Az Apple géniuszának tehetségéhez nem fér kétség.
Tanulhatunk tőle pár trükköt, ami segít a saját webshop marketingünkben. Természetesen mondhatod, hogy a te kis céged közelében sincs az Apple méretének, piaci befolyásának. Ez igaz, azonban Steve Jobs is kicsiben kezdte. Ez azért olyan gondolat, ami segít, nem?

Lássuk, mik azok az irányelvek, tanácsok, amik szerinte fontosak, és amik segítettek az egekbe röpíteni a cégét.

1. Adj alapvető értéket!

Koncentrálj azokra a dolgokra, amik az emberi élet alapvető értékeit jelentik. Mozdítsanak meg alapvető érzelmet, adjanak hozzá igazán értékeset az élethez. És ezt kommunikáld is. Ne csak egy új dolog, kütyü, hanem legyen egy érzés, egy minőség.

2. Kerülj közel a vásárlóhoz

Ismerd meg a vásárlóidat. Annyira, hogy jobban tudd, mit szeretne, mint ő maga. Hogy amikor a boltodhoz ér, az legyen az érzés: hú hisz pontosan ezt kerestem!

3. Tökéletesség

Legyen a termék, szolgáltatás annyira tökéletes, amennyire csak lehet. Teljesen mindegy mi az, de a legmagasabb szintű felhasználói élményt nyújtsa. Kezdj onnan – a tökéletes élménynél – és úgy dolgozz visszafelé, keresd meg hozzá a technológiát, ami megadja. Ne az legyen hogy előállítasz valamit, és megpróbálod eladni. Keresd meg mi az amit venni akarnak, és add nekik egész pontosan azt!

4. Befektetés

Ahhoz hogy a céged fejlődjön, befektetések, újítások kellenek. Ha egy helyben topogsz a piac elrohan melletted, élén a versenytársaiddal. Bármi lehet újítás, akár a csomagolás vagy a szállítási mód, lényeg: járj egy picit a többiek előtt.
A nyereséged egy részét fordítsd fejlesztésre, hogy folyamatosan élen maradhass.

5. Álmokat árulj, ne cuccokat

Minden cégnek, boltnak megvan a saját üzenete. Nézd a legnagyobbakat, ott a Nike: a legtökéletesebb példa. Mit kommunikál? Hogy jó cipőket kapsz nálunk?
Dehogy.
Azt az érzést, hogy ha felveszed, úgy érzed magad mint egy valódi atléta.
Micsoda különbség, nem?

6. Tartsd a fókuszt egy helyen!

Zajos a világunk, nem csak valódi, de átvitt értelemben is. Rengeteg hirdetés bombáz minket, könnyű bennük elúszni, elveszni.
Legyen egy konzekvens üzeneted, egy stabil irány, amit kommunikálsz, ne csapkodj össze-vissza, és meglátod, hamarabb és jobban rögzül az üzenet.

7. Ki vagy és mi az, amit képviselsz?

Légy hiteles a márkád mögött. Legyen az üzeneted valami olyasmi, amiben hinni tudsz, ami mellé oda tudsz állni teljes mellszélességgel. Amiben hinni tudsz, azt teljes odaadással, lelkesedéssel tudod reklámozni. És ez át is fog jönni.

8. Tudj nemet mondani

Ugye milyen furcsa hogy ez az alapelvek közt van? Ugyanakkor az egyik legfontosabb cégvezető tulajdonság. Nem kell mindenkinek megfelelned. Nem kell mindenkit kiszolgálnod. Nem kell minden partnerségbe belemenned.

9. Ne foglalkozz a múlttal

Mitől lett akkora siker az Apple? Az innovációk java része teljesen szakított az addigi szokásokkal. Az asztali számítógépek korában elkezdték a madzag mentes technológiákat fejleszteni. Nem törődtek a klasszikus szlogennel: Mindig így szoktuk. És ők lettek azok, akik az új szokásokat írták.

10. Tök oké királynak lenni

Ha eljutsz oda, hogy egy sikeres üzletet viszel, akkor minden joggal vagy rá büszke. Nem arra biztatlak, hogy légy arrogáns, de igenis, tudd hogy elértél valamit, amit csak kevesen. Ne add alább. Ne csak a problémákra fókuszálj, hanem tudj magadnak gratulálni az eredményekhez is.