Full-Service ShopRenter webáruház marketing
LEGFRISEBB CIKKEINK
Blog

Gerillamarketing

Gerillamarketing

A gerillamarketing Magyarországon annyira még nem elterjedt, de egyre jobban teret hódító marketingstratégia kisvállalkozások számára. Igen hangzatos neve ellenére elég sokan sokféleképp értelmezik, pedig megértése nem annyira bonyolult. Legfőképp az alacsony költségvetésű marketingtevékenység áll a középpontban, vagyis minél kevesebb költségű, minél figyelemfelkeltőbb, meghökkentőbb reklámozási forma.

A gerillamarketing célja

A gerillamarketing célja a megkerülhetetlen figyelemfelkeltés, mellyel sokkal maradandóbb nyomot tudsz hagyni a célpiacon. Holott ez a stratégia a kisebb vállalkozások marketing eszköze, a nagyobb vállalatok is használják kiegészítő kampányként. Megjelenésére azért is van szükség, mert a felhasználók egyre inkább reklám kerülőkké váltak. A hagyományos marketingeszközök már nehezebben működnek. Akármerre nézünk folyamatos inger ér minket. Egy átlagos reklámot már szinte észre sem veszünk. Elkezdődött a minél kreatívabb megoldások létrehozása a figyelem elérése érdekében. Minden vállalkozás célja kitűnni a tömegből.

A gerillamarketing ereje a közösségben rejlik. Ha sikerül egy valóban meghökkentő anyagot összerakni, az emberek kérés nélkül felkapják és továbbítják egymás között. Villámgyorsan érhetsz el tömegeket, mindezt költséghatékonyan. Gondolj itt például a CBA Kasszás Erzsi kampányára. Lehet szeretni vagy nem szeretni, de kétségkívül nem igazán létezik ember aki ne hallott volna róla. Nem a legköltséghatékonyabb egy Tv reklám, viszont a meghökkentés hatása tökéletesen tükröződik belőle.

Gerillamarketing eszközei kisvállalkozások számára

Nem minden esetben a meghökkentés a cél, hanem inkább minél kreatívabb tálalásban elérni egy vállalkozás kitűnését a piac többi szereplői közül. Több ilyen eszköz is segítségedre lehet, ezek közül említek párat.

Logó

Mivel ez a vállalat arca, meghatározó, hogy professzionálisan nézzen ki. Egy nem hozzáértő ismerős által készített logó biztosan olcsóbb lesz mint egy szakember által készített, viszont ezzel hatalmas károkat is okozhatsz magadnak. A logóddal fognak téged, a vállalkozásodat azonosítani. Ha a logód gagyi, a vállalkozásod minőségéről is ezt fogják gondolni.

Ez a cikk is érdekelhet:
Kontrolling

Tudatos hitelesség, és jó hírnév építése

A legjobb eszköz a hitelesség megtartására és növelésére, ha éveken át kiváló minőségben dolgozol. A minőséget szeretik az emberek, és előszeretettel ajánlják ismerőseiknek is.

Tudatos brand építése

Az emberek gyorsabban és könnyebben megjegyzik, és azonosítják a vállalkozást ha van kihez kötni. A személyes márkád mindig erősebb lesz mint bármilyen fantázia név. A személyes márkaépítéssel pedig megadod magadnak a fejlődés előtt a lehetőséget is. Bármikor vezethetsz be egy új szolgáltatást anélkül, hogy újból ismeretséget kellene építened. A gerilla marketingben is használd ki ezt az előnyt.

Marketingközpontú weboldal

Egy vállalkozás elképzelhetetlen weboldal nélkül. A leghatékonyabb marketing eszköz. Akciókat indíthatsz, feliratkozókat gyűjthetsz, információkat adhatsz át, emelheted szakértői státuszod, termékeket árulhatsz, és még sok lehetőség rejlik benne.

Gerillamarketing kampányokat mindenképp bízz szakemberre. Több éves tapasztalatból mondhatom, hogy bármilyen jónak is tűnik a saját összeállított kampányod, biztosan állíthatom, hogy már az elején nem úgy tervezed meg az egész startégát ahogy azt kell. De valószínű stratégiád sem lenne. Marketingben a pénz nagyon gyorsan elfogyhat, nem mindegy, hogy eléred-e a célodat, vagy eleve csak szórod ki az ablakon.

Amiket figyelembe kell venni, hogy váratlanul érje a célközönséget, lehetőleg legyen meghökkentő, egyszeri kampányként használd fel. Az ismétléssel elveszik a váratlanság ereje. Legyen minél olcsóbb, és ha lehet a fogyasztók valamilyen jó érzéssel társítsanak.

Ha sikerül elérni a célt és felkapja a közösség, akkor készülj fel rá, hogy nagy százalékban lesznek olyan emberek akiknek egyáltalán nem fog tetszeni. negatív példaként fogja tovább osztani, de ezzel nem szabad ebben az esetben foglalkozni, hisz épp a meghökkentés volt a cél. Fentebb említett CBA Kasszás Erzsi kampánya is nagyon megosztóra sikeredett, mondhatni inkább negatív kritikát kapott, mégis elérte a célját.

Ez a cikk is érdekelhet:
ShopRenter termékoldalra szállítási információ? Mutatom!

Tetszett? Oszd meg!

Author

Mátéh Csaba

Hogy honnan van ehhez bátorságom?
Na és egyáltalán jogom?

’97-től hosszú évekig én voltam az a marketing-nindzsa, aki bár tökéletesen elvégezte a feladatát, mégsem látta soha senki.
• Szinte a kezdetektől ShopRenter-t használok, így a határai és korlátai megkerülésére olyan módszereket dolgoztam ki az évek alatt, amik mára kipróbált, bevált, letesztelt, működő megoldások.
• Aztán 2014-ben és 2015-ben a Facebook Marketing Napok meghívott előadójaként segíthettem cégvezetőknek kihasználni az FB nyújtotta lehetőségeket az áruházukban,
2016-ban az 5 legjobb közt léphettem színpadra az Év marketingese versenyen.
2017-től rendszeresen marketing szemináriumot tartok ShopRenter előfizetőknek, amivel már több mint ezer vállalkozásnak segítettem
2020-ban felkérésre 4 órás marketing előadást tartottam a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatóinak
Minden nap fejlesztjük magunkat és a tudásunkat, mert csak így tudunk a legújabb marketing irányvonalaknak és trendeknek megfelelően kommunikálni a céged nevében, és csak így tudjuk a legújabb technikákat alkalmazni.

Leave a comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük