Blog

10 dolog, amit az óvodáskorban megtanultál, és amely segít a ShopRenter webshop marketingben

10 dolog, amit az óvodáskorban megtanultál, és amely segít a ShopRenter webshop marketingben

Az élet alapjait az óvodában sajátítjuk el, és ezeknek a törvényeknek a mindenhatóságát, az alapvetőségét mi sem bizonyítja jobban, mint az a tény: Egytől-egyig használhatók a Shoprenter Webshop marketingben, az ügyfélkezelésben, növelik az eladásaid sikerességét.

Sokan emlékeznek a kis könyvre, a tiszteletes Robert Fulghum sikeres művére, ami szinte ugyanezt a címet viseli: Már az óvodában megtanultam mindent, amit tudni érdemes.
Nem véletlenül.

Mik ezek az alapvető dolgok, és hogyan lehetnek segítségedre a sikeres marketingben?

1. Köszönj

első pár dolog között van, amit egy gyerek megtanul, mégis bámulatos, hogy a netes kommunikációban mennyire hiányzik. Sok levélben nincs köszönés, nincs bevezetés. És nincs elköszönés sem, és legfőképp hány, de hány helyen hiányzik az, hogy megköszönjék a vásárlást. Ne ess ebbe a hibába.

2. Ne csalj

Ez alapvető: ne csalj a termékekkel, ne csapd be a vásárlóidat rejtett költségekkel, dizájnnal, trükkös beugrató gombokkal, ne csald ki tőlük azt, amit nem akarnak megadni. Kötelezővé teheted a hirlevél feliratkozást, de annak a vége az lesz, hogy juszt is leiratkoznak, ki se nyitják. Őszintén, az meg minek?

3. Ne bánts másokat

A kommunikáció során sokszor kerül elő a konkurencia. Ne bánts, szólj le versenytársakat, akkor se, ha nem vagy nagy véleménnyel róluk. Ne feledd, ahogy megnyilvánulsz, az rólad fest képet, nem arról, akiről nyilatkozol.

4. Rakj rendet

Legyen a shop, a termékek listázása érthető, struktúrált, átlátható. Ne kelljen percekig navigálni a menupontok között, mert a vásárlók türelme nagyon hamar elfogy, és keresnek valaki mást. Legyen a webshopod is átlátható, tiszta, rendezett.

5. Ne vedd el a másét

Ne lopj. Terméket, ötletet, vásárlót. A tisztességes verseny természetesen jó, de lenyúlni más kreatív termékét, szövegét, beszállítóját tisztességtelen módon nem vet jó fényt senkire.

6. Kérj bocsánatot ha valakinek fájdalmat okoztál

Ha valami nem úgy sikerült, elrontottál valamit, ne szégyelj bocsánatot kérni. Mondd, hogy sajnálom, kompenzáld a hibát, tanulj belőle. A vevőnek nem csak igaza van, hanem hatalma is: egy jó vélemény sokat segít, ugyanígy egy kritika eltántoríthat más vevőket. Mindenki hibázik, de bocsánatot kérni, kulturáltan reagálni kevesen tudnak. Legyen ez az egyik erősséged.

7. Élj mértékkel

Ezt már mint vállalkozónak mondom neked. Nem arról van szó hogy hogyan fogyasszunk alkoholt, nyugi. Hanem arról, hogy minden nap olvass egy kicsit, nézz meg egy videót, egy podcastot hallgass meg a fejlődésed érdekében. Nézz rá más iparágakra, hogyan hirdetnek vagy gyártanak vizuális tartalmat. Ne csak egy dolog – pl blog – töltse ki az életed 16 órában, mert elfáradsz, megkeseredsz és hamar feladod. A mérték mindenhol fontos.

8. Bánj tisztelettel másokkal

Értem ezalatt az üzleti partnereidet is. A szállítók, a munkatársak ugyanúgy megérdemlik a tiszteletet, mint a vevőid, hisz ők is a záloga a sikerednek.

9. Kérj szépen

Még akkor is, ha az adott dolog neked “jár” mert megfizetted – mindenki hálás érte, ha normálisan beszélsz vele. Akárhogy is csak egy ügyintéző van a telefon végén, akinek a cége pl késik a szállítással, semmit nem old meg ha goromba vagy. Sőt. A normális hozzáállás sokkal többet használ.

10. Viseld el azt is, ha vesztesz

Az életben, az üzletben számos helyzet van, amikor nem nyerhetünk. Találd meg az okot, tanulj belőle, de viseld el kultúráltan, emelt fővel, hogy nem te nyertél. Előfordul.

De a holnap az már egy másik nap.

Szeretnél a saját webshopodra szabott javaslatokat?

A Webáruház Marketing Audit szolgáltatásunk pont erről szól. Katt és nézd meg: https://www.srmarketing.hu/shoprenter-webshop-marketing-audit/

Author

Mátéh Csaba

Hogy honnan van ehhez bátorságom?
Na és egyáltalán jogom?

’97-től hosszú évekig én voltam az a marketing-nindzsa, aki bár tökéletesen elvégezte a feladatát, mégsem látta soha senki.
• Szinte a kezdetektől ShopRenter-t használok, így a határai és korlátai megkerülésére olyan módszereket dolgoztam ki az évek alatt, amik mára kipróbált, bevált, letesztelt, működő megoldások.
• Aztán 2014-ben és 2015-ben a Facebook Marketing Napok meghívott előadójaként segíthettem cégvezetőknek kihasználni az FB nyújtotta lehetőségeket az áruházukban,
2016-ban az 5 legjobb közt léphettem színpadra az Év marketingese versenyen.
2017-től rendszeresen marketing szemináriumot tartok ShopRenter előfizetőknek, amivel már több mint ezer vállalkozásnak segítettem
2020-ban felkérésre 4 órás marketing előadást tartottam a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatóinak
Minden nap fejlesztjük magunkat és a tudásunkat, mert csak így tudunk a legújabb marketing irányvonalaknak és trendeknek megfelelően kommunikálni a céged nevében, és csak így tudjuk a legújabb technikákat alkalmazni.

Leave a comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.