Blog

Google kérdőív

Google kérdőív

A Google kérdőív remek ingyenes eszköz, melyet vállalkozásodban piacfelmérés céljára is használhatsz. Ahhoz, hogy bármilyen adatot tudj a felhasználóktól gyűjteni, űrlapra van szükséged. Google űrlapok segítségével pedig ezt minden szaktudás nélkül néhány perc alatt ingyenesen és biztonságosan megteheted.

Kezelésük Igazán felhasználóbarát. Bármely ismerősöddel pillanatok alatt megoszthatod, és a többi Google termékkel is kiválóan alkalmazhatóak.

Google kérdőíveket használhatsz piackutatáson kívül még számos dologra, úgy mint vásárlás vagy szolgáltatás elégedettség visszajelzésére, munkaerő alkalmazása esetén munkahely jelentkezési kérdőívet is létrehozhatsz, vagy éppen céges buli szervezésének felmérését is lebonyolíthatsz vele.

Igazából a határ a csillagos ég. Bármilyen intézmény, cég alkalmazhatja, ahol nagyszámú adatokat szeretnének begyűjteni elemzés céljából. Az űrlap felépítése nem kötött, általában a kérdések milyenségétől függ.

Szerkezete szerint a kérdőívek kérdésekből és válaszokból állnak. A válaszokat 3 típusba sorolhatjuk.

  • Nyitott kérdések: Ebben az esetben a válaszadásban a felhasználó saját véleményét írhatja le. Feldolgozása is nehezebb az eltérő válaszok miatt.
  • Zárt kérdések: Esetében te állítod össze a választási lehetőségeket. A felhasználó az előre megfogalmazott válaszok közül választ, beállítástól függően egy, vagy több lehetőséget.
  • Félig zárt kérdések: A felhasználó az általad megadott válaszlehetőségek mellett, lehetőséget kap saját válasz kifejtésére is.

Ebben a cikkben bemutatom számodra hogyan tudsz egy egyszerű Google kérdőívet létrehozni.

Google kérdőív létrehozása

Ahhoz, hogy kérdőívet tudj létrehozni, rendelkezned kell egy Google fiókkal. Amennyiben már rendelkezel gmail-es email címmel, akkor ez már neked létezik. Ez estben kattints a következő linkre, https://docs.google.com/forms ahol eltudod kezdeni a munkát. Új űrlap létrehozásához kattints a jobb alsó sarokban lévő ikonra. Add meg az űrlap címét, és kezdheted is felépíteni a kérdőív számodra hasznos kérdéseinek felépítését.

Első lépésként a legfontosabb dolog a kitöltés céljának közlése, és a felhasználók tájékoztatása az anonimitás megtartásáról. Ezen a pár soron múlhat az egész együttműködési készség, és a válaszadási hajlandóság.

Ezután nekiállhatsz a kérdések és válaszok megadásának a felvételére. Ezt nagyon könnyen megteheted, ha az űrlapon belül kattintasz bármire, majd a jobb oldalon megjelenő kis panelből kiválasztod a neked megfelelő elemet. A bekarikázott kis plusz jelre kattintva tudsz új kérdést hozzáadni.

Google kérdőív
Google kérdőív

Megadhatod, hogy a kérdésedre a választ kötelező megadni vagy sem, és kiválaszthatod a válaszadás típusát is. Arra figyelj, hogy az emberek nem igazán szeretik a kötelezően megválaszolandó kérdéseket. Még mindig több információt tudsz begyűjteni ha egy-két kérdés kimarad, mintha emiatt kitöltetlenül bezárnák.

Lehetőséged van az egész kérdéssor másolására is, így a beállításokat is viszi magával, csak a címet és a válasz lehetőségét kell átírnod. Tölthetsz fel képeket, és már előre elkészített kérdés sorozatot is tudsz importálni. Sőt még videót beilleszthetsz.

Ha valamelyik kérdést, vagy választ mégsem szeretnéd, akkor törölheted vagy csak a válaszokat egyenként, vagy az egész blokkot.

Összességében a használata igen egyszerű, komolyabb tudást nem igényel.
Más típusú válaszadási lehetőség beállításához kattints a bekarikázott feleletválasztós kérdés típusra. A legördülő listában láthatod a többi válaszadási lehetőséget, csak válaszd ki a számodra megfelelőt.

Google-kérdőív kérdés hozzáadása
Google-kérdőív kérdés hozzáadása

Igyekezz rövidebb kérdőívet készíteni max 10-15 kérdésig még szívesen válaszolnak az emberek. Ne bonyolítsd túl a kérdéseket, legyen rövid és könnyen értelmezhető. A kérdéseket pedig úgy állítsd össze, hogy ne befolyásolja a válaszadás eredményét.

Google kérdőív mentése és küldése

A mentés automatikusan történik nem kell foglalkozni vele. Űrlap küldését pedig a jobb felső sarokban bekarikázott küldés gombbal indíthatod el.

Google-kérdőív küldése
Google-kérdőív küldése

Itt több lehetőség közül választhatsz, de a legegyszerűbb szerintem ha a linken keresztül való küldést választod. Előnye, hogy a linket bármilyen formában megoszthatod. Például küldheted email-ben, kirakhatod közösségi média oldalakra, elküldheted akát Facebook chat-en keresztül, és természetesen weboldalad szövegezésébe is be tudod szúrni.

A kitöltendő Google űrlaphoz vezető közvetlen linket a piros nyíllal jelölt rész választása után tudod másolni. A kapott URL címet pedig rövidítheted is.

Google-kérdőív linkje
Google-kérdőív linkje

Ha úgy érzed elegendő információt gyűjtöttél, akkor megteheted, hogy lezárod a további kitöltési lehetőséget. Ezt az űrlap megnyitása után, a válaszok fülre kattintva tudod megtenni. A nyíllal jelölt gombot csak csúsztasd balra, és kész is.

Google-kérdőív lezárása
Google-kérdőív lezárása

A Google kérdőív bizonyos mértékig testre is szabható. A jobb felső sarokban lévő téma személyre szabása gombra kattintva érhető el. Beállíthatod a fejléc színét, vagy akár képet is illeszthetsz be, betűtípust és háttérszínt választhatsz. Így lehetőséged adódik vállalkozásod arculatához illő űrlapot küldeni.

Google-kérdőív testreszabása
Google-kérdőív testreszabása

 

Author

Mátéh Csaba

Hogy honnan van ehhez bátorságom?
Na és egyáltalán jogom?

’97-től hosszú évekig én voltam az a marketing-nindzsa, aki bár tökéletesen elvégezte a feladatát, mégsem látta soha senki.
• Szinte a kezdetektől ShopRenter-t használok, így a határai és korlátai megkerülésére olyan módszereket dolgoztam ki az évek alatt, amik mára kipróbált, bevált, letesztelt, működő megoldások.
• Aztán 2014-ben és 2015-ben a Facebook Marketing Napok meghívott előadójaként segíthettem cégvezetőknek kihasználni az FB nyújtotta lehetőségeket az áruházukban,
2016-ban az 5 legjobb közt léphettem színpadra az Év marketingese versenyen.
2017-től rendszeresen marketing szemináriumot tartok ShopRenter előfizetőknek, amivel már több mint ezer vállalkozásnak segítettem
2020-ban felkérésre 4 órás marketing előadást tartottam a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatóinak
Minden nap fejlesztjük magunkat és a tudásunkat, mert csak így tudunk a legújabb marketing irányvonalaknak és trendeknek megfelelően kommunikálni a céged nevében, és csak így tudjuk a legújabb technikákat alkalmazni.

Leave a comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.