Blog

3 általános ok, amiért nem működik a ShopRenter webshop marketing (és hogyan lehetne kijavítani őket)

3 általános ok, amiért nem működik a ShopRenter webshop marketing (és hogyan lehetne kijavítani őket)

Kevés frusztrálóbb dolog van az életben, mint az, ha a fáradságos munkával összehozott webáruház nem működik. Az embernek van egy csodálatos ötlete, a fejében az egész értékesítési gépezetet felépíti. Aztán a valóságban is: fényképek ezrei, megírt cikkek, leírások kerülnek a weboldalra. Jogszabályok százain hámozod át magad, hogy minden tökéletes legyen. Éjszakákon át válogatod a színeket, izgatottabb vagy mint amikor a lakást festettétek.

Végül élesedik a website, ülsz előtte, és….. semmi. Nem csak aznap, hanem másnap se. És a következő héten is csak anyukád vásárol, hogy ne legyél annyira elszomorodva.
Hát ez nem az a forgatókönyv, amit szeretnénk.

Mi lehet az oka, hogy sok – még nem is olyan klassznak kinéző – webáruház hasít, míg jónéhány gondosan összerakott alig botorkál?

Forgalom

Amikor webes vásárlást akarunk generálni, akkor elengedhetetlen hogy az emberek meglátogassák a webshopodat. Az első amit szeretnénk, hogy egy megfelelő számú látogatót érjünk el, ez logikus.

Azonban arra is figyelni kell, hogy a megfelelő embereket érjük el. Hiába nagy a látogatottságod, ha nem azok néznek be hozzád, akiknek a te termékedre, szolgáltatásodra van szüksége. Ezeket nagyon könnyen kiszűröd: az Analitics megmutatja. Ha a látogatóid abban a pillanatban visszapattannak, bezárják az oldalt ahogy meglátják, az nagyon nem jó jel.

Lehet a webáruház, a design hibája is, de az inkább pár másodperc után jelentkezik. Ha azonnal bezárja, az azt jelenti, nem ide akart jönni.

Hogyan orvosold?

Keresd meg az ideális vásárlódat. Profilozd, mint a nyomozók. Ki ő? Hol él? Milyen idős? Mit olvas? Hova kattint? Ha tudod, milyen ember, mik a szokásai, hol éred el, akkor már sokkal jobb hatásfokkal tudod a hirdetéseket beállítani és őket elérni.

Optimalizálj

Ha már a megfelelő emberek látogatják az oldalt, és még mindig csak csöpögnek a megrendelések, könnyen lehet, hogy az oldalt nem sikerült jól optimalizálni.

Mire lehet optimalizálni?

Tartalom – SEO: Az elsődleges szempont. Rendben vannak a kulcsszavaid? Optimalizáltak rá a szövegeid? Rendben vannak a meta-tagok?

Mobil: A netet teljesen uralják már a mobilok. A látogatások 70!-a általában már mobilról történik. HA az oldalad erre nem optimalizált, vagy a sebesség lassú mobilon, vesztettél.

Sebesség általában: Ha nem töltődik be az oldalad 1 mp alatt, elvesztél. A mai gyors világban senki nem nézeget homokórát, bezárja és tovább lép- erre nagyon figyelj!

CTA gomb hiánya

CTA – vagyis Call To Action, a cselekvésre felhívó gomb a webáruházak lelke. Végül is vásárolni akarnak az emberek, nem? És te is azt akarod hogy vásároljanak. Szóval legyen az a gomb látható, és főleg: egyértelmű, hogy kattintható. Ne olvadjon bele a dizájnba, legyen az a legfeltűnőbb elem.

Lehet, hogy számodra más a fontos, mint a vevő számára. Mást emelnél ki, másra vagy büszke. De gondolkozz a vásárlód fejével (lásd 1. pont – megint ide lyukadunk ki) ő mit akar? Neki mi a fontos? És ennek tudatában építsd fel az oldalt.

Nagyon meglepődnél, mi minden hiba lehet egy oldalon, ami befolyásolja az eladásokat. Azonban ha van egy jó piackutatásod, egy jól felépített buyer-personad akkor könnyebben indulsz neki a webshop felépítésnek.

Ha nem jönnek az eladások, ne félj változtatni. Cserélj ki dolgokat, használj A/B teszteket és mérj, mérj. Látni fogod, ha változás van, és azt is, ha jó úton indultál el.

Author

Mátéh Csaba

Hogy honnan van ehhez bátorságom?
Na és egyáltalán jogom?

’97-től hosszú évekig én voltam az a marketing-nindzsa, aki bár tökéletesen elvégezte a feladatát, mégsem látta soha senki.
• Szinte a kezdetektől ShopRenter-t használok, így a határai és korlátai megkerülésére olyan módszereket dolgoztam ki az évek alatt, amik mára kipróbált, bevált, letesztelt, működő megoldások.
• Aztán 2014-ben és 2015-ben a Facebook Marketing Napok meghívott előadójaként segíthettem cégvezetőknek kihasználni az FB nyújtotta lehetőségeket az áruházukban,
2016-ban az 5 legjobb közt léphettem színpadra az Év marketingese versenyen.
2017-től rendszeresen marketing szemináriumot tartok ShopRenter előfizetőknek, amivel már több mint ezer vállalkozásnak segítettem
2020-ban felkérésre 4 órás marketing előadást tartottam a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatóinak
Minden nap fejlesztjük magunkat és a tudásunkat, mert csak így tudunk a legújabb marketing irányvonalaknak és trendeknek megfelelően kommunikálni a céged nevében, és csak így tudjuk a legújabb technikákat alkalmazni.

Leave a comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.