Blog

Keresőmarketing

Keresőmarketing

A keresőmarketing, azaz a SEM (angolul: Search Engine Marketing) két részből áll. SEA (Search Engine Advertising, vagyis a hirdetés) és a SEO (Search Engine Optimization). Sőt, a SEO további három nagy részterületre tagolható. (Technikai SEO, On-Page SEO, Off-Page SEO)

Az organikus, vagyis a keresőkből – Google, Bing, Yahoo – érkező forgalom az egyik legfontosabb és legértékesebb dolog egy online vállalkozás számára.
Ez azt jelenti, hogy a releváns, számodra fontos kulcsszavakat tartalmazó kategória, termék vagy blogposzt a leghatékonyabb fegyvered.

Miért kell a keresőmarketing

Szerinted mennyi blogposzt születik naponta világszinten?

Jóval több, mint 2 millió.

Ebből a zajból kitűnni nagy feladat, arról nem is beszélve, hogy a kereső motorok külön algoritmusok alapján rangsorolnak, ami fél évente még változik is.

A keresőmarketing akkor működik, ha a keresőmotorok szeretik a tartalmadat, megfelelően optimalizálod, és a top találatok között listázza ki. Alig valaki kattint a 2.-3. oldalon listázott találatokra. Ha nem vagy az első oldalon, akkor a vásárlók 60-70%-át elvesztetted.

Ne-csináld keresőmarketing praktikák

Mivel algoritmusról van szó, azért vannak technikák amikkel szemfülesek meg próbálják átverni. Néha ezek működnek, de fontos tudni, hogy csak ideig-óráig. És ahogy kiderül a turpisság a keresőmotorok azonnal büntetnek, hónapokra kizárva az oldalt a találati listákról, ami az online világban egyet jelent azzal, hogy azoknak az oldalaknak végük.

Ezek az úgynevezett black-hat technológiák a motorokra fókuszálnak, nem az olvasókra. Duplikált tartalom vagy láthatatlan szöveg, vásárolt vagy nem releváns backlinkek tömege.

White-hat keresőmarketing

Ez a keresőmarketing stratégia az, ami nemcsak a keresőkben juttat jó helyezéshez, de hosszú távon az oldaladat, a brandedet erősíti.

Mik az igazán bevált időtálló keresőmarketing technológiák?

Tartalom

A legfontosabb amit előállíthatsz, legyen a tartalmad olvasható, olvasóknak írt, rájuk optimalizált! Először is, az oldaladon eltöltött idő szempont, az azonnali visszapattanás lerontja az értékedet. Ha az emberek megosztják, akkor backlink, emelve az oldal értékét. Ezek a tartalmak évekig élnek, hozzák a forgalmat neked, a legjobb módszer hogy előrébb kerülj.

Keresőmarketing kulcsszavak

Tartalmazza a kulcsszavaidat, lehetőleg long-tail formában! De ne klucsszavazd “túl” baromi idegesítő egy olyan szöveg, ahol minden második szó kulcsszó, el se lehet olvasni. Pluszban a túl magas %-ot a motorok is büntetik.

Rendszeres frissülés

Akármilyen jó a tartalmad, ha egy idő után nem kerül fel új, a keresők leminősítik, hisz olyan mintha ott hagyták volna. Legyen rendszeresen frissülő tartalom, akár a régebbiek bővítése, újra aktualizálása.

Meta tagek

A meta információk kitöltésével azonnali információt adunk a keresőknek. Képzeld úgy, mintha a keresőmotor egy kóbor kutya lenne. Jól táplált, de mindig keres valamit. Szóval odarohan az ajtódhoz, be a kertedbe, körbe rohan, feltérképez, felkap valamit és viszi. Ilyen a motor amikor bejárja az oldalad. Ha a meta tagokat kitöltöd, azzal kiteszel egy tányért az ajtó elé, azokkal az információkkal, amikkel igazán szeretnéd etetni a motort, nemcsak engedni neki hogy felkapkodjon ezt-azt.

Kerüld a duplikált tartalmat (nem minden az, amiről azt hinnéd)

Ne duplikálj saját tartalmat és főképp ne vegyél át teljes tartalmat mástól.
Re-posztolni lehet érdekes, releváns tartalmat, forrásmegjelöléssel, de vigyázz, ne tűnjön spamnek, vagy ne nyomorgassa tele kulcsszóval az oldalt.

Mobilbarát oldal

Az egyik legfontosabb rangsorolási szempont. Legyen az oldal mobil barát, arra is optimalizált, ez ma már nem is lehet kérdés.

Oldal sebesség

Szintén egyik legfontosabb szempont, az oldal sebessége nemcsak rangsorolási szempont, de bárki otthagy 3 másodperc után.

SSL

A biztonsági tanúsítvány inkább a webmestered dolga, de nyomd ki belőle. Nemcsak nem bizalomgerjesztő a piros nem biztonságos felirat, de a helyezésedet is masszívan rontja.

A keresőmarketing egy összetett folyamat, kell hogy az oldalad technikailag is rendben legyen illetve sokat javíthatsz a meta tagek elhelyezésével. A tartalom azonban az abszolút nyerő, sokszor látni döcögő oldalakat remek tartalmakkal, amelyek simán verik a technikailag top, de rendszeresen nem töltött oldalakat.

 

Author

Mátéh Csaba

Hogy honnan van ehhez bátorságom?
Na és egyáltalán jogom?

’97-től hosszú évekig én voltam az a marketing-nindzsa, aki bár tökéletesen elvégezte a feladatát, mégsem látta soha senki.
• Szinte a kezdetektől ShopRenter-t használok, így a határai és korlátai megkerülésére olyan módszereket dolgoztam ki az évek alatt, amik mára kipróbált, bevált, letesztelt, működő megoldások.
• Aztán 2014-ben és 2015-ben a Facebook Marketing Napok meghívott előadójaként segíthettem cégvezetőknek kihasználni az FB nyújtotta lehetőségeket az áruházukban,
2016-ban az 5 legjobb közt léphettem színpadra az Év marketingese versenyen.
2017-től rendszeresen marketing szemináriumot tartok ShopRenter előfizetőknek, amivel már több mint ezer vállalkozásnak segítettem
2020-ban felkérésre 4 órás marketing előadást tartottam a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatóinak
Minden nap fejlesztjük magunkat és a tudásunkat, mert csak így tudunk a legújabb marketing irányvonalaknak és trendeknek megfelelően kommunikálni a céged nevében, és csak így tudjuk a legújabb technikákat alkalmazni.

Leave a comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.