Full-Service ShopRenter webáruház marketing
LEGFRISEBB CIKKEINK
Blog

Marketingkommunikáció – eszik vagy isszák?

Marketingkommunikáció

A marketingkommunikáció egy összefoglaló név, amely alatt értjük az összes módot és stratégiát és csatornát, amit egy vállalkozás használ, hogy elérje a közönségét.
Ebbe beletartozik maga az üzenet, amit kommunikálunk; a közvetítő csatorna vagy médium, amin keresztül ez zajlik; illetve a közönség, akit el kívánunk érni.

Sokszor használják a PR – Public Relations – szinonímájaként, az utóbbi azonban kicsit specifikusabb, ott az ideális vevő felé kommunikálunk, és az ő figyelmüket igyekszünk felkelteni. A marketing kommunikáció azonban ennél bővebb fogalom, a hirdetés, direkt marketing, megjelenés, a brand felépítése, design, stb még a csomagolás is ide tartozik.

Mi tartozik ide?

Röviden: Minden, ami a cégedről, márkádról, termékedről üzenetet közvetít.
Egy jó kommunikációs stratégia összeállításához segítséget nyújtanak a következő kérdések – optimális esetben ezekre válaszol a marketingkommunikáció.

  • Miért kellene egyáltalán használni a terméket/szolgáltatást? Milyen igényre, problémára nyújt megoldást?
  • Hogyan kell használni?
  • Kicsoda használhatja, veheti igénybe, kinek ajánlott?
  • Hol használható / vehető igénybe?
  • Mikor használható vagy ajánlott?

Nyilván itt nem egy kiterjedt használati utasításról van szó, amit nyomatni kellene mindenhol, hanem ezek a kérdések azok, amik általában egy vásárló fejében megfogalmazódnak. Vajon használhatom ezt a táplálék kiegészítőt, ha vérnyomáscsökkentőt szedek? Adhatok a gyereknek? Segít ez a kenőcs a narancsbőrön? Hol vehetek ilyen villogó kutyanyakörvet? Mikor kenjem be a folteltávolítóval ezt a foltot és meddig hagyjam rajta?
Tök tipikus kérdések, és ha ezeket előre megválaszolod, nemcsak az ügyfélszolgálatot tehermentesíted, de tudd azt is, hogy a termék/szolgáltatás láttán a legtöbb ember fejében elindul egy párbeszéd. Ez különösen akkor van így, ha nem mindenáron akarja azt a valamit, hanem döntési helyzetben van. Ilyenkor sokan hezitálnak, böngészik az információkat, sokan le is beszélik magukat róla. Mi van ha foltot hagy a ruhán, nem használhatom a szokásos dolgok mellett, kiütéses leszek, reggel kell használni, pedig alig bírok felkelni. Ha eleve megválaszolod ezeket, bármilyen formában, könnyebben döntenek a vásárlás mellett.

Ez a cikk is érdekelhet:
Piackutatás módszerei

A marketingkommunikáció ára és eszközei

Hát igen, ez az a rész, ahol egy 100-as skálán a 0-100-ig minden szám előfordulhat. Ha van egy több milliós büdzsé, akkor hajrá, TV, mozi, fizetett Google és Facebook reklámok, és valószínűleg meg is vagy. Ha – mint legtöbbeknek – ez nem adatott meg, akkor kénytelen leszel pénz helyett időt és munkát belefektetni.

Hogy melyiket használod ezek közül, egyet, párat vagy mindet, az a rendelkezésre álló pénztől, a terméktől és a stratégiádtól függ.

  1. Hirdetés:
    Minden, ami fizetett hirdetés, TV, rádió, offline, újságok, magazinok, online hirdetések, stb. Legismertebb, legszéleskörűbben használt eszköz, jól célozva hatékony, de elég drága.
  2. Akciók, kampányok:
    Kettőt vihet, egyet fizet, kuponok, kapcsolt értékesítések. Meglévő vevők és újak számára is csábító lehet.
  3. Eseményeken megjelenés
    Szponzoráció vagy jótékonysági események támogatása, főképp a márka ismertségét és a közösségi szerepvállalást támogatják.
  4. PR és publicitás
    Különböző szociális aktivitásokon keresztül a márkáról való pozitív kép erősítése. Ez lehet támogatás, jótékonysági események szervezése.
  5. Direkt marketing
    Közvetlen értékesítés támogatása: lehet levél, fax vagy e-mail, mindenképpen 3. személy vagy közreműködő nélkül.
  6. Interaktív marketing
    Érdekes új eszköz, főképp a nagy oldalakon, mint Amazon láthatjuk,ahol a vásárlást más vásárlók pozitív értékelései váltják ki vagy segítik.
  7. Ajánlás útján
    Az egyik legjobb dolog, ha egy elégedett vevőd megosztja a pozitív élményt a barátaival, ismerőseivel. Nagyban növeli a márkádba vetett bizalmat.
  8. Személyes értékesítés
    Tradicionális módja az eladásnak, noha elég drága. Ha olyan terméked van, ami magas kategóriájú, kicsit klasszikus, old-school, akkor nem nagyon nélkülözheted.

Sok csatornán kommunikálhatsz, és mindegyiknek megvan a hatékonysága, ára és az se mindegy, kiket akarsz elérni. Válassz a termékedhez és főképp: a vásárlóidhoz szabottat, hogy a legjobbat hozd ki belőle.

Author

Mátéh Csaba

Hogy honnan van ehhez bátorságom?
Na és egyáltalán jogom?

’97-től hosszú évekig én voltam az a marketing-nindzsa, aki bár tökéletesen elvégezte a feladatát, mégsem látta soha senki.
• Szinte a kezdetektől ShopRenter-t használok, így a határai és korlátai megkerülésére olyan módszereket dolgoztam ki az évek alatt, amik mára kipróbált, bevált, letesztelt, működő megoldások.
• Aztán 2014-ben és 2015-ben a Facebook Marketing Napok meghívott előadójaként segíthettem cégvezetőknek kihasználni az FB nyújtotta lehetőségeket az áruházukban,
2016-ban az 5 legjobb közt léphettem színpadra az Év marketingese versenyen.
2017-től rendszeresen marketing szemináriumot tartok ShopRenter előfizetőknek, amivel már több mint ezer vállalkozásnak segítettem
2020-ban felkérésre 4 órás marketing előadást tartottam a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatóinak
Minden nap fejlesztjük magunkat és a tudásunkat, mert csak így tudunk a legújabb marketing irányvonalaknak és trendeknek megfelelően kommunikálni a céged nevében, és csak így tudjuk a legújabb technikákat alkalmazni.

Leave a comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük