Az internetes vásárlás ma már nem kiváltság, nem luxus. Sőt, mindennapi életünk részévé vált. Ez igen kényelmes megoldás, mivel megszabadít az utazás és sorban állás bosszúságától. Az internetes vásárláshoz a vevő számára nem kell más, mint egy olyan eszköz, amely képes a világhálóra csatlakozni. Ez lehet akár számítógép, tablet, vagy mobil telefon is.

Az internetes vásárlás szinte berobbant a piacra. Az emberek otthonaikból kényelmesen végig tudják nézni különböző webáruházak ajánlatait, szolgáltatások ajánlásait anélkül, hogy zsúfolt üzletekben a tömeg között kellene bukdácsolni.

A webáruházak kényelmes körbenézésének előnyei mellett egyre jobban előtérbe került az is, hogy a vevők szinte minden őket érdeklő termékhez találnak leírást, vásárlói visszajelzést, és ez nagyban segít hasznosságának eldöntéséhez.

Az internetes vásárlással leomlottak a távolság korlátai. Az ország bármely pontjáról rendelhetőek termékek, melynek árait összehasonlíthatják a többi webáruház ajánlásaival, akcióival. A kiválasztott terméket pedig még házhoz is szállítják (szállítjuk) számukra.

Az internetes vásárlásnak azonban vannak árnyoldalai is.

Nem feltétlen felel meg ez a vásárlási forma azoknak, akik szeretik például a ruhadarabokat vagy a cipőket felpróbálni, mielőtt kifizetnék. Mivel a jogszabályok a vásárlók érdekeit kőkeményen védik, így törvénybe iktatták, hogy internetes vásárlás esetén a fogyasztókat az áru kézhezvételétől számított 14 napon belül megilleti az indoklás nélküli elállás joga. Ezzel teret adtak a félősebb felhasználóknak, hogy amennyiben nem megfelelő minőségű, selejtes, törött termék érkezik, vagy egyszerűen csak mégsem tetszik az áru, akkor a vételárat visszakapják a szállítási árral növelt értékkel együtt. Jó ha tudod: a visszaszállítás viszont a vásárlót terheli, és te mint eladó csak akkor vagy köteles a vételárat visszaszolgáltatni, ha a termék is megérkezett hozzá.

A vásárlás folyamata a valós vásárlás lépéseire hasonlít. A vevő kiválasztja a kívánt terméket, majd kosaradba teszi. Ezután nyugodtan tovább nézelődhet, majd fizetés előtt a kosár tartalmát akár módosíthatja is, vagy teljesen törölheti.

Az internetes vásárlás fizetési módjai is szélesebb palettán mozog, mint a fizikai üzletben lehetséges eszközök. Ideális esetben többféle lehetőség közül választhat a vevő. Fizikai boltban két lehetősége van. Készpénzes vagy bankkártyás fizetés, míg elektronikus úton webáruházakban fizethet bankkártyávalátutalássalpaypal-on keresztül, és akár még utánvéttel is. Ebben az esetben a terméket az áru átvételekor kell kifizetni a szállítónak. Az utánvétes fizetési lehetőséggel a félősebb vásárlók felé is nagyobb bizalmat tudunk építeni az internetes vásárlás felé.

Banki átutalásnál (vedd figyelembe, hogy bizonyos esetekben 1-2 munkanap átfutási idő szükséges mire megjelenik az ellenérték a bolt számláján, bár elég komoly banki fejlesztések vannak folyamatban, aminek köszönhetően ez hamarosan teljesen meg fog szűnni.) A csomagolás, és szállítás csak ezután kezdődhet meg. Ennél az utánvét gyorsabb, mivel a szállítási folyamat feldolgozása azonnal elkezdődik.

Internetes vásárlás során Magyarországon a legkedveltebb fizetési mód pillanatnyilag az utánvétes fizetés.

Az internetes vásárlás lehetővé tette a határon túli webáruházakból való vásárlást is. Ezzel teljes mértékben szabaddá vált a piac mindenki számára. Amennyiben a vevő olyan webáruházból vásárol amit még nem ismer, valószínűleg átfutja a vásárlóknak szóló tájékoztatót, melyben kifejtik a vásárlás folyamatátfeltételeita fizetési lehetőségeket,  jótállással kapcsolatos információkatáltalános szerződési feltételeketadatvédelmi nyilatkozatot… A rafkósabbak megnézik, van-e bankkártyás fizetési mód, hisz egy komoly ellenőrzési procedúrán kellett átesnie a webshopnak ahhoz, hogy ezt a bank engedélyezze a számára.

További bizalomépítő a számukra, ha a közösségi médiában rendszeres, folyamatos az áruház kommunikációja, illetve pozitív a bolt értékelése (social proof).

Az igazán profik egyből megnézik a https://www.scamadviser.com/-ot is.

Az internetes vásárlásnak tehát számos előnye van. A vevő időt és pénzt takaríthat meg vele, azonban bizonyos kockázatokat is magába foglal.

Mindezek tudatában használd ki te is ezt a lehetőséget, de ne felejts el stratégiában gondolkozni!

Ha javítani akarsz a boltodon, várlak szeretettel a ShopRenter előfizetőknek ingyenes Webáruház Marketing Szemináriumon. Ha nem, akkor sok szerencsét!

Itt tudsz INGYEN jelentkezni

https://marketing.shoprenter.hu/