Számtalan jó tipp és tanács létezik, hogy a webshop marketing ötletek segítségével a lehető legtöbbet hozd ki a webáruházadból.

A legsikeresebb áruház tulajdonosokat kérdeztem meg, hogy mik azok a dolgok, amik szerintük a sikereikhez vezettek. íme egy csokor csináljuk, avagy ne csináljuk tipp a legjobbaktól.

Webshop marketing ötletek – Tedd

A vásárló a király

Mindegy, mi van, a vevőnek mindig igaza van. Legyen jó ügyfélszolgálatod, kezeld a kifogásokat korrektül. Ne félj bocsánatot kérni és kijavítani a hibákat. Ha te hibáztál, ismerd el, kérj bocsánatot és ajánlj fel valamit!
Ha a vásárló jogtalan panasszal él, udvariasan reagálj. Ne feledd el, hogy egy kialakuló vitában lehet hogy neked lesz igazad, de a dühös vásárló hagyhat pár negatív véleményt, facebookon vagy akár a Tékozló Homáron. Ez sokkal több kárt okoz, mint egy jó konfliktuskezelés.

Legyen emberi ügyfélszolgálatod (is)

A robot, chatbot remek találmány, de legyen valódi emberi hang is a telefon végén. A vásárló érezze, hogy fontos, hogy érte van minden.

Legyen tiszta a termékcsere, garancia feltétel

Lehessen tudni, hogy aki nálad vásárol, mit várhat ha nem jó a méret, nem jó a minőség. Sokkal nagyobb a bizalom, ha az emberek tudják, nem marad a nyakukon olyan termék, amelyet nem tudnak használni, főleg ha rengeteg pénzt adtak ki érte.

Legyen egy GYIK része a honlapodnak

Ismétlődő kérdések esetén használd a gyakori kérdések szekciót. Oda mehet mindaz, amit meg szoktak kérdezni az emberek, ami többször előfordult már. Ha itt megtalálják, kevesebbet fognak telefonálni.

Figyelj a minőségre!

Ne légy megalkuvó a minőség terén. Ez nagyon hamar visszaüt, és ha elterjed a híre, hogy nem megfelelőek a forgalmazott termékek, hamar tönkremennek, az tönkre teheti az egész üzletedet.

Figyelj oda a betöltődési sebességre!

Ez az egyik legfontosabb dolog. A vásárlóid nem fognak percekig egy betöltő képernyőt nézni, hanem elkattintanak. Erre nagyon figyelj.

Kérj visszajelzést!

Kérd meg a vásárlóidat, értékeljék a termékeidet! HA jó visszajelzések jönnek, használhatod a weboldaladon. Ha kirtikát kaptál, akkor ne sértődj meg, hanem dolgozz azon, hogy a gyenge pontot kijavítsd. Ezek a kritikai megjegyzések nagyban hozzá fognak járulni ahhoz, hogy még jobb szolgáltatást nyújts.

Webshop marketing ötletek – Ne tedd

Soha ne add fel a minőséget a mennyiségért cserébe!

Ha nem tudsz eleget előállítani a keresett termékből, könnyen kísértésbe eshetsz, hogy itt-ott egy picit engedj a minőségen, és így gyorsabban, többet tudsz legyártani.
Ez egy nagy csapda. Ahogy az első gyengébb minőségű termékek kimennek, és érkezik egy pár negatív visszajelzés, az egész eladásodat visszavetheti. Hosszútávon sokat veszthetsz ezzel a taktikával.

Ne legyenek rejtett költségek

.A rejtett költség nagyon negatív dolog. A vásárló úgy érzi, becsapták, hisz a kosárba pl 4000 Ft-ért tette be a terméket, de + Áfa, + kezelési költség, +akármi és a végösszeg 9500 Ft lesz. Joggal érzi magát becsapottnak, és ha nem is fizeti ki, akkor is elloptuk az idejét, a figyelmét. Ez bárkit kihoz a sodrából, és könnyen lepontozáshoz vezet.

El ne feledkezz a SEO-ról!

Sokan az eladás lázában, a jobbnál jobb hírlevelek, kampányok összeállításában elfeledkeznek az alapokról. Mégpedig arról, hogy az organikus elérés alapvetően a tartalom marketing dolga: a jó bejegyzések, a megfelelően megírt folyamatosan frissülő blog hosszútávon a legbiztosabb szövetségesed.