Blog

10 lépés a tökéletes ShopRenter webshop marketing megtalálásához

10 lépés a tökéletes ShopRenter webshop marketing megtalálásához

Ahhoz, hogy a marketing gépezeted tökéletesen működjön és a megfelelő pénzmennyiséget termelje számodra, átgondoltan kell felépítened.
Még mielőtt bármibe is belefognál, fontos hogy legyen egy terved.

Íme, 10 lépés, hogy már az indulás is zökkenőmentes legyen!

1. Van-e a vásárlóidnak fájó pontja?

Mi lehet fájó pont? Valami, ami nagyon hiányzik a piacról, amit a vásrlók keresnek, de nem árulja senki. Mi lehet ez?
Akár saját magad is találhatsz ilyet, de beszélgetve több emberrel könnyen kiderülhet mit hiányolnak. Ilyen például a K-9 kutyahám felirata, ahol az üzlet tulajdonos jött rá, mennyire hiányzik a lehetőség, hogy a kutya a séta során jól láthatóan viseljen információkat: Nevét, tulajdonosa telefonszámát, stb.

2. Árulj termékeket, szolgáltatásokat szenvedélyes hobbistáknak!

Észrevetted, hogy akinek van egy hobbija, amit szenvedélyesen szeret, rengeteget költ rá? Esetleg te is ilyen vagy?
Hasznosítsd ezt és nézz körül a Wikipédián: Mik a legnépszerűbb hobbik? Mik azok, melyekre rengeteg pénzt áldoznak? Golf, lovaglás, tenisz: csak egy pár tipp. Végezz egy kis piackutatást ebben az irányban is.

3. Invesztálj a saját hobbidba, ha találsz piaci rést

Mivel a saját hobbid terén szakértőnek számítasz, ez már egy tökéletes kiindulási pont. Nézz körül, csinálj egy elemzést: Megélnél belőle, ha mondjuk lovagolsz és neked is egy lovasboltod lenne? Mekkora a vásárló közönség, mekkora a konkurencia? Van esetleg egy piaci rés, amit használhatnál?

4. Használd a profizmusodat

Ha munkavállalóként dolgoztál vagy dolgozol, biztos hogy szert tettél egy jó adag tudásra. Ezt esetleg tudnád hasznosítani? Ha például grafikusként dolgozol, lehet egy online boltod és photoshop kiegészítőket, mintákat árulhatsz.

5. Vedd észre a trendeket, a forró pontokat!

Számtalan jó ötlet és trend először csak egy viccnek vagy jelentéktelen videónak, mémnek tűnik. Aztán kinőhet belőle egy teljesen új brand vagy vállallkozás. Hogy kezdte például Grumpy Cat? Sima insta képekkel, és mekkora sztár lett.

Ez a cikk is érdekelhet:
Upsell

6. Olvass vásárlói visszajelzéseket!

Akár van már webshopod, akár nincs, olvass a szektorban vásárlói visszajelzéseket. Ezek rendkívül sokat fognak segíteni abban, hogy trendeket, hiányzó szolgáltatásokat, fájó pontokat találj.

7. Kulcsszavazz!

A kulcsszó kutatás nagyon fontos eleme a marketingednek, sőt, alapvetően el se szabad indulnod enélkül. A kulcsszó megtalálása, pozícionálása, optimalizálása döntő lehet a sikered szempontjából.

8. Tesztelj!

Mielőtt bármit is piacra dobsz, legyen az árú, szolgáltatás, akár csak egy hírlevél, mindenképp teszteld. Természetesen a valódi teszt a vásárlás, de nagyon fontos, hogy amennyire lehet, valós tesztekkel győződj meg arról, hogy a terméked használható, szerethető, ki fognak adni érte pénzt.

9. Kik a szegmensed vezetői? Tanulj tőlük!

Kik azok, akik az iparágad vezetői?
Amazon? EBay? Meska? Etsy?
Nézz körül náluk.
Mi a vezető termék? Mit árulnak és hogy?
Nem véletlenül ők a vezetők az adott szegmensben: valamit nagyon jól csinálnak.

10. Árusíts magasabb árréssel

Vagy legyen egy magasabb árfekvésű terméked is.
Tudom, hogy csábító olcsón sokat eladni, de ez még kevés ahhoz, hogy sikeres üzletet vigyél. Legyen egy jól felépített termék piramisod, hogy a teljes potenciált ki tudd aknázni.

A webáruház indítása nem egyszerű. A marketing pedig nem csodaszer: Ha nincs jó üzleti modelled, a marketing se ér sokat. Az első lépés az, hogy legyen egy jó üzleti ötlet, alapos kutatásokra épülő üzleti terv, és ennek mentén készíts marketing tervet.
Ne feledd, csodák nincsenek, csak alapos munka.

Author

Mátéh Csaba

Hogy honnan van ehhez bátorságom?
Na és egyáltalán jogom?

’97-től hosszú évekig én voltam az a marketing-nindzsa, aki bár tökéletesen elvégezte a feladatát, mégsem látta soha senki.
• Szinte a kezdetektől ShopRenter-t használok, így a határai és korlátai megkerülésére olyan módszereket dolgoztam ki az évek alatt, amik mára kipróbált, bevált, letesztelt, működő megoldások.
• Aztán 2014-ben és 2015-ben a Facebook Marketing Napok meghívott előadójaként segíthettem cégvezetőknek kihasználni az FB nyújtotta lehetőségeket az áruházukban,
2016-ban az 5 legjobb közt léphettem színpadra az Év marketingese versenyen.
2017-től rendszeresen marketing szemináriumot tartok ShopRenter előfizetőknek, amivel már több mint ezer vállalkozásnak segítettem
2020-ban felkérésre 4 órás marketing előadást tartottam a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatóinak
Minden nap fejlesztjük magunkat és a tudásunkat, mert csak így tudunk a legújabb marketing irányvonalaknak és trendeknek megfelelően kommunikálni a céged nevében, és csak így tudjuk a legújabb technikákat alkalmazni.

Leave a comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük