Blog

10 pszichológiai alapelv, amelyekkel javíthatod a ShopRenter webshop marketinged

10 pszichológiai alapelv, amelyekkel javíthatja a ShopRenter webshop marketingjét

A marketing alapja a pszichológia, gondolom ezen nem csodálkozol. Mivel emberekkel dolgozunk, emberekkel kommunikálunk, szükségszerű, hogy értsük őket és a motivációjukat.
Különösen igaz ez a kitétel az online marketing világára. Itt nincs szemtől-szembe interakció, vagyis nem tudunk a másik ember gesztusaiból, testbeszédéből, mimikájából olvasni. Még Inkább az emberismeretünkre vagy a pszichológia tudományára vagyunk utalva.

Az embereket alapvető érzelmek mozgatják. Mindegy hogy mennyire iskolázott vagy praktikus valaki, az emberi természet elsődleges mozgatórugói ugyanazok. Mindannyian szeretünk, félünk, örülünk a dicséretnek és az ajándékoknak. Ezek ősi és egyszerű programjaink. Ismerni és tudni ezeket és más alapelveket nagyon fontos, így a megfelelő üzeneteket tudod megfogalmazni.

10. Viszonzás

Furán hangzik igaz? De várj, kicsit nézzük meg, miért tettem ezt az első helyre, és remélem egyet is fogsz érteni velem.
Az emberek általában a jót jóval viszonozzák.
Adj egy kis ajándékot. Egy kézzel írt levelet a karácsonyi ajándékhoz, egy jutalomfalat csomagot a kutya póráz mellé. Meglepő, hányan fogják megköszönni, pozitív véleménnyel honorálni a weboldaladon. Vagy szimplán csak megint nálad fognak vásárolni.

9. Félelem

Senki nem szeret lemaradni semmiről. Legyen limitált ajánlatod időben vagy darabban. És ne hosszabbítsd: aki lemarad, kimarad.

8. Tekintélytisztelet

Ha valaki azt mondja vegyél be több C vitamint, mikor hiszed el jobban? Ha szakadt kabátban vagy orvosi köpenyben mondja?
Alapvető dolog hogy a szakértőknek jobban hiszünk, főleg ha jelentős döntésekről van szó. Ezért fontos, hogy jelenjen meg a kommunikációdban a szakértelem. Sorold fel az iskolákat, tanfolyamokat, jelentős publikációkat, elnyert díjakat.

7. Újdonság

Noha a bevált dolgok jók, de az újdonság mindenkit felvillanyoz. A trendi dolgok, színek, dolgok mind növelik az eladást, a piac tetején tartanak.

6. Választás szabadsága

Szeretjük ha több lehetőség közül lehet választani, de a tanulmányok szerint van egy bizonyos határ. 3-4 lehetőség csábító és gondolkodásra késztet, de 100 már fárasztó, ijesztő és inkább hagyjuk az egészet a fenébe. Túl sok idő kibogarászni. Ha többféle ajánlatod van, akkor legyen 3 féle választás, és egy egyedi opció.

5. Szeret, nem szeret….

Mások véleményére mindenki ad. Egy jól eltalált tartalom, ajánlat, ami jól fut, kedvelik, megosztják az emberek, sokkal bizalom gerjesztőbb, mint az, amire semmi reakció nincs másoktól.

4. Senki nem akar veszteni

Tudat alatt futó programunk, hogy el akarjuk kerülni a veszteséget. Ezért ajánlanak fel pl egy webinar, eladás végére egy speciális ajándékot, amit bizony ki kell böjtölni.

3. Nyájszellem

A tömeg biztonságos. Szeretünk csoportosulni, és ha már 3000-en letöltötték, biztonságos valószínűleg – ez fut át a fejünkön. Rakd ki, hányan látták, vették meg, töltötték le, az motiválja az embereket.

2. Megerősítés

Ha te mondod, hogy jó, valószínűleg sokan elhiszik. De ha más mondja rólad, hogy jó dolgaid vannak, az még inkább hihető. Nem böngésszük mindannyian a véleményeket? Akármit is szeretnénk, cipőt vagy magán orvost, rákeresünk a véleményekre mindenhol. Figyelj oda, hogy a prémium vagy húzó termékedről legyen jó vélemény máshol is!

1. Kíváncsiság

Egyszerűen imádjuk a sztorikat, a 10 alapvető szabályt, az 5 dolgot amit nem tanítanak az iskolában. Egy-egy ilyen cím felkelti a kiváncsiságot. Egyszerűen tudni akarjuk a sztori végét. Kihez tartozik a szempár az ágy alatt, szörny vagy a papucs csatján csillan a fény? Örök izgalom, ami miatt regényt, novellát és cikkeket olvasunk. Használd fel!

Leave a comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük