Blog

10 dolog, amit a legtöbb ember nem tud az ShopRenter webshop marketingről

10 dolog, amit a legtöbb ember nem tud az ShopRenter webshop marketingről

Rengeteg szuper tudásanyag, marketing tipp van az interneten, a különböző tudásanyagokban. Kezdésnek nagyon sok jó dolgot tanulhatunk belőlük, de vannak olyan dolgok, amik bizony nem kapnak akkora figyelmet. Pedig ezek ugyanolyan fontosak az eladás szempontjából, mégis, kevés ember gondol rájuk.

Most összegyűjtöttem 10 dolgot, amire nem biztos, hogy gondoltál a ShopRenter webshop marketing tervezésnél.

Építsd tudatosan a brandedet!

Már a legelejétől érdemes konstans, egységes képet kialakítani és fenntartani a márkáról, rólad. Határozd meg már az induláskor, ki vagy, mi a hitvallásod, hogyan kommunikálsz. Ez legyen állandó, ismerjenek fel a vásárlóid azonnal!

Építs e-mail listát!

Nagyon régi eleme a ShopRenter webshop marketingnek, sőt, az online marketing alapköve az e-mail lista. Sokan temetik, pedig remek, hatékony eszköz. Van egy közvetlen kapcsolatod a vásárlóiddal: hogy lehetne ez a tény elavult?

Menj oda, ahol a vásárlóid vannak

Vagyis ne félj Facebook pixelt használni, és kiaknázni a csatorna minden előnyét.

Tesztelj. Tesztelj, ja és tesztelj

Minden működhet még jobban, és a nem működő hirdetés, landing is csak egy lehetőség, hogy megtaláld, hol a hiba. Akár konvergál, akár nem a hirdetésed, oldalad, tesztelj, mérj, nézd meg, hol lépnek ki. Sokat, nagyon sokat tanulsz a vásárlóidról ezen a módon.

Használd a big data előnyeit

Az adatgyűjtés a vásárlási szokásokról, árakról, piac mozgásról fantasztikusan hasznos dolog. Megismerheted a trendeket, a szegmensed specialitásait. Minél több az információd, annál jobb, megalapozottabb döntést tudsz hozni. A ShopRenter Webáruház marketing tervezésen és megvalósításon alapul, de ismerd a piacot, hogy időben tudj reagálni!

Profilozás

Noha ez úgy hangzik, mint az NCIS sorozat egy része, de a helyzet az, hogy a marketing valahol kicsit nyomozó munka. Meg kell ismerned az ideális vásárlódat, fel kell tudnod rajzolni a személyiségét, a vásárlási, netezési tulajdonságait. Ha ilyen van már, remek, használd alapul. Ha nincs, akkor nyomoznod kell, és felrajzolnod a profilt. Ez lesz a ShopRenter webshop marketinged alapja.

Kiváló ügyfélkezelés

A jó termék nem elég: ahogy kiszolgálod a vásárlóidat, ahogy kezeled a kifogásokat, az alapvető. Ha valaki nálad vásárol, először úgysem a termékkel találkozik, hanem a webes felülettel vagy a munkatársakkal. Ha itt nem vagy 100% profi, elvesztetted, hiába jó a termék, nem vásárolnak többet.

Szállítás

Elsőként tudd: a szállításra vonatkozó e-mailek 15-ször több megnyitást produkálnak, mint az átlag mail.
Vagyis nagyon hasznos ezeket a maileket is okosan használni, hisz biztosan megnyitják, míg a marketing célú levelek zöme kukázódik.

El se hiszed emellett mennyit jelent az ingyenes vagy kedvezményes szállítás. Több vásárlást generál mint az árkedvezmény, még akkor is, ha a kedvezmény nagyobb lenne mint a szállítási költség.

Tervezett akciók

Fontos, hogy ha akciózol, kuponokat használsz, ezek egy stratégia részeként jelenjenek meg. Akár időhöz vagy eseményhez kötöd, de mindenképp tudatos legyen a használatuk, sőt, a vásárlóid is tervezhessenek velük.

Kreativitás

Ez az amit könnyű mondani, de nehéz megcsinálni. Mégis, érdemes törekedni arra, hogy egyedi módon kommunikálj dolgokat, vagy oldj meg problémákat. Válaszolhatsz pl. videókban egy kérdésre, készíthetsz infografikákat.
Arra figyelj, hogy kinek árulsz: Ha kötésmintákat nagymamáknak, akkor legyenek nagy betűid, szemüveg nélkül olvasható, látható magyarázó rajzaid. Nekik ne készíts podcasteket 🙂

A ShopRenter webshop marketing nagyon szerteágazó dolog, de ezek a tippek segíthetnek abban, hogy eredményesebb légy.

Author

Mátéh Csaba

Hogy honnan van ehhez bátorságom?
Na és egyáltalán jogom?

’97-től hosszú évekig én voltam az a marketing-nindzsa, aki bár tökéletesen elvégezte a feladatát, mégsem látta soha senki.
• Szinte a kezdetektől ShopRenter-t használok, így a határai és korlátai megkerülésére olyan módszereket dolgoztam ki az évek alatt, amik mára kipróbált, bevált, letesztelt, működő megoldások.
• Aztán 2014-ben és 2015-ben a Facebook Marketing Napok meghívott előadójaként segíthettem cégvezetőknek kihasználni az FB nyújtotta lehetőségeket az áruházukban,
2016-ban az 5 legjobb közt léphettem színpadra az Év marketingese versenyen.
2017-től rendszeresen marketing szemináriumot tartok ShopRenter előfizetőknek, amivel már több mint ezer vállalkozásnak segítettem
2020-ban felkérésre 4 órás marketing előadást tartottam a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatóinak
Minden nap fejlesztjük magunkat és a tudásunkat, mert csak így tudunk a legújabb marketing irányvonalaknak és trendeknek megfelelően kommunikálni a céged nevében, és csak így tudjuk a legújabb technikákat alkalmazni.

Leave a comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.