Blog

10 dolog, amit utálunk a ShopRenter webshop marketinggel kapcsolatban

10 dolog, amit utálunk az ShopRenter webshop marketinggel kapcsolatban

A marketing fantasztikus dolog. Elérni embereket, bemutatni nekik a termékeinket, szolgáltatásainkat, tájékoztatni őket az előnyökről, kölcsönösen hasznos üzleteket kötni: erről szól az egész.

Ugyanakkor a marketing iparban rengeteg a visszás dolog. Érdemes ezekre is felkészülnöd, és nem veszik majd el a kedved az első buktatók.

Mire számíthatsz?
Összeszedtem 10 dolgot, amit nem fogsz szeretni.

1. Az iparág gyilkos

A verseny, a nyomás hatalmas. Ma kitaláltad, holnap elavult. Olyan hatalmas cégek ellen mész, akiknek egy éves marketing büdzséjét egy élet alatt se keresed meg.

2. A marketingre akasztott negatív stigma

A reklám, marketing manapság a sok piszkos módszer miatt elég rossz megítélésű. Szinte minden módszer elutasított, ha túlzásba viszik, és hatékonyságát is veszti.

3. Abban a pillanatban, ahogy hozzáadott érték a kreativitás, azonnal duplája az ár

Sajnos ez van: ahogy rakódik az általános vagy a termékspecifikus marketing költség, az árak rakéta sebességgel lőnek kifele. Ezt a vásárlók sem szeretik, és ez meglátszik az üzleten is.

4. Hogy örökké piszkálunk mindenkit

Ha tetszik, ha nem, ezt csináljuk: folyamatosan piszkáljuk, molesztáljuk az embereket, hirdetéssel, kéretlen mailokkal, hideg hívásokkal. Működő eszközök, de sokan kívánnak minket a pokolba ezért.

5. Hogy manapság mindenki marketinges

Ömlik mindenhonnan a tudásanyag vagy az áltudomány. Mindenki tanfolyamot végez, szakértő és megmondó. Aztán vagy használ amit mond, vagy nem.

6. Hogy mindenki social media szakértő

Elmúlt az az idő, amikor egy jópofa facebook poszt vagy egy jól sikerült mém robbant és vitte az eladásokat. Ma már nagyon meg kell dolgozni ezért és a közösségi média külön iparág, külön szabályokkal. Nem minden marketinges ért hozzá, sőt, sajnos nagyon kevesen.

7. Sok a hülye

Minél több ember van egy iparágban, annál valószínűbb, hogy belefutsz pár eszetlenbe. Mivel a marketing abszolút felfelé szárnyal, sokan fognak bele, akiknek nem kéne. Bele fogsz futni pár antiszociális, képtelen figurába.

Ez a cikk is érdekelhet:
A piackutatás folyamata - Hogyan csináld jól?

8. A kölcsönös utálat a nyomtatott és az online világ képviselői közt

Ez főleg az újságírás esetén érhető tetten. A nyomtatott sajtó írói sokszor nézik le az online munkásokat, akik viszont elavultnak tartják az offline publikálókat.

9. Olyan dolgokat is árulunk, amik ártanak

Alkohol, cigaretta – csak két dolog ami sok ember életét tette tönkre. Természetesen nem buzdítunk senkit mértéktelenségre, és ilyen elven kést se lehetne árulni. Minden csak eszköz, és az ember az, aki használja jóra avagy rosszra. Persze késsel is lehet ölni is és kenyeret szelni is, ahogy egy pohár finom bor koronája a vacsorának, 40 doboz sör pedig halála az agysejteknek. Minden az, amire használjuk, mégis, nehéz dolog potenciálisan veszélyes dolgokat kínálni.

10. Minden a díjak körül forog

Ebben az iparban a díjak eléggé fontosak, minden ügynökség hajt rájuk. Pedig enélkül is van élet, de a verseny gyilkos. Sok ügynökség pedig inkább a díjakat tartja szem előtt, mint a vásárlókat.

A marketing, mint minden szakma, tele van buktatókkal, lesznek napok, amikor a pokolba kívánsz mindent. Ugyanakkor a jól alkalmazott marketing pont azt kínálja a vásárlónak, amit én is, te is szeretnél: információt és döntési szabadságot. Válassz jó eszközöket, jó mentort, hogy az előnyeit élvezhesd.

Author

Mátéh Csaba

Hogy honnan van ehhez bátorságom?
Na és egyáltalán jogom?

’97-től hosszú évekig én voltam az a marketing-nindzsa, aki bár tökéletesen elvégezte a feladatát, mégsem látta soha senki.
• Szinte a kezdetektől ShopRenter-t használok, így a határai és korlátai megkerülésére olyan módszereket dolgoztam ki az évek alatt, amik mára kipróbált, bevált, letesztelt, működő megoldások.
• Aztán 2014-ben és 2015-ben a Facebook Marketing Napok meghívott előadójaként segíthettem cégvezetőknek kihasználni az FB nyújtotta lehetőségeket az áruházukban,
2016-ban az 5 legjobb közt léphettem színpadra az Év marketingese versenyen.
2017-től rendszeresen marketing szemináriumot tartok ShopRenter előfizetőknek, amivel már több mint ezer vállalkozásnak segítettem
2020-ban felkérésre 4 órás marketing előadást tartottam a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatóinak
Minden nap fejlesztjük magunkat és a tudásunkat, mert csak így tudunk a legújabb marketing irányvonalaknak és trendeknek megfelelően kommunikálni a céged nevében, és csak így tudjuk a legújabb technikákat alkalmazni.

Leave a comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük