Amikor a ShopRenter webshop marketing világában navigálsz, rájössz, hogy nincsenek kész receptek, nincsenek csodaszerű megoldások. Az online kereskedelem dinamikus terepe egy olyan izgalmas kihívást jelent, amelynek megoldásaiba nem avatnak be az iskolapadok. Azonban, ha készen állsz arra, hogy meghódítsd ezt a területet, akkor ez a blog bejegyzés neked szól. Itt összegyűjtöttük azt a 10 alapvető tudnivalót a ShopRenter webshop marketing témájában, amelyek alapjaiban változtathatják meg az online értékesítési stratégiádat. Ezek nem csupán egyszerű tippek, hanem valóságos iránymutatások, amelyek megmutatják, hogyan légy sikeres a digitális piactéren. Ülj kényelembe és készülj fel arra, hogy feltárjuk előtted azt, amit eddig talán nem tanítottak meg neked.

1. Specializálj!

Először is azt tudnod kell: A ShopRenter webshop marketingben – sőt, ha már itt tartunk, sehol az életben – nincs mágikus pirula. Sajnos én sem tudom azt mondani, csináld ezt, meg ezt, és minden működik majd, mint a varázslat. Bár tudnék adni egy receptet, a palacsinta mintájára, hogy hány tojás (vagy esetünkben például blogcikk, stb) kell, és voilá, működik minden.

A webshop marketing nem egyszerű feladat, és azt is tudni kell, hogy ezek a dolgok egymásra épülnek, egymást támogatják. A komplett stratégia mindig egyénre- és adott boltra kell szakosodjon. Ezen nem spórolhatsz, mert nem egyforma a préselt hóvirág és a kútszivattyú boltok vásárló közönsége, vagyis másképp, máshogy kell őket elérni.

2. Hangolj össze!

Ahogy elkezdesz a webshopon dolgozni, még ha nem is tudod, de már számos csatornát használsz. A blog organikus elérést hoz, a jól elnevezett képek a kulcsszavaidat sűrítik. A Facebook, Youtube mind össze linkelhető, és ami fontosabb: interakciót építenek.
Legyenek ezek a csatornák egységesek, sugározzanak rólad, a termékeidről konstans üzenetet.

3. ShopRenter webshop marketing – A SEO a lelke mindennek

Noha nem az egyetlen, de a SEO – Search Engine Optimization – vagyis az, hogy a kereső az adott kulcsszavakra biztosan hozzon téged, a ShopRenter webshop marketing lelke. Figyelj rá oda!

4. Legyél napi kapcsolatban!

A vásárlókkal való élő kapcsolattartás egyre nagyobb teret nyer. Eszközként is hatékony, de csak akkor, ha tényleg figyelsz a vásárlóidra, érdekes infókat osztasz meg. A termékedről lőtt ezredik kép csak unalmas, azt senki nem követi. És ez egyenesen vezet a következőhöz:

5. ShopRenter webshop marketing – Az értékesítéshez emberi kapcsolatok kellenek

Persze nem személyesek, bár az sem kizárt. De a tölcséren rengeteg múlik, jegyezd meg: Aki már vásárolt tőled, és elégedett volt, sokkal szívesebben vesz tőled megint. Ha a kis termékkel elégedett volt, sokkal könnyebben vásárol nagyobb értékben.

6. Ha nem muszáj fizetni, senki nem fog

A munka akkor kész, ha kifizették a vásárlók a szolgáltatást, árucikkeket. Gondosan tervezd meg a kosarat, kilépő oldalt, és folyamatosan mérd. Ne veszíts vásárlókat egy béna fizetési oldallal, nem működő felülettel, idegesítő formokkal.

7. A következetesség simán leveri a tehetséget

Ki ad el többet? A tehetséges festő, vagy aki mozog, posztol, vásárokra jár, ismerik a termékeit ezer helyről? Naná hogy ő, még akkor is ha nem akkora tálentum. Ha tehetséges is vagy, és kitartó is: nyerő páros. A ShopRenter webshop marketing is akkor megy. ha tervszerű és következetes.

8. A konkurenciád sem tökéletes

Hajlamosak vagyunk azt hinni, bezzeg a másiknak minden rózsaszín. Szó sincs róla, pusztán ügyesen kommunikál. A legnagyobb cégek vezetői is hoznak pocsék döntéseket, úgyhogy nyugi. Hibáznak ők is, csak nem verik nagydobra.

9. ShopRenter webshop marketing – A jó munkához idő kell

Ismered a mondást, sőt, talán a kiterjesztését is, miszerint a rosszhoz is. Ne ess ebbe a csapdába, ha már bele tolod a melót, legyen az jó irányba! Kérj segítséget, ha kell! A ShopRenter webshop marketing speciális tudomány, sokat spórolsz az elején, és sokat keresel utána egy jó mentorral.

10. Aki azt mondja, nem fogod tudni megcsinálni…

az nem tudhatja, csak azt tudja, hogy ő maga nem lenne képes rá. Sose fogadj el tanácsot attól, aki saját maga nem képes arra, amit neked tanácsol!