Blog

Brand építés

Brand építés

Sokan nem gondolnak rá, pedig a kisebb vállalkozásoknak egyszerűen a brand építés fontos eleme kellene, hogy legyen vállalkozásuk létrehozásakor.

Miért fontos annyira márkát építeni? Mert manapság egyre több cég alakul. Nem fog működni az ötvenedik ugyanolyan fodrászat, műkörmös, stb.. Muszáj, hogy azonosítsanak valamivel amivel te más vagy, amivel te több vagy mint a másik.

A legnagyobb érték pedig a személy értéke. Jóval könnyebb egy személyes márkát építeni, mint egy céges márkát. A személyes márka pedig egyben fel is húzza a vállalkozásod márkáját is.

Vásárláskor, vagy szolgáltatás igénybevételekor az emberek számára kell egy bizalom a cég felé, hogy átadja számodra a pénzét. Mondhatjuk úgy is, hogy bizalom nélkül nincs üzlet, muszáj bizalmat felépíteni.

Ahhoz, hogy személyes márkád építeni tudd, elengedhetetlen, hogy jó terméked vagy szolgáltatásod legyen. Egy cégnév vagy logó senkit nem fog meggyőzni.

Hogy tudsz személyes márkád építeni?

Elkezdhetsz ingyenes tartalmakat gyártani ami hasznos információkat szolgáltat az olvasók számára. Mint például ez a blogcikk amit épp olvasol. Ezzel építem én is a márkámat, mutatom meg a marketing szaktudásom, amellyel segíteni tudok olyan vállalkozóknak akiknek vagy idejük nincs marketingre, vagy tudásban nem tartanak ott, hogy boldoguljanak vele, viszont tudják, hogy a sikeres működéshez elengedhetetlen.

Minden cikkre írd ki a saját neved, hogy te készítetted. Ezzel be tudod azonosítani magad, és ha a felhasználó számára érdekes dolgokról írsz, több cikked el fogják olvasni, ezzel szinte beleég az emberek agyába a neved. Ha vásárolni szeretnének és meglátják a neved, egyből nagyobb bizalommal fordulnak feléd, mint xy márkájú céghez.

Használd a közösségi média csatornáit is. Az online világban már általában 1/E személyben kommunikálnak, nincs magázás. Ha valaki valamelyik csatornán kommentel, válaszolj rá amilyen gyorsan csak tudsz. A gyorsaság itt is fontos, mert a kérdező érezheti, hogy valóban figyelsz rá, valóban érdekel mi a problémája. Ha több emberből áll a csapatod, akkor is magad nevében kell kommunikálni. Kell egy ember aki képviseli az egész céget.

Ha valaki negatívan neked esik, nem szabad teret adni neki.

Sok esetben ez generált vita is lehet a konkurencia részéről. Azt tudd, hogy bármit is írsz, te fogsz rosszul kijönni belőle. Ha úgy érzed ez csak provokáció, és nyílt csatornán kezdi ezt el, akkor töröld egyből a hozzászólást az emberrel együtt. Arra viszont figyelj, ha ügyfél panasz azt kezelni kell, de ezt is terelheted pozitív irány felé, hogy privátban megbeszélitek a problémát és ha tudsz segítesz neki.
Nagyon szeretnek az emberek bekukucskálni kicsit a színfalak mögé is, hogy te hogy élsz, mit csinálsz. Készíthetsz magadról pár fotót az üzletedben, hogy te is álmos vagy, korán van de épp csomagolsz, mert mennek ki a rendelések. Ezzel emberi arcod is megmutatod. Azonosulni tudnak veled, hogy igen te is dolgozol, te is fáradt vagy. Egy-egy kis történetet is elmesélhetsz magadról, vagy ha jótékonykodsz nyugodtan legyél rá büszke, mutasd meg. Imádják az emberek.

Ami fontos ha személyes márkát akarsz építeni, akkor ne hirdess márkát. Ez legfőképp a multiknak működik. Ne zárd be magad a fejlesztés lehetőségének kizárásával. Például ne egy színnel, vagy ruhával azonosítsanak, mert pár év múlva ez változhat. Viszont ha te magad vagy a brand, akkor bármibe is kezdesz, bármit is csinálsz be fognak tudni azonosítani. Meglesz már a kezdeti bizalom.

Brand építés segítségére lehet honlapon egy oldal ami rólad szól. Általában ennek a menüpontnak épp ez szokott a neve is lenni. Fontos, hogy legyen egy kép mivel az első szimpátia már kialakulhat. Jobban megbíznak azokban az emberekben aki felvállalja magát. Itt pár szóban mutasd is be magad, mutasd meg, hogy jó szakember vagy a területeden.

A legfontosabb építőelem pedig az ügyfél vélemények. Nincs annál nagyobb bizalom, ha egy már vásárlód pozitív visszajelzést ad.

A brand építés nem mindig csak a csillogást jelenti

El kell fogadni, hogy a szakmának bizony vannak árnyoldalai is. Olyan nincs, hogy mindig minden tökéletes. Ha csak ezt közvetíted nem biztos, hogy hiteles leszel. Ez nem azt jelenti, hogy most gyorsan írjunk rossz dolgokat, egyáltalán nem. Az egész csak azt jelenti, ha történik valami vevői elégedetlenség, akkor sose hazudj be valamit, mert az online világban bizony előbb utolérnek mint a sánta kutyát. Mindenki hibázhat, és aki dolgozik az hibázik is. Ha ezt bevallod, akkor csak az emberi oldalad mutatod meg. Itt viszont kiemelten fontos milyen módon kommunikálsz, oldod meg a problémát. Igen gyorsan pozitív irányba fordíthatsz akár egy problémát is, mivel a többi ember is látja a hozzáállásod, a probléma megoldására törekvésed. Ezzel pedig pozitívan fognak azonosítani.

Author

Mátéh Csaba

Hogy honnan van ehhez bátorságom?
Na és egyáltalán jogom?

’97-től hosszú évekig én voltam az a marketing-nindzsa, aki bár tökéletesen elvégezte a feladatát, mégsem látta soha senki.
• Szinte a kezdetektől ShopRenter-t használok, így a határai és korlátai megkerülésére olyan módszereket dolgoztam ki az évek alatt, amik mára kipróbált, bevált, letesztelt, működő megoldások.
• Aztán 2014-ben és 2015-ben a Facebook Marketing Napok meghívott előadójaként segíthettem cégvezetőknek kihasználni az FB nyújtotta lehetőségeket az áruházukban,
2016-ban az 5 legjobb közt léphettem színpadra az Év marketingese versenyen.
2017-től rendszeresen marketing szemináriumot tartok ShopRenter előfizetőknek, amivel már több mint ezer vállalkozásnak segítettem
2020-ban felkérésre 4 órás marketing előadást tartottam a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatóinak
Minden nap fejlesztjük magunkat és a tudásunkat, mert csak így tudunk a legújabb marketing irányvonalaknak és trendeknek megfelelően kommunikálni a céged nevében, és csak így tudjuk a legújabb technikákat alkalmazni.

Leave a comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.