Blog

10 dolog, amit versenytársaid megtaníthatnak a ShopRenter webshop marketingről

10 dolog, amit versenytársaid megtaníthatnak a ShopRenter webshop marketingről

Az eredetiség fantasztikus dolog és az üzleti életben is, és a kommunikációban is kifizetődik. Azonban érdemes néha körülnézni, és megvizsgálni elsősorban a sikeres versenytársakat.

Miben jobbak?
Milyen a kommunikációjuk?
Csinálnak bármit jobban? Nyilván igen, ha sikeresek vagy sikeresebbek.

Mindenképpen érdemes utánajárni, mi a titkuk.

Összeszedtem egy pár dolgot, mit tudsz megnézni, és ha úgy látod, ez a sikerük egyik titka, akkor a saját stratégiádban is kidolgozni valami hasonlót.

1 Működő tartalom

A tartalom marketing mindig működik; gyakorlatilag nincs olyan tartalmi elem, amit pazarlás lenne megírni vagy előállítani. Mégis vannak sikeresebb és kevésbé működő elemek. Ha rajta akarod tartani a szemed a trendi dolgokon, használd a különböző eszközöket. A google Trends, Analytics vagy AddThis útbaigazít, melyik témák azok, amik érdeklik, motiválják az embereket.

2. Sikernaptár

Nagyon könnyen el lehet veszni a marketing eszközök erdejében. Posztok, videók, social media, hirdetések, kampányok: csak így végignézve is fárasztó. Sokkal kevésbé lesz ilyen lehetetlen vállalkozás mindent megcsinálni, ha beosztod az idődet, és minden nap csinálsz valamit. Fogj egy naptárat és oszd be, mikor mi a teendő!

3. Tartalom megint

Ne csak az írott cikkekre gondolj. Lehet a tartalom fénykép, videó, egy remek infografika. Sőt, ezeket váltogatva sokkal izgalmasabb blogot tudsz előállítani,

4. Lovagold meg az újdonságokat!

Hányszor van, hogy a nagy cégek rárepülnek az új trendekre, hírekre. Te is megteheted, miért ne? Főleg ha illik a témádhoz.

5. Add le az iparágaid híreit te elsőnek

Noha nem működik ugyanaz egy ékszerüzletnek és egy bútorgyárnak, de általános elvként igaz, hogy a minden iparágnak vannak vezető hírei, újdonságai. Miért ne lehetnél te az, akinél ezek először leírásra, magyarázatra kerülnek?

6. Vizuális tartalom

Erről volt már szó, hogy érdemes többféle tartalom típust is használni, de a vizuális tartalmakat nem tudom eléggé hangsúlyozni. Nem csak a képek jöhetnek szóba, de egy magyarázó vagy bemutató videó, egy jól elkészített infografika is nagyon jó dolog.

Ez a cikk is érdekelhet:
Mitől működik az ügyeskedők és a kóklerek webáruháza?

7. Kombinálj!

Egy szöveges cikket nagyon feldob egy jó videó is, nem csak az okosan megválasztott képek. Erről ne feledkezz el, a jelenlegi kutatások szerint a videós tartalmak egyre népszerűbbek. Mindenképp adj nekik egy esélyt.

8. Példamutatás

Fantasztikusan működnek a bemutató jellegű tartalmak, melyeket úgy készítesz el, mint egy prezentációt. Mutasd be a legjobb munkád a kezdeti fázisoktól. Honnan jött az ötlet? Milyen stációkon ment át? Volt hiba? Hogy javítottad? Mi lett a végeredmény? És főleg, ez mennyiben jobb a kiinduló állapotnál?
Sokkal meggyőzőbb egy folyamat, mint csak a végeredmény.

9. Újrafelhasználás

Nagyon, nagyon fontos, nem lehet eléggé hangsúlyozni: Ne lopj! Nem csak pénztárcát ne, de tartalmat, képet, blog cikket se. Ha valahol találsz valamit, ami ötletes, illik a kommunikációdba, akkor fogd és gyúrd át, használd inspirációnak. Gondold tovább, de ne publikálj semmilyen lopott anyagot. Egyrészt törvénytelen, plusz a Google is büntet érte.

10 Sose feledd: a minőség számít!

Tudom, sokszor írunk mint a gép, csak legyen meg a szószám. De ez nem lesz nyerő igazán soha. A minőségi tartalom azért jobb, mert ha elolvassák, és érdemesnek tartják rá, megosztják, önálló életre kel, leadeket generál. Ha csak írsz, de minek, lehet kipipálod a házit. HA már csinálod, csináld jól!

Author

Mátéh Csaba

Hogy honnan van ehhez bátorságom?
Na és egyáltalán jogom?

’97-től hosszú évekig én voltam az a marketing-nindzsa, aki bár tökéletesen elvégezte a feladatát, mégsem látta soha senki.
• Szinte a kezdetektől ShopRenter-t használok, így a határai és korlátai megkerülésére olyan módszereket dolgoztam ki az évek alatt, amik mára kipróbált, bevált, letesztelt, működő megoldások.
• Aztán 2014-ben és 2015-ben a Facebook Marketing Napok meghívott előadójaként segíthettem cégvezetőknek kihasználni az FB nyújtotta lehetőségeket az áruházukban,
2016-ban az 5 legjobb közt léphettem színpadra az Év marketingese versenyen.
2017-től rendszeresen marketing szemináriumot tartok ShopRenter előfizetőknek, amivel már több mint ezer vállalkozásnak segítettem
2020-ban felkérésre 4 órás marketing előadást tartottam a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatóinak
Minden nap fejlesztjük magunkat és a tudásunkat, mert csak így tudunk a legújabb marketing irányvonalaknak és trendeknek megfelelően kommunikálni a céged nevében, és csak így tudjuk a legújabb technikákat alkalmazni.

Leave a comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük