Blog

14 általános tévhit a ShopRenter webshop marketinggel kapcsolatban

14 általános tévhit a ShopRenter webshop marketinggel kapcsolatban

Azt szokták mondani, okos ember a más kárán tanul. Ezért gyűjtöttem össze pár tipikus hibát, amit nem csak a kezdők, de sokszor a legnagyobbak is elkövetnek.

A legtöbb ilyen hiba azon alapul, hogy azt hisszük, az adott dolog működik, holott nem. Ugyanis a vásárlásokat mozgató döntések nem mindig egyértelműek. Ezeket meg kell ismerni, és a marketing terv pedig arra szolgál, hogy ezt a tudást rendszerbe szervezzük. Ugyanakkor nem elsősorban a nagy látogatottság és a sok vásárlás a cél.
Hanem egy sikeres üzlet.

Ha havi 10 000 000 Ft bevétel a célod, elérheted 500 000 db eladásával és akár 2 darabbal is. A célod egy sikeres, hosszú távon fenntartható online üzlet létrehozása, igaz?

Nézzük, mik ezek az általános tévhitek, hibás vezetői döntések!

1. Eladni “mindenkinek”

Tipikus kezdő hiba. Megkérdezem, ki a célpiacod? És azt feleled: Mindenki. És lelkesen bizonygatod, miért tudja használni a termékedet a tini, a középvezető nő vagy a nyugdíjas férfi.
Ismered azt a mondást is, hogy ami mindenre jó, az igazából semmire se?
Ez ugyanaz, marketing szempontból. Ugyanis nem lehet mindenkinek hirdetni, hacsak nem vagy milliárdos. Minél szűkebb a célpiacod, annál könnyebben célzol. És ami a fő: nem kényszerülsz majd árversenybe.

2. A marketing és a reklám ugyanaz

Hát nem. A reklám fontos része a marketingnek, azonban nem jelenti ugyanazt. A marketing egy teljes rendszer, ami a tervezéstől a megvalósításig magába foglalja az egész eladási folyamatot.

3. Az idősebbeket nem lehet elérni a social medián keresztül

Ez egy általános feltételezés, hogy a fiatalabbak a social csatornákon lógnak, az idősebbek pedig azt se tudják, hogy működik.
Ez talán igaz volt a kezdetekre, de mára már pont hogy fordul a trend. Az idősebbek, főleg akik egyedül élnek, egyre többet használják a virtuális tereket beszélgetésre, tájékozódásra. És sok fiatal vonul le, pont a mértéktelen nyüzsgés miatt.

4. A webshop marketing azonnal hat

Sajnos nem csoda pirula. Ahhoz, hogy a gépezet elinduljon, eredményeket hozzon, sokszor hónapok kellenek.

5. A SEO egyszer megvan, akkor kész

A tartalommarketing és a SEO optimalizálás folyamatos meló. Figyelni kell a piacot, vásárlókat, mérni és szükség esetén korrigálni. Állandóan. Plusz a Google algoritmusa is folyamatosan változik, így ezt is figyelni kell.

6. Elég egy weblap indulásnak

Nos, annak talán igen, de sikeres üzletnek semmiképp. Első az üzleti terv. Aztán a marketing terv. Aztán csinálhatsz weblapot, amikor már tudod, mit csinálsz, kinek és miért.

7. És ha van weblap, automatikusan működik

Nem, nem fog. Ha csak van. és soha nincs karbantartva, új tartalommal töltva, stb, egyszerűen el fog tűnni a net süllyesztőjében.

8. Nem számít a design

A web érdekes műfaj. Itt a design nem csak arról szól, hogy néz ki valami, hanem arról is, hogyan használható. Hisz egy rosszul elhelyezett gomb kimutatható visszaesést jelent a vásárlásban.

9. A marketing költség java, a hirdetési díj

Bárcsak! De a pénzed elsősorban piackutatásra, SEO-ra fog elmenni; a hirdetés már csak hab a tortán.

10. A webáruház üzemeltetése olcsóbb, mint egy valódi üzlet

Vannak költségek, amik itt nem jelentkeznek: üzlet bérleti díj, rezsi, stb. Ugyanakkor elképesztő pénzeket fogsz bele ölni, hogy elindítsd, megismertesd, reklámozd.

11. A vásárlói adatok kezelése nem fontos

Ez több okból veszélyes. Egyrészt törvény kötelez a pontos adattárolásra, tájékoztatásra, lásd GDPR. Emellett gondolj bele: az emberek vásárolnak nálad bankkártyával. Mi lenne, ha kiszivárogna, hogy tőled kimentek adatok? Lehúzhatod a rolót. A biztonságot nem lehet elég komolyan venni.

12. Több eladás = alacsonyabb ár

Abszolút tipikus hiba. A legtöbben beleszállnak az árversenybe, és ha több eladást akarnak, akciózni vagy árat csökkenteni kezdenek.
Ha van egy jól célzott vásárló közönséged, jól pozícionálsz erre semmi szükség. Miért nem árul a Merci olcsó autót?

13. Már elkéstem

Túl öreg vagyok, nem tudok tanulni, túl sok a webáruház a piacon – ismerős kifogások?
Ezekre csak egy válasz van: A rapid, szárnyaló növekedés, amit a szektor évről- évre produkál. Miért gondolod hogy ezekből a milliárdokból nem tudunk kihasítani neked is egy szeletet?

14. Minden webáruház platform ugyanolyan

Természetesen ez nem így van. Minden szolgáltató mást ajánl: Mérlegelj okosan!

Author

Mátéh Csaba

Hogy honnan van ehhez bátorságom?
Na és egyáltalán jogom?

’97-től hosszú évekig én voltam az a marketing-nindzsa, aki bár tökéletesen elvégezte a feladatát, mégsem látta soha senki.
• Szinte a kezdetektől ShopRenter-t használok, így a határai és korlátai megkerülésére olyan módszereket dolgoztam ki az évek alatt, amik mára kipróbált, bevált, letesztelt, működő megoldások.
• Aztán 2014-ben és 2015-ben a Facebook Marketing Napok meghívott előadójaként segíthettem cégvezetőknek kihasználni az FB nyújtotta lehetőségeket az áruházukban,
2016-ban az 5 legjobb közt léphettem színpadra az Év marketingese versenyen.
2017-től rendszeresen marketing szemináriumot tartok ShopRenter előfizetőknek, amivel már több mint ezer vállalkozásnak segítettem
2020-ban felkérésre 4 órás marketing előadást tartottam a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatóinak
Minden nap fejlesztjük magunkat és a tudásunkat, mert csak így tudunk a legújabb marketing irányvonalaknak és trendeknek megfelelően kommunikálni a céged nevében, és csak így tudjuk a legújabb technikákat alkalmazni.

Leave a comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.