Blog

Marketing eszközök – A minimum

Marketing eszközök

Marketing eszközök: A vállalkozások döntő többsége kisvállalkozás, akik zömmel egymással versenyezve próbálják elérni a célközönségüket. A legtöbben egyetlen eszközt alkalmaznak, az árversenyt, egymásra licitálva nyomják le az árakat, ami végül oda vezet hogy a java versenyző bezárhat, a büszke nyertes pedig kijön nullára, vagyis egész évben azért dolgozott, hogy dolgozhasson.

Az online eszközök használatával jóval eredményesebben és hatékonyabban tudod elérni a vásárlóidat, és ha ki tudod építeni a saját kis közönségedet, máris védettebb vagy, és tervezni tudsz.

Marketing eszközök: A minimum

  1. E-mail marketing program:
    Például a  MailChimp remek kezdésnek, ingyenes és könnyen használható 2000 feliratkozóig. Az e mailes kapcsolattartás még mindig nagyon fontos. Sokan használják a  Facebookot ehelyett, de ne felejtsd el: a te listád a tied, a Facebook oldalad és annak közönsége pedig a Facebook-é. Ha egy nap bezár vagy lehasal, kizár a profilodból, ott maradsz kontaktok nélkül.
  2. HubSpot
    Az értékesítési csatorna összes szükséges eszközét biztosítja, a blogtól az analízisen át egy helyen kézben tarthatsz mindent.
  3. Trello
    Ingyenes platform, ahol könnyen követheted a projekteket és vonhatsz be másokat, és nem fog minden mailon eltemetődni.
  4. Hootsuite
    Social media marketing eszköz, számos funkcióval, időzített posztok, admin felület a kommentekre és megválaszolásukra, előre megírt sablonok, stb.
  5. Google Analytics
    Egyike a leghasznosabb eszközöknek, már a kezdetektől használd. Ne csak arra hogy megcsodáld, jé már Patagóniából is megnézték az oldalamat, hanem kövesd a mintákat, nézd, hol lépnek ki az oldaladról, elemezd a viselkedéseket.
  6. Google Alert:
    Másik hasznos eszköz a kereső óriástól, amivel bizonyos kulcsszavakra állíthatsz be jelzést.
  7. Google Trends:
    Ezzel azt tudod megnézni, milyen szavakra, kifejezésekre keresnek az emberek, ahogy a neve is mutatja, láthatod melyik országban, hol mi a trendi. Ezzel rajta tarthatod a szemed az aktuális forró témákon.
  8. BuzzSumo
    A konkurencia kutatás remek eszköze, a keresett kifejezést megmutatva láthatod, hányszor osztották meg Facebookon vagy Twitteren, láthatod, mi megy legjobban a saját piacodon.
  9. Crazy Egg:
    Hőtérkép és egér mozgáskövetés, analizis: láthatod a weboldalad látogatói mit szeretnek, mit nem.
  10. Ahrefs:
    Komplett analitikai eszköz, backlink ellenőrzés, kulcsszó detektálás a konkurencia weboldalain: ezzel tényleg szemmel tarthatsz mindenkit.

 

A marketing eszközök használatával nemcsak pontosabban megismered a saját vásárlóidat, hanem jobb, célzottabb tartalmat tudsz előállítani. Láthatod, mi működik és mi nem, hogyan javítsd a weboldaladat vagy az értékesítési csatornádat.

A marketing eszközök java része ráadásul ingyenes, általában egy regisztráció elég hogy elkezdhesd használni. Amelyik fizetős, rendszerint ott is van egy ingyenes időszak, amikor el tudod dönteni, hajlandó vagy-e fizetni a szolgáltatásért. Egy biztos: ezekkel a versenytársaid nagy része elé kerülhetsz.

Author

Mátéh Csaba

Hogy honnan van ehhez bátorságom?
Na és egyáltalán jogom?

’97-től hosszú évekig én voltam az a marketing-nindzsa, aki bár tökéletesen elvégezte a feladatát, mégsem látta soha senki.
• Szinte a kezdetektől ShopRenter-t használok, így a határai és korlátai megkerülésére olyan módszereket dolgoztam ki az évek alatt, amik mára kipróbált, bevált, letesztelt, működő megoldások.
• Aztán 2014-ben és 2015-ben a Facebook Marketing Napok meghívott előadójaként segíthettem cégvezetőknek kihasználni az FB nyújtotta lehetőségeket az áruházukban,
2016-ban az 5 legjobb közt léphettem színpadra az Év marketingese versenyen.
2017-től rendszeresen marketing szemináriumot tartok ShopRenter előfizetőknek, amivel már több mint ezer vállalkozásnak segítettem
2020-ban felkérésre 4 órás marketing előadást tartottam a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatóinak
Minden nap fejlesztjük magunkat és a tudásunkat, mert csak így tudunk a legújabb marketing irányvonalaknak és trendeknek megfelelően kommunikálni a céged nevében, és csak így tudjuk a legújabb technikákat alkalmazni.

Leave a comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.