Marketing eszközök: A vállalkozások döntő többsége kisvállalkozás, akik zömmel egymással versenyezve próbálják elérni a célközönségüket. A legtöbben egyetlen eszközt alkalmaznak, az árversenyt, egymásra licitálva nyomják le az árakat, ami végül oda vezet hogy a java versenyző bezárhat, a büszke nyertes pedig kijön nullára, vagyis egész évben azért dolgozott, hogy dolgozhasson.
Az online eszközök használatával jóval eredményesebben és hatékonyabban tudod elérni a vásárlóidat, és ha ki tudod építeni a saját kis közönségedet, máris védettebb vagy, és tervezni tudsz.
Marketing eszközök: A minimum
- E-mail marketing program:
Például a MailChimp remek kezdésnek, ingyenes és könnyen használható 2000 feliratkozóig. Az e mailes kapcsolattartás még mindig nagyon fontos. Sokan használják a Facebookot ehelyett, de ne felejtsd el: a te listád a tied, a Facebook oldalad és annak közönsége pedig a Facebook-é. Ha egy nap bezár vagy lehasal, kizár a profilodból, ott maradsz kontaktok nélkül. - HubSpot
Az értékesítési csatorna összes szükséges eszközét biztosítja, a blogtól az analízisen át egy helyen kézben tarthatsz mindent. - Trello
Ingyenes platform, ahol könnyen követheted a projekteket és vonhatsz be másokat, és nem fog minden mailon eltemetődni. - Hootsuite
Social media marketing eszköz, számos funkcióval, időzített posztok, admin felület a kommentekre és megválaszolásukra, előre megírt sablonok, stb. - Google Analytics
Egyike a leghasznosabb eszközöknek, már a kezdetektől használd. Ne csak arra hogy megcsodáld, jé már Patagóniából is megnézték az oldalamat, hanem kövesd a mintákat, nézd, hol lépnek ki az oldaladról, elemezd a viselkedéseket. - Google Alert:
Másik hasznos eszköz a kereső óriástól, amivel bizonyos kulcsszavakra állíthatsz be jelzést. - Google Trends:
Ezzel azt tudod megnézni, milyen szavakra, kifejezésekre keresnek az emberek, ahogy a neve is mutatja, láthatod melyik országban, hol mi a trendi. Ezzel rajta tarthatod a szemed az aktuális forró témákon. - BuzzSumo
A konkurencia kutatás remek eszköze, a keresett kifejezést megmutatva láthatod, hányszor osztották meg Facebookon vagy Twitteren, láthatod, mi megy legjobban a saját piacodon. - Crazy Egg:
Hőtérkép és egér mozgáskövetés, analizis: láthatod a weboldalad látogatói mit szeretnek, mit nem. - Ahrefs:
Komplett analitikai eszköz, backlink ellenőrzés, kulcsszó detektálás a konkurencia weboldalain: ezzel tényleg szemmel tarthatsz mindenkit.
A marketing eszközök használatával nemcsak pontosabban megismered a saját vásárlóidat, hanem jobb, célzottabb tartalmat tudsz előállítani. Láthatod, mi működik és mi nem, hogyan javítsd a weboldaladat vagy az értékesítési csatornádat.
A marketing eszközök java része ráadásul ingyenes, általában egy regisztráció elég hogy elkezdhesd használni. Amelyik fizetős, rendszerint ott is van egy ingyenes időszak, amikor el tudod dönteni, hajlandó vagy-e fizetni a szolgáltatásért. Egy biztos: ezekkel a versenytársaid nagy része elé kerülhetsz.