Blog

Próbavásárlás

Próbavásárlás

A próbavásárlás mind a cégnek, mind a próbavásárlónak hasznos. A cég számára egy valós visszajelzés vállalatának működéséről, az alkalmazottak vevőközpontú alkalmasságáról, vagy épp alkalmatlanságáról.

A próbavásárlókat felismerni képtelenség, hisz teljesen átlagos vásárlóként végzik feladatukat megbízóik üzleti egységeiben. Általában előre meghatározott forgatókönyv alapján vásárol, kér tanácsot. Eközben megfigyeli a kiszolgálás színvonalát, az üzlet tisztaságát, az ott dolgozók szakmai felkészültségét, probléma esetén az ügyféllel való kommunikációt, stb..

A tapasztalatokat a próbavásárlás után kérdőívben rögzíti. Mindezért pedig a próbavásárlónak fizetség jár.

Próbavásárlás – Ki végezheti?

Próbavásárló bárki lehet életkortól, nemtől, iskolai végzettségtől, érdeklődési körtől, vagy épp lakóhelytől függetlenül. Ez azért lehetséges, mert az egyes feladatok és helyszínek is változatosak. Előfordulhat, hogy az egyik munkára a próbavásárló tulajdonságai hátrányként jelennek meg, míg a másik feladta éppen ő kell.

Alapszintű számítástechnikai ismeretek azért jó ha vannak, mivel a kérdőívek feldolgozása ezen keresztül történik. Lényeges még a jó megfigyelőképesség, és képesnek kell lenni adott szituáció eljátszása közben a környezetet is elemezni.

Ehhez a munkához elengedhetetlen a jó fogalmazási készség, az adott szituáció minél részletesebb visszaadása érdekében. A próbavásárlónak mindezek mellett pártatlannak is muszáj lennie.

Hogyan lehet valaki próbavásárló?

Próbavásárlónak jelentkezni általában direkt erre specializálódott oldalakon lehet regisztráció útján. Az online rendszeren belül a tesztelést kérő üzletek, vállalkozások, szállodák igényei alapján ajánlanak a beregisztrált felhasználóknak tesztvásárlást, amelyet a próbavásárló vagy elfogad, vagy nem. Éppen ezért igen fontosak a valós adatok szaktudásról, érdeklődési körről, a választott helyszínekről ahol a próbavásárlást vállalni lehet.

A próbavásárlás időtartama változó adott feladattól függően. Előfordulhat 15-20 perces munka is, de akár több napot is igénybe vehet. Általában ezek különböző üdülőhelyek, szállodák tesztelésénél fordul elő.

A munka elvégzése előtt látható az adott projekre szánt ár és a kért időtartam is. Többségében a személyazonosságot nem kell próbavásárlás után felfedni, de létezik ilyen jellegű kérés is. Ebben az esetben a munka felkérése előtt tájékoztat erről a cég.

Összesítésként

A próbavásárlás remek piackutatás célú lehetőség, melynek nem az ott dolgozó munkatársak kirúgása a cél, hanem az esetleges problémák kiderítése, feltárása. Ezáltal a vállalkozás módosíthat és javíthatja a vevőkiszolgálását. Ha neked is létezik üzleted, te is kérhetsz próbavásárlást. A kapott visszajelzések alapján pedig a céged munkafolyamatait javíthatod, ezáltal nő a vásárlói elégedettség, melynek hatására több vásárló lesz.

Marketing területen még érdekes lépés lehet konkurenciaelemzésben, mivel nyugodtan küldhetsz a konkurencia üzleteibe is próbavásárlót. Ezzel megismerheted a konkurencia cég vásárlói üzletpolitikáját.

Valódi vásárlás nem minden esetben történik, inkább szituációs feladatok. Amennyiben vásárlás történik azt kisebb értékben vagy visszatérítik, vagy vissza lehet vinni a boltba blokk és szállítólevél ellenében, hogy próbavásárlás történt. A kifizetések általában 30 napon belül történnek meg.

Author

Mátéh Csaba

Hogy honnan van ehhez bátorságom?
Na és egyáltalán jogom?

’97-től hosszú évekig én voltam az a marketing-nindzsa, aki bár tökéletesen elvégezte a feladatát, mégsem látta soha senki.
• Szinte a kezdetektől ShopRenter-t használok, így a határai és korlátai megkerülésére olyan módszereket dolgoztam ki az évek alatt, amik mára kipróbált, bevált, letesztelt, működő megoldások.
• Aztán 2014-ben és 2015-ben a Facebook Marketing Napok meghívott előadójaként segíthettem cégvezetőknek kihasználni az FB nyújtotta lehetőségeket az áruházukban,
2016-ban az 5 legjobb közt léphettem színpadra az Év marketingese versenyen.
2017-től rendszeresen marketing szemináriumot tartok ShopRenter előfizetőknek, amivel már több mint ezer vállalkozásnak segítettem
2020-ban felkérésre 4 órás marketing előadást tartottam a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatóinak
Minden nap fejlesztjük magunkat és a tudásunkat, mert csak így tudunk a legújabb marketing irányvonalaknak és trendeknek megfelelően kommunikálni a céged nevében, és csak így tudjuk a legújabb technikákat alkalmazni.

Leave a comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.