Blog

Kosárérték

Kosárérték

A kosárérték megmutatja számodra, hogy egy átlagos ügyfél egy vásárlás alkalmával hány forintért vásárol. Webáruház tulajdonosként a legfőbb célod a kosárérték növelése, mely az online marketing területnek egy olyan ága, amellyel nemcsak a marketinges szakember, de még a webáruház tulajdonos is örömmel foglalkozik. Ha kosárértéket szeretnél emelni az azt jelenti, hogy már vannak vásárlóid. Ebben az esetben a legfőbb dolgod, hogy aki vásárol az vásároljon többet. Hogy tudod ezt elérni?

Kosárérték növelése

Kosárérték növelésére leginkább bevált módszer, ha nem új ügyfelek felkutatására áldozol nagyobb energiát, hanem a már meglévő vásárlóknak adsz el többet. Ez többféle módon is kivitelezhető. Mutatok pár trükköt, mellyel nem leszel túlzottan tukmáló, mégis “láthatatlanul” vezeted a fogyasztókat a nagyobb összeg költése felé.

Első trükk
Az első trükk amit bevethetsz a legkönnyebben kivitelezhető. Az emberek szeretnek nézelődni, de azért annyira nem, hogy ha kinéznek egy terméket akkor átlapozzanak több száz vagy akár ezer árucikket hátha találnak valamit amit még szívesen megvásárolnának.

A megoldás, hogy a főoldalon, és a termékoldalakon is mutasd meg az adott árucikkhez tartozó hasonló termékeket, amelyeket mások leginkább néztek. Megmutathatod még a kiegészítő termékeket is. Például ha telefonokat árulsz, akkor adott termék alá teheted a márkához tartozó legtöbbet nézett vagy vásárolt tokot, védőfóliát, memóriakártyát, stb…

Második trükk
Második megoldásként a hamarosan lejáró akciókat is felhasználhatod. A vásárlás során leginkább a hiányérzet, és a lemaradás érzete ami vásárlásra ösztönöz. Ha azt érzi a felhasználó, hogy nem sok ideje marad a döntésre, nem mérlegel sokáig. Előbb bepakol a kosárba, és mivel kedvezőbb áron jutott az áhított termékhez, így az előbb említett kiegészítő termékek, vagy akár a legnépszerűbb termékek közül is hajlandó még vásárolni.

Harmadik trükk
Alkalmazhatod azt a trükköt is, miszerint ha ugyanabból a termékből több árkategória is megtalálható, akkor tüntesd fel a legdrágább és a legolcsóbb mellett a középkategóriás termékeket is. Kis százaléka a fogyasztóknak vásárolja a legdrágább terméket, de nem szeretik a legolcsóbb termékeket sem, mert negatív érzelmeket társítanak hozzá. Úgy gondolják gagyi terméket nem szeretnének, így ha egyben látják a középkategóriás termékeket is, nagyobb a hajlandóság a vásárlásra.

Negyedik trükk
Ha egy termék bekerül a kosárba azonnal jelenjen meg, hogy még hány forintért kell vásárolni, hogy elérje az ingyenes szállítási lehetőséget. Ha magas a különbség akkor nem igazán működik, de ha csak pár ezer forint az eltérés, és még fel is ajánlsz neki vagy kiegészítő terméket, vagy legtöbbet vásárolt terméket, jóval nagyobb esélyt adtál a további vásárláshoz.

Ötödik trükk
Ha olyan terméket árulsz, melyek csomagként is összeállíthatók, akkor vonzó ajánlat lehet, hogy nem kell kutatni egyes elemek kompatibilisek-e, milyen tartozékok érhetők el még hozzá, hanem egyben megvan minden, csak meg kell vásárolni. Általában ezek a csomagárak akciósan is vannak meghirdetve, hogy még vonzóbb legyen az fogyasztó számára.

Végszó

Mint láthatod többféle módja lehet annak, hogy sikeresen növeld a kosárértéket új vevő megszerzése nélkül is. Válaszd ki a számodra szimpatikus eljárást, és elemezd mennyire volt hatásos. Több metódust is alkalmazhatsz egyszerre, csak figyeld melyik teljesít jobban, és az alapján tudsz még további lépéseket is tenni.

Ha komolyabb módszereket is szeretnél alkalmazni, marketinges szakember tud segíteni számodra. Több éves tapasztalattal rendelkezem webáruház marketinggel kapcsolatban. Biztosra mondhatom, hogy a legalapvetőbb eszköz mint a Google Analytics megfelelő használatával is már hatalmas eredményeket érhetsz el. Hogy csak egy példát említsek közülük, mérheted a kosárelhagyók számát, és célzott remarketinggel újra elérheted őket. Ha úgy érzed nem boldogulsz, vagy elakadtál, keress meg bátran, segítek neked.

Author

Mátéh Csaba

Mátéh Csaba a webáruház marketing terén elért eredményei révén vált ismertté és elismertté. Nem véletlenül került be az Év Marketingese verseny legjobb 5 döntőse közé. 2014 óta azon dolgozik, hogy vállalkozások számára bemutassa, milyen hatalmas lehetőségeket rejt a Facebook. 2017-től a ShopRenter előfizetői számára tartott szemináriumokkal több ezer vállalkozás fejlődését segítette elő. Nem csak a webáruház tulajdonosok között, de a Budapesti Gazdasági Egyetemen is értékelik szakértelmét, ahova előadóként hívták meg 2020-ban. 2023-ban pedig az Online Pénztárca Partnertalálkozón hallhattuk lenyűgöző előadását. Csaba nem csak a múltban elért eredményekkel büszkélkedhet, hanem azzal is, hogy dinamikus hozzáállásával mindig a legfrissebb trendeket és irányelveket követi. Ennek köszönhetően ügyfelei mindig a legjobb és legaktuálisabb tanácsokat kapják tőle. Ha valaki, akkor ő tudja, hogy a sikerhez milyen marketing stratégiára van szükség!

Leave a comment

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük