Mindig csak oktató anyagokat olvasol? Hogyan legyél több és jobb; hogyan növeld az eladásaidat, hogyan tökéletsítsd a kampányodat? Ezek nagyon fontos dolgok, és dicséretes, hogy ezzel foglalkozol.
De azt is megértem, hogy nem lehet mindig tanulni.
Lazíts egy kicsit, fogadjunk tudok mondani pár érdekes dolgot, tényt, amit nem tudtál eddig.

1. Az első “rendelős áruház” 1979-ben jött létre. Ez Michael Aldrich nevéhez kötődik, aki a televízión keresztül mutatta be a termékeket, és telefonon lehetett őket megrendelni.
Ez a fajta vásárlás aztán 1980-90 környékén élte a virágkorát, és az Internet megjelenésével lett egyre kevésbé népszerű.

2. Az Amazon alapítási dátuma 1995. És ami ennél sokkal meglepőbb, nem volt profitábilis vállalkozás egészen 2003-ig. Sőt, például 2012 környékén az átlagos rendelés értéke nem érte el az 50 dollárt. És hova jutott az Amazon? Jelenleg a legnagyobbak egyike.

3. A Netflix online DVD üzletként kezdte. És jeleneg az otthoni szórakoztatás piacvezető cége.

4. A Zappo jutalékot kap a Social Media megjelenések, említések után. A Pinterestről 0,75 dollár, a Facebookról 2,08 dollár, míg a Twitterről 33,66 dollár jön a céghez.

5. Az online vásárlók 46 százaléka veszi figyelembe a social media információit a vásárlói döntéseknél. Ez majdnem a vásárlók fele: ez megéri egy jól menedzselt Facebook profilt és karbantartott vásárlói véleményeket.

6. Ezen emberek megint majdnem fele – 47% – mondja azt hogy a Facebookon olvasott vélemények, felhasználói ajánlások a legmeghatározóbbak a döntéseik, online vásárlásaik során.

7. A Facebook felhasználóinak 54%-a mobilon böngészi az oldalt. Ez azt jelenti, hogy a mobilos szegmens egyre nő és a jövőben olyan online üzlet, melynek nincs mobilos alkalmazása, felülete, nem nagyon og labdába rúgni. Nem kell rögtön egy appot fejlesztetned, de legyen reszponzív, mobilra optimalizált oldalad!

8. Az internetet használók több mint 80%-a vásárolt már online. És 50%-uk rendszeres vásárló is, aki már rutin és szokás szerűen vásárol a neten. Ha valami, ez meg kell hogy győzzön, hogy érdemes online bolttal foglalkozni. Ha pedig már van üzleted, akkor a hatékonyságán is javíłthatsz, hogy megőrizd vagy javítsd a pozíciódat.

9. Az előzetes várakozások szerint 2040-re a népesség 95%-a fog online vásárolni. Gyakorlatilag ez a jövő útja, érdemes minél inkább erre orientálódni. Ha figyelembe vesszük az elmúlt évet is, ami azt mutatja hogy egy egész világot lezárhatnak egy pillanat alatt, ez is azt mutatja, hogy érdemes online értékesítésbe kezdeni.

10. Az e-kereskedelem szignifikánsan növekszik, és a 2020-as év a ebből a endenciából is kiugró eredményt produkált. A szegmens gyorsan és – egyenlőre úgy néz ki – megállíthatatlanul növekszik.

Az internetes áruházak gyakorlatilag a jövőt jelentik. És valóban helyes dolog, ha azt teszed, amit az első bekezdésben mondtam: Tanulj egyre többet a szegmensről, próbálgass új dolgokat. Hidd el, a szektor rohamosan, elképesztő ütemben nő. Most még pont időben vagy, hogy felpattanj az egyre gyorsuló vonatra. De ez a vonat bizony hamar rakéta sebességre kapcsol.
Persze néha lazítani is kell.