Egy online vállalkozás sikeres működtetéséhez sok részfeladatra van szükség, majd ezeket kell együtt egy egésszé formálni, hogy rendszerként is hatékonyan működjenek.
Egy általános képlet úgy működik, hogy a marketing stratégiák forgalmat terelnek a weboldalra, ahol követéseket, feliratkozást, egyéb interakciót váltanak ki, amit aztán optimális esetben a vásárlás követ.
Ez a folyamat leegyszerűsített képlete csak, de a rendszer így működik. Sok helyen lehet belenyúlni, az optimalizálás azonban itt is csak akkor működik, ha megvannak a mérési eredmények, és nemcsak azt látjuk, hogy valamiért nem működik, de azt is, hogy melyik részfolyamaton csúszik el az eredményesség.
Arra kell törekedned, hogy mindazok, akiket elért a marketing stratégiád, az üzeneted, és ellátogatnak a weboldaladra, ne pattanjanak le azonnal, hanem legalább egy minimális interakciót kiválts. Töltsön le egy ingyenes tanulmányt, iratkozzon fel, kérjen egy kupont – legyen valami, ami elköteleződést kezd. Arra, hogy a weblapodra először tévedők rögtön vásároljanak is, kevés az esély, csak ha nagyon szüksége van a termékre, szolgáltatásra. De bizalmat elkezdhetsz építeni, erősítheted a márkádat, és a visszatérő látogató más sokkal jobb esélyekkel vásárol.
Weblap
Az egyik legsarkalatosabb elem a honlap. Rég volt, amikor egy statikus, unalmas, Wordben megszerkesztett honlap is elég jó volt. És nemcsak arról van szó, hogy legyen trendi, csillogó vagy mozgó, hanem jól használható. A mobilon való jó megjelenés elsődleges.
Ne legyen összezavaró, ha első pillantásra nem áttekinthető, hova kell kattintani, akkor könnyen elveszted nemcsak a vásárlót, de mindazt a pénzt is, ami a marketing költségből egy látogatóra jut.
Az optimalizálás kezdődjön a honlapon, ez a kapu, ahol belépnek a jövendőbeli vásárlóid. Optimalizálás jelent technikai paraméter javításokat: sebesség, struktúra; de ugyanígy felhasználói élmény javítást (UX, UI design).
Csak érdekességképpen: szokták mondani, hogy ha a 80 éves nagymamám, vagy egy bepityókázott átlagfelhasználó nem tud eligazodni rajta, akkor rossz a honlap. Egy élelmes webes tesztelő erre alapozva sikeres vállalkozást működtet: Jó pár sör után megpróbálja használni a weboldalt, rendelni róla. Kristálytisztán megmutatja a módszer, mi az, ami működik, melyik gomb jó és van jó helyen, és hol vesznek el a vásárlók a lapon. Lehet hogy nem betintázva fogják használni, de ha valami nem egyértelmű, azt józanul se szívesen bogarássza az ember órákig.
Landing oldal
Általában ez az oldal, amit a marketingeseid reklámoznak, ennek hibátlannak kell lenni. Be kell töltődjön, mint a villám, legyen érdekes, vásárlásra csábító, tartalmazza az információkat. Külön tudomány és tanulmányok tömkelege foglalkozik vele, hogyan történjen az optimalizálás itt. Ha csak egy helyen mérsz a honlapon, az legyen ez az oldal: az itt kilépő látogatókkal inthetsz búcsút a legtöbb pénznek. Aki ide elér, azt megfogta az üzenet vagy a hirdetés, ha elveszed ebben a szakaszban, akkor már egy potenciális vásárlóról mondtál le.
Blog
A blog az egyik legfontosabb fegyvered a keresők első oldaláért vívott harcban. Ezt is optimailizálhatod, ezt inkább tartalmi szempontok alapján tudod megtenni.
A rendszeresen frissülő releváns tartalom hónapokig, évekig dolgozik neked, hoz folyamatosan organikus, a kulcsszavadra kereső látogatókat az oldaladra, ami a legjobb módja a netes vállalkozások forgalom növelésének. Akik így találnak rád, azok egészen biztosan a kulcsszavadra kerestek és nem véletlenül esnek be az oldalra. Őket eleve a téma érdekli, nemcsak egy akció vagy potya ajándék.