Full-Service ShopRenter webáruház marketing
LEGFRISEBB CIKKEINK
Blog

Optimalizálás

Optimalizálás

Egy online vállalkozás sikeres működtetéséhez sok részfeladatra van szükség, majd ezeket kell együtt egy egésszé formálni, hogy rendszerként is hatékonyan működjenek.

Egy általános képlet úgy működik, hogy a marketing stratégiák forgalmat terelnek a weboldalra, ahol követéseket, feliratkozást, egyéb interakciót váltanak ki, amit aztán optimális esetben a vásárlás követ.

Ez a folyamat leegyszerűsített képlete csak, de a rendszer így működik. Sok helyen lehet belenyúlni, az optimalizálás azonban itt is csak akkor működik, ha megvannak a mérési eredmények, és nemcsak azt látjuk, hogy valamiért nem működik, de azt is, hogy melyik részfolyamaton csúszik el az eredményesség.

Arra kell törekedned, hogy mindazok, akiket elért a marketing stratégiád, az üzeneted, és ellátogatnak a weboldaladra, ne pattanjanak le azonnal, hanem legalább egy minimális interakciót kiválts. Töltsön le egy ingyenes tanulmányt, iratkozzon fel, kérjen egy kupont – legyen valami, ami elköteleződést kezd. Arra, hogy a weblapodra először tévedők rögtön vásároljanak is, kevés az esély, csak ha nagyon szüksége van a termékre, szolgáltatásra. De bizalmat elkezdhetsz építeni, erősítheted a márkádat, és a visszatérő látogató más sokkal jobb esélyekkel vásárol.

Weblap

Az egyik legsarkalatosabb elem a honlap. Rég volt, amikor egy statikus, unalmas, Wordben megszerkesztett honlap is elég jó volt. És nemcsak arról van szó, hogy legyen trendi, csillogó vagy mozgó, hanem jól használható. A mobilon való jó megjelenés elsődleges.
Ne legyen összezavaró, ha első pillantásra nem áttekinthető, hova kell kattintani, akkor könnyen elveszted nemcsak a vásárlót, de mindazt a pénzt is, ami a marketing költségből egy látogatóra jut.

Az optimalizálás kezdődjön a honlapon, ez a kapu, ahol belépnek a jövendőbeli vásárlóid. Optimalizálás jelent technikai paraméter javításokat: sebesség, struktúra; de ugyanígy felhasználói élmény javítást (UX, UI design).
Csak érdekességképpen: szokták mondani, hogy ha a 80 éves nagymamám, vagy egy bepityókázott átlagfelhasználó nem tud eligazodni rajta, akkor rossz a honlap. Egy élelmes webes tesztelő erre alapozva sikeres vállalkozást működtet: Jó pár sör után megpróbálja használni a weboldalt, rendelni róla. Kristálytisztán megmutatja a módszer, mi az, ami működik, melyik gomb jó és van jó helyen, és hol vesznek el a vásárlók a lapon. Lehet hogy nem betintázva fogják használni, de ha valami nem egyértelmű, azt józanul se szívesen bogarássza az ember órákig.

Ez a cikk is érdekelhet:
Keresőmarketing

Landing oldal

Általában ez az oldal, amit a marketingeseid reklámoznak, ennek hibátlannak kell lenni. Be kell töltődjön, mint a villám, legyen érdekes, vásárlásra csábító, tartalmazza az információkat. Külön tudomány és tanulmányok tömkelege foglalkozik vele, hogyan történjen az optimalizálás itt. Ha csak egy helyen mérsz a honlapon, az legyen ez az oldal: az itt kilépő látogatókkal inthetsz búcsút a legtöbb pénznek. Aki ide elér, azt megfogta az üzenet vagy a hirdetés, ha elveszed ebben a szakaszban, akkor már egy potenciális vásárlóról mondtál le.

Blog

A blog az egyik legfontosabb fegyvered a keresők első oldaláért vívott harcban. Ezt is optimailizálhatod, ezt inkább tartalmi szempontok alapján tudod megtenni.
A rendszeresen frissülő releváns tartalom hónapokig, évekig dolgozik neked, hoz folyamatosan organikus, a kulcsszavadra kereső látogatókat az oldaladra, ami a legjobb módja a netes vállalkozások forgalom növelésének. Akik így találnak rád, azok egészen biztosan a kulcsszavadra kerestek és nem véletlenül esnek be az oldalra. Őket eleve a téma érdekli, nemcsak egy akció vagy potya ajándék.

Author

Mátéh Csaba

Hogy honnan van ehhez bátorságom?
Na és egyáltalán jogom?

’97-től hosszú évekig én voltam az a marketing-nindzsa, aki bár tökéletesen elvégezte a feladatát, mégsem látta soha senki.
• Szinte a kezdetektől ShopRenter-t használok, így a határai és korlátai megkerülésére olyan módszereket dolgoztam ki az évek alatt, amik mára kipróbált, bevált, letesztelt, működő megoldások.
• Aztán 2014-ben és 2015-ben a Facebook Marketing Napok meghívott előadójaként segíthettem cégvezetőknek kihasználni az FB nyújtotta lehetőségeket az áruházukban,
2016-ban az 5 legjobb közt léphettem színpadra az Év marketingese versenyen.
2017-től rendszeresen marketing szemináriumot tartok ShopRenter előfizetőknek, amivel már több mint ezer vállalkozásnak segítettem
2020-ban felkérésre 4 órás marketing előadást tartottam a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatóinak
Minden nap fejlesztjük magunkat és a tudásunkat, mert csak így tudunk a legújabb marketing irányvonalaknak és trendeknek megfelelően kommunikálni a céged nevében, és csak így tudjuk a legújabb technikákat alkalmazni.

Leave a comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük