Blog

Internetes vásárlás

Internetes vásárlás

Az internetes vásárlás ma már nem kiváltság, nem luxus. Sőt, mindennapi életünk részévé vált. Ez igen kényelmes megoldás, mivel megszabadít az utazás és sorban állás bosszúságától. Az internetes vásárláshoz a vevő számára nem kell más, mint egy olyan eszköz, amely képes a világhálóra csatlakozni. Ez lehet akár számítógép, tablet, vagy mobil telefon is.

Az internetes vásárlás szinte berobbant a piacra. Az emberek otthonaikból kényelmesen végig tudják nézni különböző webáruházak ajánlatait, szolgáltatások ajánlásait anélkül, hogy zsúfolt üzletekben a tömeg között kellene bukdácsolni.

A webáruházak kényelmes körbenézésének előnyei mellett egyre jobban előtérbe került az is, hogy a vevők szinte minden őket érdeklő termékhez találnak leírást, vásárlói visszajelzést, és ez nagyban segít hasznosságának eldöntéséhez.

Az internetes vásárlással leomlottak a távolság korlátai. Az ország bármely pontjáról rendelhetőek termékek, melynek árait összehasonlíthatják a többi webáruház ajánlásaival, akcióival. A kiválasztott terméket pedig még házhoz is szállítják (szállítjuk) számukra.

Az internetes vásárlásnak azonban vannak árnyoldalai is.

Nem feltétlen felel meg ez a vásárlási forma azoknak, akik szeretik például a ruhadarabokat vagy a cipőket felpróbálni, mielőtt kifizetnék. Mivel a jogszabályok a vásárlók érdekeit kőkeményen védik, így törvénybe iktatták, hogy internetes vásárlás esetén a fogyasztókat az áru kézhezvételétől számított 14 napon belül megilleti az indoklás nélküli elállás joga. Ezzel teret adtak a félősebb felhasználóknak, hogy amennyiben nem megfelelő minőségű, selejtes, törött termék érkezik, vagy egyszerűen csak mégsem tetszik az áru, akkor a vételárat visszakapják a szállítási árral növelt értékkel együtt. Jó ha tudod: a visszaszállítás viszont a vásárlót terheli, és te mint eladó csak akkor vagy köteles a vételárat visszaszolgáltatni, ha a termék is megérkezett hozzá.

A vásárlás folyamata a valós vásárlás lépéseire hasonlít. A vevő kiválasztja a kívánt terméket, majd kosaradba teszi. Ezután nyugodtan tovább nézelődhet, majd fizetés előtt a kosár tartalmát akár módosíthatja is, vagy teljesen törölheti.

Ez a cikk is érdekelhet:
Webáruház indítás lépésről lépésre – így csináltam

Az internetes vásárlás fizetési módjai is szélesebb palettán mozog, mint a fizikai üzletben lehetséges eszközök. Ideális esetben többféle lehetőség közül választhat a vevő. Fizikai boltban két lehetősége van. Készpénzes vagy bankkártyás fizetés, míg elektronikus úton webáruházakban fizethet bankkártyávalátutalássalpaypal-on keresztül, és akár még utánvéttel is. Ebben az esetben a terméket az áru átvételekor kell kifizetni a szállítónak. Az utánvétes fizetési lehetőséggel a félősebb vásárlók felé is nagyobb bizalmat tudunk építeni az internetes vásárlás felé.

Banki átutalásnál (vedd figyelembe, hogy bizonyos esetekben 1-2 munkanap átfutási idő szükséges mire megjelenik az ellenérték a bolt számláján, bár elég komoly banki fejlesztések vannak folyamatban, aminek köszönhetően ez hamarosan teljesen meg fog szűnni.) A csomagolás, és szállítás csak ezután kezdődhet meg. Ennél az utánvét gyorsabb, mivel a szállítási folyamat feldolgozása azonnal elkezdődik.

Internetes vásárlás során Magyarországon a legkedveltebb fizetési mód pillanatnyilag az utánvétes fizetés.

Az internetes vásárlás lehetővé tette a határon túli webáruházakból való vásárlást is. Ezzel teljes mértékben szabaddá vált a piac mindenki számára. Amennyiben a vevő olyan webáruházból vásárol amit még nem ismer, valószínűleg átfutja a vásárlóknak szóló tájékoztatót, melyben kifejtik a vásárlás folyamatátfeltételeita fizetési lehetőségeket,  jótállással kapcsolatos információkatáltalános szerződési feltételeketadatvédelmi nyilatkozatot… A rafkósabbak megnézik, van-e bankkártyás fizetési mód, hisz egy komoly ellenőrzési procedúrán kellett átesnie a webshopnak ahhoz, hogy ezt a bank engedélyezze a számára.

További bizalomépítő a számukra, ha a közösségi médiában rendszeres, folyamatos az áruház kommunikációja, illetve pozitív a bolt értékelése (social proof).

Az igazán profik egyből megnézik a https://www.scamadviser.com/-ot is.

Az internetes vásárlásnak tehát számos előnye van. A vevő időt és pénzt takaríthat meg vele, azonban bizonyos kockázatokat is magába foglal.

Ez a cikk is érdekelhet:
Évértékelő 2020

Mindezek tudatában használd ki te is ezt a lehetőséget, de ne felejts el stratégiában gondolkozni!

Ha javítani akarsz a boltodon, várlak szeretettel a ShopRenter előfizetőknek ingyenes Webáruház Marketing Szemináriumon. Ha nem, akkor sok szerencsét!

Itt tudsz INGYEN jelentkezni

https://marketing.shoprenter.hu/

Author

Mátéh Csaba

Hogy honnan van ehhez bátorságom?
Na és egyáltalán jogom?

’97-től hosszú évekig én voltam az a marketing-nindzsa, aki bár tökéletesen elvégezte a feladatát, mégsem látta soha senki.
• Szinte a kezdetektől ShopRenter-t használok, így a határai és korlátai megkerülésére olyan módszereket dolgoztam ki az évek alatt, amik mára kipróbált, bevált, letesztelt, működő megoldások.
• Aztán 2014-ben és 2015-ben a Facebook Marketing Napok meghívott előadójaként segíthettem cégvezetőknek kihasználni az FB nyújtotta lehetőségeket az áruházukban,
2016-ban az 5 legjobb közt léphettem színpadra az Év marketingese versenyen.
2017-től rendszeresen marketing szemináriumot tartok ShopRenter előfizetőknek, amivel már több mint ezer vállalkozásnak segítettem
2020-ban felkérésre 4 órás marketing előadást tartottam a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatóinak
Minden nap fejlesztjük magunkat és a tudásunkat, mert csak így tudunk a legújabb marketing irányvonalaknak és trendeknek megfelelően kommunikálni a céged nevében, és csak így tudjuk a legújabb technikákat alkalmazni.

Leave a comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük