Jön a BlackFriday (BlackMonth) és a karácsonyi szezon. Jól ugrod meg?

A webshopod olyan mint a lufi

Hadd tegyek fel neked egy egyszerű kérdést:
2020-tól évente kábé annyi webáruház nyílik, mint amennyi Ráckeve lakossága, mégis úgy 20ezer működő webshop van Magyarországon.
Szerinted mi történt azzal a sok áruházzal?

Elmondom: a legtöbb webshop még az első évben csődbe megy Azért, mert minden webáruház úgy működik, mint egy lufi.

A legtöbben nem gondolják végig, hogyan lehet hosszú távon is jól csinálni, ezért követik el a tipikus hibákat, ezért ad-hoc jellegű a marketingjük:

1. van 9 és fél millió magyar, ha csak az 1%-a nálam vásárol…
2. van fél millió forintom, abból simán belépünk a piacra
3. legyen nagyon ütős a dizájn, az a legfontosabb
4. a gyerekem karatézik, ezért karate ruha boltot nyitok
5. jó lesz a dropshipping, elég az a 10-20% nyereségkulcs
6. jó bornak nem kell cégér, nekem nem kell hirdetni, majd organikusan elleszünk
7. legyen TikTok meg Chatbot, most az a menő
8. hú, jön a karácsony, mégis kéne valami reklám, van rá 50 ezer forintom

A másik lehetőség, ha stratégiában gondolkozol.

1. Megnézed, mire van szüksége az embereknek,
2. lekutatod, mit csinálnak jól és rosszul a konkurenseid
3. ezek alapján pozicionálod magad
4. érdeklődőket szerzel,
5. belőlük pedig vevőt, majd törzsvásárlót csinálsz.

Nézd csak, mi történik! Vajon melyik webshop termel profitot?
Ne töprengj tovább azon, mivel érhetnéd el, hogy stabilan és kiszámíthatóan hasznot termeljen a webáruházad. Gondolkodj stratégiában!