Blog

10 fontos tudnivaló a ShopRenter webshop marketing témában, amit nem tanítottak a suliban

10 fontos tudnivaló a ShopRenter webshop marketing témában, amit nem tanítottak a suliban

1. Specializálj!

Először is azt tudnod kell: A ShopRenter webshop marketingben – sőt, ha már itt tartunk, sehol az életben – nincs mágikus pirula. Sajnos én sem tudom azt mondani, csináld ezt, meg ezt, és minden működik majd, mint a varázslat. Bár tudnék adni egy receptet, a palacsinta mintájára, hogy hány tojás (vagy esetünkben például blogcikk, stb) kell, és voilá, működik minden.

A webshop marketing nem egyszerű feladat, és azt is tudni kell, hogy ezek a dolgok egymásra épülnek, egymást támogatják. A komplett stratégia mindig egyénre- és adott boltra kell szakosodjon. Ezen nem spórolhatsz, mert nem egyforma a préselt hóvirág és a kútszivattyú boltok vásárló közönsége, vagyis másképp, máshogy kell őket elérni.

2. Hangolj össze!

Ahogy elkezdesz a webshopon dolgozni, még ha nem is tudod, de már számos csatornát használsz. A blog organikus elérést hoz, a jól elnevezett képek a kulcsszavaidat sűrítik. A Facebook, Youtube mind össze linkelhető, és ami fontosabb: interakciót építenek.
Legyenek ezek a csatornák egységesek, sugározzanak rólad, a termékeidről konstans üzenetet.

3. A SEO a lelke mindennek

Noha nem az egyetlen, de a SEO – Search Engine Optimization – vagyis az, hogy a kereső az adott kulcsszavakra biztosan hozzon téged, a ShopRenter webshop marketing lelke. Figyelj rá oda!

4. Legyél napi kapcsolatban!

A vásárlókkal való élő kapcsolattartás egyre nagyobb teret nyer. Eszközként is hatékony, de csak akkor, ha tényleg figyelsz a vásárlóidra, érdekes infókat osztasz meg. A termékedről lőtt ezredik kép csak unalmas, azt senki nem követi. És ez egyenesen vezet a következőhöz:

5. Az értékesítéshez emberi kapcsolatok kellenek

Persze nem személyesek, bár az sem kizárt. De a tölcséren rengeteg múlik, jegyezd meg: Aki már vásárolt tőled, és elégedett volt, sokkal szívesebben vesz tőled megint. Ha a kis termékkel elégedett volt, sokkal könnyebben vásárol nagyobb értékben.

6. Ha nem muszáj fizetni, senki nem fog

A munka akkor kész, ha kifizették a vásárlók a szolgáltatást, árucikkeket. Gondosan tervezd meg a kosarat, kilépő oldalt, és folyamatosan mérd. Ne veszíts vásárlókat egy béna fizetési oldallal, nem működő felülettel, idegesítő formokkal.

7. A következetesség simán leveri a tehetséget

Ki ad el többet? A tehetséges festő, vagy aki mozog, posztol, vásárokra jár, ismerik a termékeit ezer helyről? Naná hogy ő, még akkor is ha nem akkora tálentum. Ha tehetséges is vagy, és kitartó is: nyerő páros. A ShopRenter webshop marketing is akkor megy. ha tervszerű és következetes.

8. A konkurenciád sem tökéletes

Hajlamosak vagyunk azt hinni, bezzeg a másiknak minden rózsaszín. Szó sincs róla, pusztán ügyesen kommunikál. A legnagyobb cégek vezetői is hoznak pocsék döntéseket, úgyhogy nyugi. Hibáznak ők is, csak nem verik nagydobra.

9. A jó munkához idő kell

Ismered a mondást, sőt, talán a kiterjesztését is, miszerint a rosszhoz is. Ne ess ebbe a csapdába, ha már bele tolod a melót, legyen az jó irányba! Kérj segítséget, ha kell! A ShopRenter webshop marketing speciális tudomány, sokat spórolsz az elején, és sokat keresel utána egy jó mentorral.

10. Aki azt mondja, nem fogod tudni megcsinálni…

az nem tudhatja, csak azt tudja, hogy ő maga nem lenne képes rá. Sose fogadj el tanácsot attól, aki saját maga nem képes arra, amit neked tanácsol!

Author

Mátéh Csaba

Hogy honnan van ehhez bátorságom?
Na és egyáltalán jogom?

’97-től hosszú évekig én voltam az a marketing-nindzsa, aki bár tökéletesen elvégezte a feladatát, mégsem látta soha senki.
• Szinte a kezdetektől ShopRenter-t használok, így a határai és korlátai megkerülésére olyan módszereket dolgoztam ki az évek alatt, amik mára kipróbált, bevált, letesztelt, működő megoldások.
• Aztán 2014-ben és 2015-ben a Facebook Marketing Napok meghívott előadójaként segíthettem cégvezetőknek kihasználni az FB nyújtotta lehetőségeket az áruházukban,
2016-ban az 5 legjobb közt léphettem színpadra az Év marketingese versenyen.
2017-től rendszeresen marketing szemináriumot tartok ShopRenter előfizetőknek, amivel már több mint ezer vállalkozásnak segítettem
2020-ban felkérésre 4 órás marketing előadást tartottam a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatóinak
Minden nap fejlesztjük magunkat és a tudásunkat, mert csak így tudunk a legújabb marketing irányvonalaknak és trendeknek megfelelően kommunikálni a céged nevében, és csak így tudjuk a legújabb technikákat alkalmazni.

Leave a comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.