Blog

13 dolog a ShopRenter webshop marketinggel kapcsolatban, amelyet nem tudhattál

13 dolog az ShopRenter webshop marketinggel kapcsolatban, amelyet nem tudhattál

Egy jó marketing terv az alapja, a megfelelően teljesítő webáruháznak. Azonban vannak apró kis fogások, melyek nem igazán ismertek, ám annál nagyobb hasznot hozhatnak, ha jól használod őket.
Melyek ezek?
Összeszedtem neked egy csokorra valót.

1. Küldj egy pár mintát influenszereknek!

Olyan termékeid vannak, melyek trendiek, divatosak? Vagy olyan üzenetet képviselsz, mely mögé tudod, hogy szívesen beállnak népszerű emberek?
Ez esetben válassz ki pár véleményvezért a szegmensedből, és küldj egy termékmintát! Nagyon sokat nyerhetsz egy ilyen akcióval, a népszerúséged nagyon megugrik, így arra is készülj fel, hogy kielégítsd a megnövekedett keresletet.

2. Blogolj!

Ez nem kellene hogy extra tipp legyen – ez alap. Mégis sokan elhagyják, pedig a jó tartalom marketing a legjobb forgalom növelő eszköz.

3. Építs e-mail listát!

Szintén old school módszer, de ne feledd: a listád a tied! Lehet akármekkora követő táborod a Facebookon, az a Facebooké…

4. Támogass egy jó ügyet!

Miért ne népszerűsíthetnéd magad, vagy a márkádat azzal, hogy a legjobb ügyeket támogatod? Akár online, akár offline, de állj valami olyan mellé, amiben hiszel. Támogass állatmenhelyet vagy egy kórházi gépbeszerzést. Amellett, hogy ezzel sok jót teszel, pozitív üzenete is van.

5. A PR ereje

A jó sajtó kommunikáció nem csak a nagyok kiváltsága. Az online hírek világában pedig még könnyebb a dolgod, mint a nyomtatott sajtóban. Egy jó PR cikk meglendíti az eladásaidat.

6. Tesztelj!

Sose felejtsd el: a weblapodat folyamatosan tesztelned, mérned kell. Mindig van valami, ami kicsit jobb lehet; mérj, tesztelj, csiszolj ki minden részletet.

7. Használj kérdőívet

Egy jól összeállított kérdőív, ha azt kitöltik, nagyban segítheti a marketingedet. A vásárlóidat jobban megismered, jobban tudsz hirdetni, célozni. Sokkal könnyebben megtalálod, mi az ami javíthat az eladásaidon, az ismertségeden, ha ismered a vásárlóid véleményét.

Ez a cikk is érdekelhet:
Marketing terv felépítése

8. Légy szakértő!

A szegmensed egyik meghatározó hangja lehetsz a releváns social media csoportokhoz való csatlakozással. De ezt ne úgy értsd, hogy belépsz, és tukmálni kezded a termékedet. Légy profi, szakértő, válaszolj a kérdésekre, és ez hamar bizalmat épít irányodba.

9. Jó emberekkel barátkozz

Ez igaz az életre és az üzleti világra is. A megfelelő partner kapcsolatok jó irányba mozdítanak, segítenek túlélni a szűkös időket.

10. Csiripelj

Ha alkalmas erre a terméked, szolgáltatásod, akkor regisztrálj a twitterre és kezdd el használni. Kevés brand használja, így jelentős versenyelőnyre tehetsz szert. Nem minden márka vagy termék tudja jól használni, de ha pörög körülötted az élet, ez a te csatornád.

11. LinkedIn

Szintén egy méltatlanul elhanyagolt szociális platform. Nézz körül, hogyan tudnád a kommunikációdba illeszteni? Hogyan lehet hasznos csatornád? Elég alacsony a verseny (még), használd ki. Itt inkább a profi kontaktoké a szerep, inkább B2B platform, vizsgáld meg, hátha neked is hasznos eszközöd lehet.

12. Légy látható!

Pinterest, Instagram vagy TikTok. Bármelyik platform kiváló hogy képekkel, videóval bemutasd a termékeidet, szolgáltatásaidat. Ne csak termékfotókra gondolj. Lőjj gyors, rövid videókat arról, hogyan kell használni a termékedet. Hogy helyezzék üzembe a vásárolt terméket, mire figyeljenek.

13. A jó öreg Facebookot se felejtsd el

Sokat esik szó az új csatornákról, de ez nem jelenti azt, hogy hanyagolni kéne a klasszikusokat. És az igazság az, hogy a Facebook még mindig az egyik legjobb ár-érték arányú hirdetési platform.

A bevált eszközök mellett érdemes néha kicsit kikacsintani. És ha az új módszerek közül van ami beválik, szépen emeld be a gépezetedbe és használd gyakrabban!

Author

Mátéh Csaba

Hogy honnan van ehhez bátorságom?
Na és egyáltalán jogom?

’97-től hosszú évekig én voltam az a marketing-nindzsa, aki bár tökéletesen elvégezte a feladatát, mégsem látta soha senki.
• Szinte a kezdetektől ShopRenter-t használok, így a határai és korlátai megkerülésére olyan módszereket dolgoztam ki az évek alatt, amik mára kipróbált, bevált, letesztelt, működő megoldások.
• Aztán 2014-ben és 2015-ben a Facebook Marketing Napok meghívott előadójaként segíthettem cégvezetőknek kihasználni az FB nyújtotta lehetőségeket az áruházukban,
2016-ban az 5 legjobb közt léphettem színpadra az Év marketingese versenyen.
2017-től rendszeresen marketing szemináriumot tartok ShopRenter előfizetőknek, amivel már több mint ezer vállalkozásnak segítettem
2020-ban felkérésre 4 órás marketing előadást tartottam a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatóinak
Minden nap fejlesztjük magunkat és a tudásunkat, mert csak így tudunk a legújabb marketing irányvonalaknak és trendeknek megfelelően kommunikálni a céged nevében, és csak így tudjuk a legújabb technikákat alkalmazni.

Leave a comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük