőoptimalizálást jelent magyarul ( Search Engine Optimization) azaz SEO. Weboldal tulajdonosként elengedhetetlen az ismerete, és alkalmazása. A felhasználók bármit keresnek először a Google-ba írják be keresőszavaikat. Ezeket a szavakat, kifejezéseket nevezzük kulcsszavaknak. A kapott lista alapján pedig a legnagyobb valószínűséggel az első oldalon lévő weboldalakról fogja vásárlását lebonyolítani.

Ebből már te is láthatod, hogy miért fontos számodra a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás. Minden honlaptulajdonos célja, hogy a Google által felállított lista élén szerepeljen. Ha egy vásárló a keresett kifejezése alapján talált meg téged, akkor azt organikus megjelenésének nevezzük. Azt viszont jó ha tudod, hogy minden weboldal tulajdonos a találati lista élére pályázik, ezért ennek elérése kőkemény munkával valósulhat meg.

A Google találati lista élére kerülhetsz fizetett hirdetésekkel is, melynek a hátulütője, hogy ha nagy versenyben lévő kulcsszavakra szeretnél előre kerülni, ott a kattintásokért fizetett összeg is magasabb lesz. Amennyiben nem szeretnél tovább fizetni vagy elfogyott a rááldozott keret, akkor pedig weboldalad meg sem fog jelenni. Nyilvánvaló, hogy egy multicég simán bele tudja kalkulálni ezeknek a fizetett hirdetéseknek a folyamatos jelenlétét, de egy kisvállalatnál már szűkösebb hirdetési büdzsé érhető el.

A SEO, keresőoptimalizálás az organikus elérés eredményére koncentrál.

Kulcsszavak és típusaik

Ha keresőoptimalizálásról (SEO) beszélünk, akkor a legelső lépés minden esetben, hogy legyen legalább egy kulcsszavad. Konkrét, megcélozható kulcsszavak nélkül egyszerűen nem is beszélhetünk keresőoptimalizálásról, nincs értelme az egésszel foglalkozni. Éppen ezért a folyamatot minden esetben kulcsszókutatással kell kezdeni.

Fontos, hogy a weboldal egyes oldalain milyen típusú kulcsszavakat alkalmazol, mert ezek mutatják meg számodra, hogy milyen tartalommal kell majd az adott kulcsszót megcélozni.

Főoldali kulcsszavak: 2-3 darab kulcsszó ami leginkább jellemző a honlapodra. Olyan kulcsszavak jók ide, amik maximum 3 kulcsszóval leírják mivel foglalkozol. Ezek általában magas keresésű, ütős kulcsszavak. Igen fontosak ezek a típusú keresőszavak, mert ezek teszik egyértelművé a Google számára a honlap témáját.

Blogbejegyzés típusú kulcsszavak: Valamilyen szöveg, vagy leírás jellegű szöveg amit a látogató keres. Ezek nem csak blogbejegyzésbe mehetnek, hanem aloldalba is. A látogatóknak kellenek olyan tartalmak ahol csak olvasnak, érdeklődnek.
Webshop esetén is alkalmazd ezeket a keresőszavakat, mert bármit is szeretnének vásárolni az emberek előtte olvasni akarnak róla. Ha a felhasználó a megfelelő választ nálad találja meg, akkor valószínűleg a vásárlást is nálad fogja befejezni.
.
Gyűjtő kulcsszavak: Tartalmak egy csokorba gyűjtése, mint pl babakocsik.

Termék vagy szolgáltatás kulcsszavak: Kifejezetten termék vagy szolgáltatás nevei. Akkor írják be ha kifejezetten adott termékre keresnek. Itt azt tudod felmérni, hogy a látogató valóban ezt a terméket keresi, vagy csak olvasni szeretne róla.

