A kulcsszó valójában nem más mint az a szó vagy kifejezés, melyet a felhasználó beír valamely keresőmotor keresőjébe, mint például a Google. A kapott találati lista alapján pedig megtalálja a keresett terméket, szolgáltatást, vagy a kérdésére, problémájára a választ.
Amennyiben weboldal tulajdonos vagy, számodra kifejezetten fontos, hogy tisztában legyél a kulcsszó jelentésével és, hogy ezek milyen módon segíthetik a vállalkozásod, ugyanis a látogatottság nagyságát határozza meg. Mivel az emberek először mindent az interneten keresnek, így nélkülözhetetlen, hogy a tartalmad releváns legyen abban, amit a felhasználók szeretnének.
Tehát ha neked cipőbolt webáruházad van, akkor számodra meghatározó, hogy ha valaki fekete bőr csizmát keres, és ezt írja be a keresőbe, a kapott találati lista alapján a te weboldalad jelenjen meg az első helyeknél, ezáltal a keresett terméket, szolgáltatást, hasznos információt a te webáruházadban találja meg. Ez már tulajdonképpen a keresőoptimalizáláshoz tartozik, de mindennek az alapja a számodra hasznos kulcsszavak megfelelő használata, mert enélkül esélyed sincs az előre kerülésre.
A megfelelő kulcsszavak kiválasztásához és alkalmazásához, tudnod kell milyen kulcsszó típusok vannak.
Kulcsszó típusok
-
Főoldali kulcsszó
A főoldali kulcsszavak segítségével válik egyértelművé a Google számára a honlapod témája. Általában két vagy három keresőkifejezés, ami leginkább jellemző a weboldaladra.
Ezek ütős, adott területen belül nagykeresésű kulcsszavak legyenek. Nagyon fontos, hogy valóban a weboldalad témáját írja le, ne csak a nagyszámú keresésre fókuszálj. Például ha bútoráruházad van, akkor hiába látod, hogy a kanapé kulcsszóra havonta 22 200-an keresnek, ez nem lesz számodra megfelelő.
Hogy miért nem? Ha te a Google számára azt közlöd, hogy az egész webáruházad témája a kanapék köré épül, és beteszel több kategóriát mint például konyhabútor, akkor ezzel csak annyit érsz el, hogy a Google szemében gyengül a honlapod, mert a kanapé fő témához nem tarja relevánsnak a konyhabútort. Ellenben ha a fő kulcsszó a bútor, akkor már több kategóriát is létre tudsz hozni, mert a kanapé is bútor, a konyhabútor is bútor, és így tovább. -
Tartalom típusú kulcsszó
A tartalom típusú kulcsszavak általában összetett keresőkifejezések, melyek jellemzően valamilyen információ szerzésre irányulnak melyet a látogató keres. Többnyire nem csak blogbejegyzésbe, hanem aloldalba is használhatod.
Az emberek jellemzően nem vásárolnak egyből. Mielőtt valamire pénzt adnának ki, szeretnének olvasni róla, ezáltal több információt szerezni, hogy megéri-e számukra.
Magyarul, ha a felhasználó azt a kulcsszót írja be, hogy babakocsi teszt, akkor erre nem webshopot vár, mert még azt sem tudja mit szeretne vásárolni, hanem azt szeretné megtudni melyik lenne számára a megfelelő típus, tehát olvasni szeretne róla egy blogbejegyzésben. Ha nálad találja meg a megfelelő választ a kérdésére, szóval hasznos információt adsz át számára, akkor a vásárlást is nagyobb eséllyel nálad fogja befejezni. -
Kategória – gyűjtő kulcsszó
Helyes alkalmazása előrelépést hozhat a találati listán. Nem tehető főoldalra, nem kell rá blogbejegyzést sem írni, de még csak nem is termék vagy szolgáltatás oldalra kerül. Igazából semmi mást nem várnak a látogatók, mint azonos csoportba tartozó tartalmak egy csokorba gyűjtését, ahol valamilyen választék van. Ilyen lehet például: Olasz receptek, babakocsik, stb…
Webáruházad keresőoptimalizálása esetén, ezeknek a gyűjtő kulcsszavaknak a megfelelő alkalmazásával egy rendkívül jól felépített webshop menüstruktúra építhető fel.
-
Termék vagy szolgáltatás kulcsszó
Ehhez olyan sok mindent nem kell hozzáfűzni. Mint ahogy a nevében is benne van, kifejezetten termék vagy szolgáltatás nevei, ahogyan az emberek ezekre keresnek.
Összességében ha szeretnéd, hogy webáruházad megtalálják az emberek, szeretnéd hogy nálad vásároljanak, akkor a kulcsszavak helyes használata elengedhetetlen számodra, mivel ez az alapja a tartalomgyártásnak, keresőoptimalizálásnak.