Értékesítési technikák – Az igazi nagy falat: hogyan adj el?
Sok technika van, némelyek működnek jól egy típusú vásárlónál és mások másoknál: itt sem úszod meg hogy ismerd meg a piacodat, jobban mint saját magadat és mérj, mérj, mérj.
De hogy konkrét segítséget is adjak, íme pár technika amiből választhatsz.
Értékesítési technikák
- Alakíts ki először ismeretséget, ne eladásra törekedj
Senki nem akar a mohó mindenáron eladó keselyű karmába kerülni, de jót dumálni bárki hajlandó. Ez arra is alkalmas hogy felmérd: egyáltalán érdemes az eladással nyomulni. - Adj előbb, aztán kérj (pénzt)
Hogy segíthetek neked – ez a kérdés hamarabb enged közel az emberekhez, mint a Mit adjak el neked típusúak. - Adj időt
Ne rohanj ajtóstul a házba, szánj arra időt hogy kiépíted a bizalmat, az egész értékesítést. Ha letámadsz valakit hogy vegyél, vegyél, akkor hamarabb hajt el. mint számítanál rá. Adj neki is időt, ha nagyon nyomasztod, akkor hogy meneküljön a nyomás elől, inkább kitér és határozottan nemet mond. - Ne csapd be
Sokan használják a személyre szóló e-maileket céges eladásra, ami azért átverés. Hiába írsz kedves Bélának, ha a cél a cége, nem biztos hogy jól jön ki. Az eladás nem barátság, még ha közvetlen a hangnem, akkor se. - Legyen az ajánlatodban vizuális elem
Ha személyesen vagy írásban kommunikálsz, nem biztos, hogy csak az írott szavakra, mondatokra kell támaszkodnod. Nyugodtan használhatsz pár vizuális elemet, nemcsak képet, de infografikát, vagy kézzel rajzolt illusztrációt. Megtöri az egyhangúságot, ad egy kis többletet a mondanivalódnak. - Hangsúlyozd a kockázatot
Mi történik, ha vásárol vagy ha nem? Mit nyerhet és mit veszthet? Legyen egy kis érintettsége, tudja beleképzelni magát a helyzetbe. A döntéseket sokszor érzelmi alapon hozzák meg az emberek. - Legyen a vásárlódból Hős!
Mindenki szereti a meséket, szuperhős filmeket, mindenki behelyettesítette már magát a legkedvesebb hőse köpenyébe. Miért ne lehetne egy vásárlás is ilyen sztori?
Hogy lesz szuperhős sztori egy szimpla eladásból?
A hősünk valami problémával szembesül. De egy bölcs mentor új megvilágításba helyezi, új eszközt ad a kezébe. Hősünk megvilágosul, új erőt nyerve sikerre viszi a küldetést.
Legyen a vásárló a hősöd, te pedig a bölcs mentor. Azért vagy, hogy nekik segíts, az ő sikereiket mozdítsd előre. - Ehhez kapcsolódva: Legyen Te a Mi helyén
Ha a kommunikációdban a “mi” dominál, az lehet, hogy úgy hat, hogy a vásárló úgy érzi, együtt vagytok a problémában, de ha így van, miért fogadna el tanácsot tőled? Neki olyan valaki kell aki megoldotta a problémát, nem valaki, aki együtt szenved vele. A “te” módszere egy kicsit jobban rá helyezi a nyomást, jobban cselekvésre készteti. - Ha úgy hozza a sora tudj bocsánatot kérni
Olyan nincs, hogy valaki nem hibázik. Ha ez történik, legyen bátorságod bocsánatot kérni. Kommunikáld a kifogásokat pozitívan, reagálj támogatólag. Ha képes vagy higgadtan kezelni az ilyen dolgokat, a márkád iránti bizalmat tudod erősíteni. - Becsüld meg a régi vásárlóidat
Annak a legkönnyebb eladni, aki már egyszer vett tőled és nem csalódott. A hűséges vásárló a legbiztosabb támaszod. Ő hajlandó újra és újra venni tőled, viszi a jó híredet. Becsüld meg őket, ha elegen vannak, másra nincs is szükséged: Gondolj az Apple vagy a Tiffany termékeire: ha túlárazottak, ha nem, a vásárlók hajnaltól állnak sorba ha új terméket dobnak a piacra.
Sok eladási technika létezik, próbálgasd, melyik válik be a te üzletedben, a célközönségednél. Ha nem csak vaktában akarsz lövöldözni, akkor ismerd meg őket, ne spórolj a kutatáson. Minél jobban ismered őket, annál könnyebben szólsz hozzájuk.