SEO, keresőoptimalizálás alapja

Nagyon sok tényezőtől függ egy weboldal hányadik helyen szerepel. A pontos algoritmust amely alapján a Google rangsorol senki nem ismeri, de vannak hivatalos iránymutatások, amelyek megfelelő alkalmazásával honlapod folyamatosan lépegethet előre a találati lista eleje felé.

Erősen befolyásoló tényezők közé tartozik maga a weboldal technikailag mennyire van jól felépítve. Ezt nevezzük technikai SEO-nak.
Fontos az is, hogy maga a tartalom mennyire van kulcsszóra optimalizálva. Ezt nevezzük tartalmi SEO-nak. Ezt a részt a blogolással tudjuk erősíteni. A megfelelően kiválasztott kulcsszavakra írt posztok a legnagyobb segítség a keresőoptimalizálásban. Éppen ezért a szakemberek legelső ajánlása, hogy kezdj el blogolni.
Ezen felül pedig fontos az is, hogy hány egyéb weboldal hivatkozik a te weboldaladra.

Technikai SEO, keresőoptimalizálás használata

Reszponzív beállítás
Létezik pár technikai beállítás melynek beállítása elengedhetetlen keresőoptimalizálás esetén. Banálisnak tűnik, de sajnos a vállalkozás zöme még mindig nem mobilbarát. A felhasználók már több mint 70%-a tabletről, mobilról intézi dolgait, ejti meg vásárlását. A legnagyobb baki, ha weboldalad nem mobilbarát, ugyanis azonnali visszafordulást eredményez.

Felhasználói élmény
Fontos a felhasználói élmény is, vagyis mennyire gyors, mennyire átlátható az oldalad, mennyire egyértelmű a menü kezelése. Webáruházak leggyakoribb hibája, hogy a feltöltött képek nincsenek optimalizálva. Az indokolatlanul nagy méretű képek használata lassítja a betöltési időt.

Fontos beállítani, hogy weboldalad milyen domain alatt jöjjön be, mert a Google számára ezek mind külön oldalnak felelnek meg.

http://sajatdomain.hu
http://www.sajatdomain.hu
https://sajatdomain.hu
https://sajatdomain.hu

Title
Nagyon fontos beállítási pont, mivel a Google ezt figyeli leginkább, ez alapján kezdi el besorolni weboldalad mennyire releváns tartalmilag. Ez a weboldal megnyitása után, adott oldalnál amit kiír a favikon mellett találod. A keresőben ez a szöveg fog megjelenni mint cím

Meta elem
Gyakorlatilag ez egy reklámszöveg, mert ez alapján dönti el a felhasználó, hogy kattint-e. Az a jó ha a megadott kulcsszó szerepel benne. Ez fog megjelenni a találati listában a cím alatt. Ez pár sor szöveg.

Tartalmi SEO, keresőoptimalizálás használata

Tartalmi SEO legfontosabb eleme a blogolás. Egy jól felépített blog igenis szükséges a sikeres online jelenléthez. Az emberek elsősorban információt keresnek a neten, nem akarnak egyből vásárolni. Pontosan ebben tud segíteni a blog, mert információt tudsz nyújtani amivel a te vállalkozásod kerül a szeme elé. Ismeretséget, nevet tudsz szerezni vele, és további marketing és értékesítési lépéseket tudsz beindítani.

Off-Site SEO, keresőoptimalizálás használata

Ez tulajdonképpen a linképítés. Olyan hivatkozások, melyek a te weboldaladra mutatnak másik weboldalakról. Minél több hivatkozás mutat az oldaladra, minél erősebb weboldalakról, annál jobban értékel a Google is. Éppen ezért elterjedtek a linképítési szolgáltatások, melyek a Google szemében büntetendő dolgok, és ha kiderül hátrébb is fog sorolni. A Google célja, hogy minél természetesebben épüljön fel weboldalad linkprofilja, vagyis valóban hasznos, és értékes információk legyenek megosztva

Ez is elengedhetetlen anyag egy webáruház tulajdonosnak:

Reszponzív kép ShopRenter blogban